| Strategie Smart City Klatovy (2021) |
1. | Chytrý rozvoj a řízení města a úřadu |
1.1 | Rozvíjet řízení chytrého města |
1.1.1 | Koncepční uchopení Smart City - odpovědná pozice |
1.1.2 | Nastavit principy stakeholder managementu a jeho aplikace |
1.1.3 | Zahájení kroků k nastavení regionálních týmů rozvoje a inovací na Klatovsku |
1.2 | Zkvalitňovat služby a fungování města a úřadu |
1.2.1 | Zavést možnost online plateb v různých životních situacích |
1.2.2 | Posílit procesní řízení v úřadu a definovat procesy vhodné k elektronizaci |
1.2.3 | Posílit oblast projektového řízení v úřadu a koordinaci projektů |
1.2.4 | Rozšiřovat vrstvy GIS |
1.3 | Systematický rozvoj ICT |
1.3.1 | Rozvoj servisní a strategické role útvaru IT |
1.3.2 | Rozvoj metropolitní sítě |
1.3.3 | Definovat IT standardy rozvoje úřadu a městských organizací |
1.3.4 | Propojovat interní IT systémy úřadu a městských organizací a odstraňovat bariéry |
1.3.5 | Propojovat interní IT systémy úřadu a městských organizací a odstraňovat bariéry |
1.3.6 | Definovat data pro vedení úřadu a města |
1.4 | Zlepšovat komunikaci s veřejností |
1.4.1 | Vytvořit Portál občana |
1.4.2 | Změnit mobilní aplikaci pro komunikaci s občany |
1.4.3 | Určit odpovědnou osobu za komunikaci města navenek |
1.5 | Správa majetku za pomoci moderních přístupů a technologií |
1.5.1 | Rozvinout principy BIM |
1.5.2 | Nastavit systém centrálních nákupů a technologické centralizace |
1.5.3 | Systematický rozvoj energetického managementu a energetických úspor |
2. | Město aktivních, vzdělaných a informovaných lidí |
2.1 | Zvyšovat inovativní prostředí ve městě |
2.1.1 | Vytvoření inovačního centra a prostředí ve městě |
2.1.2 | Město jako inovativní laboratoř nových postupů a spolupráce |
2.2 | Podporovat participaci a zapojení veřejnosti |
2.2.1 | Otevřenost města – Citivizor |
2.2.2 | Zavedení participativního rozpočtu |
2.2.3 | Práce se zpětnou vazbou od veřejnosti |
2.2.4 | Vytvořit platformu pro strategické plánování |
2.3 | Rozvoj školského prostředí |
2.3.1 | Podpořit zavádění elektronických prvků na všech ZŠ, ale postupně i MŠ, do vztahu rodič – žák – škola |
2.3.2 | Rozvoj technického vzdělávání a zájmu studentů o něj |
2.3.3 | Rozvíjet technické vybavení škol a kompetencí pedagogů |
2.3.4 | Rozpracovat zavedení jednotné studentské karty pro studenty ve městě a jeho okolí |
3. | Bezpečné město |
3.1 | Zvyšovat pocitovou bezpečnost ve městě |
3.1.1 | Definovat další rozvoj a využití kamerového systému |
3.1.2 | Zvyšovat pocitovou bezpečnost prostřednictvím smart řešení |
3.2 | Zvyšovat kybernetickou bezpečnost města a jeho organizací |
3.2.1 | Kybernetická bezpečnost infrastruktury |
3.2.2 | Zvyšovat kybernetickou bezpečnost přes lidský faktor |
4. | Dostupné město krátkých vzdáleností |
4.1 | Zklidňování automobilové dopravy |
4.1.1 | Inteligentní řízení dopravy, měření a sběr dat |
4.1.2 | Realizace technických opatření zvyšující bezpečnost provozu |
4.2 | Efektivní řešení dopravy v klidu |
4.2.1 | Zavedení komplexního systému sledování a vyhodnocování obsazenosti a vytíženosti parkovacích míst |
4.2.2 | Aplikace pro parkování |
4.3 | Posilování alternativních způsobů dopravy |
4.3.1 | Podpora a rozvoj infrastruktury pro cyklodopravu a pěší |
4.3.2 | Zvyšování motivace a podpora osvěty |
4.3.3 | E-mobilita a sdílení |
4.4 | Rozvoj a zkvalitnění veřejné dopravy |
4.4.1 | Využití nových technologií ve veřejné dopravě |
5. | Město pro život |
5.1 | Zkvalitnění péče o zeleň a veřejný prostor |
5.1.1 | Organizačně technické zásady péče o veřejný prostor a zeleň |
5.2 | Zefektivnění odpadového hospodářství |
5.2.1 | Teplárna - technologie spalování |
5.2.2 | Motivace, vzdělávání, výchova a osvěta |