Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak KRAJ JIHOČESKÝ
KRAJ JIHOČESKÝ
www stránky

KRAJ JIHOČESKÝ

Názvy hierarchických úrovní
"Strategický směr"
1 "Hlavní cíl"
1.1 "Cíl"

Rozbalit detaily

Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy v Jihočeském kraji 2016-2020

Počáteční vzdělávání

1 Předškolní vzdělávání

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
Navyšování kapacit mateřských škol v těch regionech (lokalitách), kde demografický nárůst převyšuje stanovenou kapacitu škol s přihlédnutím k připravovanému zavedení povinného posledního ročníku předškolního vzdělávání
Zvyšování kvality předškolního vzdělávání podporou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků ve spolupráci se vzdělávacími institucemi
Podpořit rozvoj polytechnické výchovy i v mateřských školách

2 Základní vzdělávání

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
Zachování stávající kapacity základních škol, případná podpora rozšíření kapacity pouze v místech s rozsáhlou bytovou výstavbou
Podpora technického a přírodovědného vzdělávání včetně vybavení dílen za účelem zvýšení manuálních zručností žáků
Podpora zřizování přípravných tříd v souvislosti s místní potřebou předškolního vzdělávání
Podpora polytechnického vzdělávání v základních školách

3 Střední vzdělávání

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VI.i celoživotní učení
Podpora trendu dalšího rozvoje odborného vzdělávání při zachování cca 25% podílu na vstupu u všeobecného vzdělávání (obory gymnázií a lyceí)
Podpora rozvoje počtu žáků učebních oborů v maximální možné míře, snaha o minimální úbytek těchto žáků a zachování poměru počtu žáků studijních a učebních oborů na současné hodnotě 67:33 % žáků na vstupu do středních škol (maturitní : učební obory)
Spolupráce středních škol s firmami formou praxí žáků a stáží pedagogů a rozvoj vzdělávání dospělých v rámci systému celoživotního vzdělávání
Zlepšení vybavení škol, rozvoj a podpora technického, přírodovědného a jazykového vzdělávání SŠ

4 Vyšší odborné vzdělávání

Deskriptory:
VI.d vyšší odborné vzdělávání
Stabilizace vyššího odborného vzdělávání při nenavyšování jejich kapacit jak v denním studiu, tak v ostatních formách studia

5 Soukromé a církevní školství

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
Nenavyšování kapacit škol a školských zařízení ostatních zřizovatelů

Sledování a hodnocení kvality počátečního vzdělávání

Monitorování a hodnocení vzdělávání

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

Vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a nadaných žáků

1 Podpora individuálních vzdělávacích potřeb

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

2 Péče o nadané žáky

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání

3 Ústavní a ochranná výchova

Deskriptory:
VI.g ústavní a ochranná výchova

4 Prevence rizikového chování

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

5 Integrovaný systém poradenství

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

Základní umělecké vzdělávání

Základní umělecké vzdělávání

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
Zachování stávající sítě základních uměleckých škol, zvláště pak sítě základních uměleckých škol ve zřizovatelské gesci kraje
Zachování nabídky všech uměleckých oborů vyučovaných na základních uměleckých školách

Jazykové a zájmové vzdělávání

1 Jazykové vzdělávání

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.h další vzdělávání
Zkvalitnění jazykového vzdělávání již od předškolního věku pro odstranění jazykových bariér v rámci přeshraničního styku

2 Strategie rozvoje zájmového vzdělávání

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.h další vzdělávání
Domovy dětí a mládeže
Školní družiny a školní kluby

Spolupráce sociálních partnerů při plnění úkolů vzdělávání

Spolupráce sociálních partnerů při plnění úkolů vzdělávání

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

Uplatnitelnost absolventů škol na trhu práce

Uplatnitelnost absolventů škol na trhu práce

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

Další vzdělávání v rámci celoživotního učení

Další vzdělávání v rámci celoživotního učení

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení

Mezinárodní spolupráce

Mezinárodní spolupráce

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
Rozvíjet spolupráci v rámci pracovních skupin se sousedními regiony Horním Rakouskem, Dolním Rakouskem, Dolním Bavorskem
V souladu se strategií Evropa 2020, se Strategickým rámcem evropské spolupráce ve vzdělávání a odborné přípravě ET 2020 a ostatními relevantními strategiemi na mezinárodní a národní úrovni rozvíjet spolupráci škol se zahraničím za podpory programů EU
Podporovat vytváření strategických partnerství podporou rozvoje, přenosu a/nebo implementace inovativní praxe na místní, regionální, národní a evropské úrovni
Podporovat zapojení žáků, studentů a pedagogických pracovníků do programů mobilit a spolupráce institucí v rámci programu Erasmus+ 2014–2020

Úloha a podpora pedagogických pracovníků

Úloha a podpora pedagogických pracovníků

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení
V nadcházejícím období usilovat o zvýšení kvality vzdělávacího systému, zvyšováním kvality učitelů, jejich kvalifikace, profesní zdatnosti a pedagogické erudice

Kritéria rozvoje a optimalizace vzdělávací soustavy

Kritéria rozvoje a optimalizace vzdělávací soustavy

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání