Počáteční vzdělávání |
|
Navyšování kapacit mateřských škol v těch regionech (lokalitách), kde demografický nárůst převyšuje stanovenou kapacitu škol s přihlédnutím k připravovanému zavedení povinného posledního ročníku předškolního vzdělávání
Zvyšování kvality předškolního vzdělávání podporou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků ve spolupráci se vzdělávacími institucemi
Podpořit rozvoj polytechnické výchovy i v mateřských školách
|
|
Zachování stávající kapacity základních škol, případná podpora rozšíření kapacity pouze v místech s rozsáhlou bytovou výstavbou
Podpora technického a přírodovědného vzdělávání včetně vybavení dílen za účelem zvýšení manuálních zručností žáků
Podpora zřizování přípravných tříd v souvislosti s místní potřebou předškolního vzdělávání
Podpora polytechnického vzdělávání v základních školách
|
|
Podpora trendu dalšího rozvoje odborného vzdělávání při zachování cca 25% podílu na vstupu u všeobecného vzdělávání (obory gymnázií a lyceí)
Podpora rozvoje počtu žáků učebních oborů v maximální možné míře, snaha o minimální úbytek těchto žáků a zachování poměru počtu žáků studijních a učebních oborů na současné hodnotě 67:33 % žáků na vstupu do středních škol (maturitní : učební obory)
Spolupráce středních škol s firmami formou praxí žáků a stáží pedagogů a rozvoj vzdělávání dospělých v rámci systému celoživotního vzdělávání
Zlepšení vybavení škol, rozvoj a podpora technického, přírodovědného a jazykového vzdělávání SŠ
|
4 Vyšší odborné vzdělávání
|
Stabilizace vyššího odborného vzdělávání při nenavyšování jejich kapacit jak v denním studiu, tak v ostatních formách studia
|
5 Soukromé a církevní školství
|
Nenavyšování kapacit škol a školských zařízení ostatních zřizovatelů
|
|
Sledování a hodnocení kvality počátečního vzdělávání |
Monitorování a hodnocení vzdělávání
|
Vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a nadaných žáků |
1 Podpora individuálních vzdělávacích potřeb
3 Ústavní a ochranná výchova
4 Prevence rizikového chování
5 Integrovaný systém poradenství
|
Základní umělecké vzdělávání |
Základní umělecké vzdělávání
|
Zachování stávající sítě základních uměleckých škol, zvláště pak sítě základních uměleckých škol ve zřizovatelské gesci kraje
Zachování nabídky všech uměleckých oborů vyučovaných na základních uměleckých školách
|
|
Jazykové a zájmové vzdělávání |
|
Zkvalitnění jazykového vzdělávání již od předškolního věku pro odstranění jazykových bariér v rámci přeshraničního styku
|
2 Strategie rozvoje zájmového vzdělávání
|
Školní družiny a školní kluby
|
|
Spolupráce sociálních partnerů při plnění úkolů vzdělávání |
Spolupráce sociálních partnerů při plnění úkolů vzdělávání
|
Uplatnitelnost absolventů škol na trhu práce |
Uplatnitelnost absolventů škol na trhu práce
|
Další vzdělávání v rámci celoživotního učení |
Další vzdělávání v rámci celoživotního učení
|
Mezinárodní spolupráce |
|
Rozvíjet spolupráci v rámci pracovních skupin se sousedními regiony Horním Rakouskem, Dolním Rakouskem, Dolním Bavorskem
V souladu se strategií Evropa 2020, se Strategickým rámcem evropské spolupráce ve vzdělávání a odborné přípravě ET 2020 a ostatními relevantními strategiemi na mezinárodní a národní úrovni rozvíjet spolupráci škol se zahraničím za podpory programů EU
Podporovat vytváření strategických partnerství podporou rozvoje, přenosu a/nebo implementace inovativní praxe na místní, regionální, národní a evropské úrovni
Podporovat zapojení žáků, studentů a pedagogických pracovníků do programů mobilit a spolupráce institucí v rámci programu Erasmus+ 2014–2020
|
|
Úloha a podpora pedagogických pracovníků |
Úloha a podpora pedagogických pracovníků
|
V nadcházejícím období usilovat o zvýšení kvality vzdělávacího systému, zvyšováním kvality učitelů, jejich kvalifikace, profesní zdatnosti a pedagogické erudice
|
|
Kritéria rozvoje a optimalizace vzdělávací soustavy |
Kritéria rozvoje a optimalizace vzdělávací soustavy
|