| Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy v Jihočeském kraji 2016-2020 |
| Počáteční vzdělávání |
1 | Předškolní vzdělávání |
| Navyšování kapacit mateřských škol v těch regionech (lokalitách), kde demografický nárůst převyšuje stanovenou kapacitu škol s přihlédnutím k připravovanému zavedení povinného posledního ročníku předškolního vzdělávání |
| Zvyšování kvality předškolního vzdělávání podporou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků ve spolupráci se vzdělávacími institucemi |
| Podpořit rozvoj polytechnické výchovy i v mateřských školách |
2 | Základní vzdělávání |
| Zachování stávající kapacity základních škol, případná podpora rozšíření kapacity pouze v místech s rozsáhlou bytovou výstavbou |
| Podpora technického a přírodovědného vzdělávání včetně vybavení dílen za účelem zvýšení manuálních zručností žáků |
| Podpora zřizování přípravných tříd v souvislosti s místní potřebou předškolního vzdělávání |
| Podpora polytechnického vzdělávání v základních školách |
3 | Střední vzdělávání |
| Podpora trendu dalšího rozvoje odborného vzdělávání při zachování cca 25% podílu na vstupu u všeobecného vzdělávání (obory gymnázií a lyceí) |
| Podpora rozvoje počtu žáků učebních oborů v maximální možné míře, snaha o minimální úbytek těchto žáků a zachování poměru počtu žáků studijních a učebních oborů na současné hodnotě 67:33 % žáků na vstupu do středních škol (maturitní : učební obory) |
| Spolupráce středních škol s firmami formou praxí žáků a stáží pedagogů a rozvoj vzdělávání dospělých v rámci systému celoživotního vzdělávání |
| Zlepšení vybavení škol, rozvoj a podpora technického, přírodovědného a jazykového vzdělávání SŠ |
4 | Vyšší odborné vzdělávání |
| Stabilizace vyššího odborného vzdělávání při nenavyšování jejich kapacit jak v denním studiu, tak v ostatních formách studia |
5 | Soukromé a církevní školství |
| Nenavyšování kapacit škol a školských zařízení ostatních zřizovatelů |
| Sledování a hodnocení kvality počátečního vzdělávání |
| Monitorování a hodnocení vzdělávání |
| Vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a nadaných žáků |
1 | Podpora individuálních vzdělávacích potřeb |
2 | Péče o nadané žáky |
3 | Ústavní a ochranná výchova |
4 | Prevence rizikového chování |
5 | Integrovaný systém poradenství |
| Základní umělecké vzdělávání |
| Základní umělecké vzdělávání |
| Zachování stávající sítě základních uměleckých škol, zvláště pak sítě základních uměleckých škol ve zřizovatelské gesci kraje |
| Zachování nabídky všech uměleckých oborů vyučovaných na základních uměleckých školách |
| Jazykové a zájmové vzdělávání |
1 | Jazykové vzdělávání |
| Zkvalitnění jazykového vzdělávání již od předškolního věku pro odstranění jazykových bariér v rámci přeshraničního styku |
2 | Strategie rozvoje zájmového vzdělávání |
| Domovy dětí a mládeže |
| Školní družiny a školní kluby |
| Spolupráce sociálních partnerů při plnění úkolů vzdělávání |
| Spolupráce sociálních partnerů při plnění úkolů vzdělávání |
| Uplatnitelnost absolventů škol na trhu práce |
| Uplatnitelnost absolventů škol na trhu práce |
| Další vzdělávání v rámci celoživotního učení |
| Další vzdělávání v rámci celoživotního učení |
| Mezinárodní spolupráce |
| Mezinárodní spolupráce |
| Rozvíjet spolupráci v rámci pracovních skupin se sousedními regiony Horním Rakouskem, Dolním Rakouskem, Dolním Bavorskem |
| V souladu se strategií Evropa 2020, se Strategickým rámcem evropské spolupráce ve vzdělávání a odborné přípravě ET 2020 a ostatními relevantními strategiemi na mezinárodní a národní úrovni rozvíjet spolupráci škol se zahraničím za podpory programů EU |
| Podporovat vytváření strategických partnerství podporou rozvoje, přenosu a/nebo implementace inovativní praxe na místní, regionální, národní a evropské úrovni |
| Podporovat zapojení žáků, studentů a pedagogických pracovníků do programů mobilit a spolupráce institucí v rámci programu Erasmus+ 2014–2020 |
| Úloha a podpora pedagogických pracovníků |
| Úloha a podpora pedagogických pracovníků |
| V nadcházejícím období usilovat o zvýšení kvality vzdělávacího systému, zvyšováním kvality učitelů, jejich kvalifikace, profesní zdatnosti a pedagogické erudice |
| Kritéria rozvoje a optimalizace vzdělávací soustavy |
| Kritéria rozvoje a optimalizace vzdělávací soustavy |