Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR
☰
DOKUMENTY
mezinárodní
národní
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
strategické dokumenty
rozpočty a finance
ukazatele / indikátory
odpovědnosti
regionální
oblastní
místní
ODKAZY
eMetodika přípravy veřejných strategií
externí databáze
základní informace a kontakty
zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategických dokumentů v ČR
základní informace a kontakty
..vyberte místo
DOKUMENTY
mezinárodní
národní
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
strategické dokumenty
rozpočty a finance
ukazatele / indikátory
odpovědnosti
regionální
oblastní
místní
ODKAZY
eMetodika přípravy veřejných strategií
externí databáze
Zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategické práce
Metodika přípravy veřejných strategií
Databázi pro
MMR
zajišťuje
NSZM
na platformě infosystému
DATAPLÁN
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
www stránky
web ke strategiím
web k fondům EU
Rámcové vzdělávací programy (RVP)
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
Info
Ke stažení
Zobrazení dokumentu
Vazby
Téma
Nepřímé vazby:
Tematické vazby
Přímé vazby:
Dokument
Cíle
Korelace
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání (2015)
Přímé vazby spadající pod:
2.1
(IP1): Zvýšení kvality vzdělávání na vysokých školách a jeho relevance pro potřeby trhu práce
Zvolit jiný cíl
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání (2015)
1.
Posilování kapacit pro kvalitní výzkum
1.1
Zvýšení mezinárodní kvality výzkumu a jeho výsledků
1.2
Budování kapacit a posílení dlouhodobé spolupráce výzkumných organizací s aplikační sférou
1.3
Zkvalitnění infrastruktury pro výzkumně vzdělávací účely
1.4
Zlepšení strategického řízení výzkumu na národní úrovni
2.
Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj
2.1
(IP1): Zvýšení kvality vzdělávání na vysokých školách a jeho relevance pro potřeby trhu práce
2.2
(IP1): Zvýšení účasti studentů se specifickými potřebami, ze socio-ekonomicky znevýhodněných skupin a z etnických minorit na vysokoškolském vzdělávání, a snížení studijní neúspěšnosti studentů
2.3
(IP1): Zkvalitnění podmínek pro celoživotní vzdělávání na vysokých školách
2.4
(IP1): Nastavení a rozvoj systému hodnocení a zabezpečení kvality a strategického řízení vysokých škol
2.5
(IP1): Zlepšení podmínek pro výuku spojenou s výzkumem a pro rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu a vývoje
2.1
(IP2): Zkvalitnění vzdělávací infrastruktury na vysokých školách za účelem zajištění vysoké kvality výuky, zlepšení přístupu znevýhodněných skupin a zvýšení otevřenosti vysokých škol.
3.
Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
3.1
(IP1): Zvýšení kvality předškolního vzdělávání včetně usnadnění přechodu dětí na ZŠ
3.2
(IP1): Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích
3.3
(IP1): Rozvoj systému strategického řízení a hodnocení kvality ve vzdělávání
3.4
(IP1): Zkvalitnění přípravy budoucích a začínajících pedagogických pracovníků
3.5
(IP1): Zvýšení kvality vzdělávání a odborné přípravy včetně posílení jejich relevance pro trh práce
3.1
(IP2): Kvalitní podmínky pro inkluzivní vzdělávání
3.1
(IP3): Sociální integrace dětí a žáků včetně začleňování romských dětí do vzdělávání
4.
Technická pomoc
4.1
Zajištění efektivní administrace
4.2
Zajištění informovanosti, publicity a absorpční kapacity
..vyberte úroveň
mezinárodní
národní
regionální
oblastní
místní
2.1
(IP1): Zvýšení kvality vzdělávání na vysokých školách a jeho relevance pro potřeby trhu práce
Nenalezena žádná vazba
2.1
(IP1): Zvýšení kvality vzdělávání na vysokých školách a jeho relevance pro potřeby trhu práce
Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2020 (2014)
(MŠMT)
3.1.4
Udržet otevřený přístup k rozmanité nabídce terciárního vzdělání
3.1.5
Vytvářet podmínky pro snazší přechod absolventů na trh práce
3.2.4
Posílit význam kvalitní výuky ve vysokoškolském vzdělávání
Rámec rozvoje vysokého školství ČR do roku 2020 (2015)
(MŠMT)
2.1.1
Prosazovat zavádění principů vzdělávání zaměřeného na studenta včetně práce s výsledky učení při přípravě i realizaci studijních programů, nadále finančně podporovat inovace studijních oborů a předmětů a stimulovat školy k využívání dalších zdrojů financování (včetně OP VVV) pro aktualizace obsahů a metod vzdělávání a zvyšování jejich kvality, vysoké školy mohou pro inovace svých studijních programů využít výstupy a zkušenosti ze strategických projektů ministerstva (Q-RAM a KVALITA), které jsou zaměřeny především na práci s výsledky učení
2.2.1
Bude podpořena diverzifikace studijních programů, zároveň bude podporována konsolidace studijních programů a oborů při zachování nabídky studijních programů v širokém spektru disciplín s důrazem na zvyšování kvality a na snižování počtu pracovišť ...
2.3.6
Podporovat další vzdělávání akademických a ostatních pracovníků pro práci s osobami socioekonomicky znevýhodněnými, se specifickými potřebami, z etnických minorit a z netradičních skupin studentů, podporovat sdílení příkladů dobré praxe mezi vysokými ...
