Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR
Portál strategických dokumentů v ČR
Názvy hierarchických úrovní |
| "Hlavní cíl" |
1 | "Strategický cíl" |
1.1 | "Specifický cíl" |
Dopravní sektorové strategie 3. fáze střednědobý plán údržby, rozvoje a financování dopravní infrastruktury pro období 2024-2033 s výhledem do roku 2050
Stanovení plánu rozvoje dopravní infrastruktury, zajištění její údržby a financování
Vytvořit databázi všech známých záměrů v oblasti rozvoje dopravní infrastruktury všech druhů dopravy ve vlastnictví státu; pro regionální infrastrukturu zjistit rozsah finančních potřeb
Hlavní klastry evropské a národní úrovně
Projektové balíčky:
• Obchvaty a modernizace na silnicích I. třídy
• Příspěvek na obnovu silnic II. a III. třídy
• Příspěvek na modernizaci a rozvoj MHD v elektrické trakci
• Podpora privátních terminálů nákladní dopravy
• Rozvoj státních terminálů nákladní dopravy a seřaďovacích nádraží
• Podpora rozvoje privátních přístavů nákladní dopravy
• Rekreační plavba - přístaviště
• Rekreační plavba - ostatní projekty
• Podpora rozvoje infrastruktury cyklistické dopravy
• Podpora rozvoje bezbariérových pěších tras
• Podpora zavádění ITS a C-ITS
• Podpora pořízení letištního zabezpečovacího zařízení odbavování cestujících
• Projekty rekonstrukcí železniční infrastruktury zařazené do kategorie projektů
• Mimoúrovňové křížení s nadřazenou infrastrukturou
• Vybavení drážních vozidel jednotkami ETCS
• Železniční přejezdy a jejich náhrady
• Staniční budovy a bezbariérové přístupy na železnici, stavby SŽ
• Vodní cesty mimo TEN-T
• Modernizace nebo optimalizace ostatních konvenčních tratí
• Zavádění ETCS a GMS-R na tratích mimo definované klastry, CDP, DOZ
• Změna trakční soustavy, výkon TNS
• Elektrizace tratí mimo definované klastry
• Veřejné napájecí a dobíjecí stanice pro alternativní pohony
• Bodové závady na silniční síti a PHS na stávající silniční síti
• Správa železnic - Modernizace materiálně technického zabezpečení
• Správa železnic - Informační technologie
• Zajištění provozu vlaků délky 740 m
• Zajištění dostatečných kapacit dálničních odpočívek
Hodnocení projektových klastrů na základě MKA s využitím prognózy (pro rok 2050) sestavené s využitím národního multimodálního dopravního modelu
Dokončení hlavní sítě TEN-T
Dokončení rozšířené hlavní sítě TEN-T
Dokončení globální sítě TEN-T
Dopravní infrastruktura pro nákladní dopravu
Propojení aglomerací ITI na spádové metropole
Příměstské vztahy metropolí
Propojení sousedních aglomerací ITI
Významná mezinárodní spojení mimo TEN-T a napojení geograficky odlehlých regionů
Příměstské vztahy v aglomeracích ITI
Snížení emisí skleníkových plynů
Snížení emisí znečišťujících látek v urbanizovaném území
Snížení energetické náročnosti dopravy
Řešení fragmentace krajiny
Průměrná rychlost dosažení center vzdušnou vzdáleností
Odstranění omezujících míst
Zlepšení podmínek pro multimodalitu
Zavádění nových technologií
Vyváženost rozvoje multimodálního klastru
Prognóza finančních možností
Rozdělení finančních prostředků pro potřeby oprav, údržby a provozování infrastruktury a pro rozvojové záměry
Stanovení harmonogramu přípravy a realizace projektů a námětů seřazených do klastrů na základě pořadí důležitosti a dostupnosti finančních zdrojů