2.4.7
Vytvářet příležitosti pro další vzdělávání vyučujících pro práci s netradičními a znevýhodněnými studenty a v metodách výuky stimulujících studijní úspěšnost
2.5.2
Motivovat vysoké školy k posilování zaměření výuky na podnikání a přenositelné a jiné měkké kompetence
2.5.3
Zdůrazňovat význam přenositelných kompetencí, včetně kreativity, kritického myšlení a měkkých dovedností, jako jednoho z klíčových výstupů vysokoškolského vzdělávání a zohledňovat jejich rozvíjení v rámci akreditačního a re-akreditačního procesu
2.6.1
Zavedení povinné provozní praxe jako součásti studijních programů, zejména v případě profesně orientovaných studijních programů
2.6.5
Podpora studentských aktivit jdoucích nad rámec standardní výuky, které jsou orientovány na spolupráci s praxí
2.6.6
Podpora realizace diplomových prací pro praxi a dvojího vedení diplomových prací
3.1.3
Podporovat atraktivitu českých vysokých škol pro zahraniční studenty (pro krátkodobé studijní pobyty i studium uceleného studijního programu), zvyšovat počet studijních programů a objem předmětů vyučovaných v cizích jazycích (především v angličtině) a ...
3.1.4
Podporovat různé formy mezinárodní spolupráce vysokých škol, vč. vytváření a uskutečňování společných studijních programů, letních škol, workshopů apod.
3.1.5
Rozvíjet principy „internacionalizace doma“
5.1.4
Podporovat stáže studentů i akademických pracovníků v komerční, státní nebo neziskové sféře, v ČR i v zahraničí
6.2.4
Podporovat prohlubování a rozšiřování kvalifikace akademických, vedoucích a ostatních pracovníků vysokých škol v jejich odborném zaměření, pedagogických a didaktických dovednostech, manažerských a řídicích dovednostech a dalších oblastech
6.2.6
Usilovat o větší otevřenost akademického prostředí a motivovat k zapojení do činností vysokých škol i odborníky z praxe a odborníky ze zahraničí
Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol ČR 2016-2020
(MŠMT)
2.3.6
Poskytovat kvalitní poradenské služby v otázkách studia, profesní kariéry, osobní a sociální situace a dalších
3.3.2
Reflektovat zahraniční studijní pobyty studentů ve studijních plánech
3.3.3
Hlouběji integrovat zahraniční členy akademické obce do jejího života
4.1.1
Finančně podpořit inovace všech činností vysokých škol
4.3.3
Kromě tradičních akademických dovedností klást důraz i na jazykové dovednosti a další přenositelné kompetence absolventů
4.3.6
V rámci vnitřního zajišťování kvality činností budovat centra podpory akademických i neakademických pracovníků
5.1.3
Stimulovat efektivní nakládání s výsledky výzkumu a vývoje, jejich přenos do praxe a komercionalizaci
Národní politika výzkumu, vývoje a inovací ČR 2016-2020
(ÚV)
10
Zavést hodnocení výzkumných organizací, které bude motivovat ke zvyšování kvality výzkumu
14
Zvýšit kvalitu magisterských a doktorských studijních programů
22
Připravit absolventy na nové výzvy a budoucí potřeby podniků
23
Opatření Podporovat uplatnění absolventů vysokých škol v inovačních podnicích v oblasti VaVaI
Strategie digitalizace kulturního obsahu ČR 2013-2020
(MK)
-
Vytvoření organizačních a technických předpokladů trvalého uchování a zpřístupnění digitálních dokumentů
Integrovaná strategie podpory kultury v ČR do roku 2020
(MK)
1.5
Infrastruktura pro návštěvníky, zpřístupnění a zabezpečení kulturního bohatství
1.8
Obnova kulturní krajiny
1.9
Osvěta a propagace
2.4
Mezioborová interakce
3.1
Mezisektorové partnerství a inovace
3.2
Kreativní kultura
3.3
Propojení KKO a kulturního bohatství
4.2
Celoživotní vzdělávání
4.3
Konkurenceschopnost lidských zdrojů
4.4
Zaměstnanost
Plán implementace Státní kulturní politiky 2015-2020
(MK)
2.1
Podporovat rozvoj kulturních dovedností a znalostí celé populace
4.1
Podporovat kulturní a kreativní odvětví
4.2
Podporovat mobilitu
6.1
Zefektivnit výkon veřejné správy v péči o památkový fond
6.7
Dokončit reformu veřejné správy v oblasti kultury
6.8
Zlepšit přístup kulturních a kreativních odvětví k financování
Národní výzkumná a inovační strategie pro inteligentní specializaci ČR (Národní RIS3 strategie) (2014)
(MPO)
D.1.1
Vytvořit funkční vztah mezi školami a zaměstnavateli
D.1.2
Zvýšit úroveň podnikavosti a dalších měkkých kompetencí
D.1.3
Zvýšit aktivní znalost angličtiny a dalšího cizího jazyka
2.1
(IP1): Zvýšení kvality vzdělávání na vysokých školách a jeho relevance pro potřeby trhu práce
Nenalezena žádná vazba
2.1
(IP1): Zvýšení kvality vzdělávání na vysokých školách a jeho relevance pro potřeby trhu práce
Nenalezena žádná vazba
2.1
(IP1): Zvýšení kvality vzdělávání na vysokých školách a jeho relevance pro potřeby trhu práce
Nenalezena žádná vazba