| Dopravní sektorové strategie 3. fáze střednědobý plán údržby, rozvoje a financování dopravní infrastruktury pro období 2024-2033 s výhledem do roku 2050 |
| Stanovení plánu rozvoje dopravní infrastruktury, zajištění její údržby a financování |
| Vytvořit databázi všech známých záměrů v oblasti rozvoje dopravní infrastruktury všech druhů dopravy ve vlastnictví státu; pro regionální infrastrukturu zjistit rozsah finančních potřeb |
| Hlavní klastry evropské a národní úrovně |
| Projektové balíčky:
• Obchvaty a modernizace na silnicích I. třídy
• Příspěvek na obnovu silnic II. a III. třídy
• Příspěvek na modernizaci a rozvoj MHD v elektrické trakci
• Podpora privátních terminálů nákladní dopravy
• Rozvoj státních terminálů nákladní dopravy a seřaďovacích nádraží
• Podpora rozvoje privátních přístavů nákladní dopravy
• Rekreační plavba - přístaviště
• Rekreační plavba - ostatní projekty
• Podpora rozvoje infrastruktury cyklistické dopravy
• Podpora rozvoje bezbariérových pěších tras
• Podpora zavádění ITS a C-ITS
• Podpora pořízení letištního zabezpečovacího zařízení odbavování cestujících
• Projekty rekonstrukcí železniční infrastruktury zařazené do kategorie projektů
• Mimoúrovňové křížení s nadřazenou infrastrukturou
• Vybavení drážních vozidel jednotkami ETCS
• Železniční přejezdy a jejich náhrady
• Staniční budovy a bezbariérové přístupy na železnici, stavby SŽ
• Vodní cesty mimo TEN-T
• Modernizace nebo optimalizace ostatních konvenčních tratí
• Zavádění ETCS a GMS-R na tratích mimo definované klastry, CDP, DOZ
• Změna trakční soustavy, výkon TNS
• Elektrizace tratí mimo definované klastry
• Veřejné napájecí a dobíjecí stanice pro alternativní pohony
• Bodové závady na silniční síti a PHS na stávající silniční síti
• Správa železnic - Modernizace materiálně technického zabezpečení
• Správa železnic - Informační technologie
• Zajištění provozu vlaků délky 740 m
• Zajištění dostatečných kapacit dálničních odpočívek |
| Hodnocení projektových klastrů na základě MKA s využitím prognózy (pro rok 2050) sestavené s využitím národního multimodálního dopravního modelu |
| Dokončení hlavní sítě TEN-T |
| Dokončení rozšířené hlavní sítě TEN-T |
| Dokončení globální sítě TEN-T |
| Propojení metropolí |
| Dopravní infrastruktura pro nákladní dopravu |
| Propojení aglomerací ITI na spádové metropole |
| Příměstské vztahy metropolí |
| Propojení sousedních aglomerací ITI |
| Významná mezinárodní spojení mimo TEN-T a napojení geograficky odlehlých regionů |
| Příměstské vztahy v aglomeracích ITI |
| Snížení emisí skleníkových plynů |
| Snížení emisí znečišťujících látek v urbanizovaném území |
| Snížení energetické náročnosti dopravy |
| Snížení hlukové zátěže |
| Snížení nehodovosti |
| Řešení fragmentace krajiny |
| Vliv na zábor území |
| Průměrná rychlost dosažení center vzdušnou vzdáleností |
| Odstranění omezujících míst |
| Soulad kapacity |
| Zlepšení podmínek pro multimodalitu |
| Zavádění nových technologií |
| Vyváženost rozvoje multimodálního klastru |
| Prognóza finančních možností |
| Rozdělení finančních prostředků pro potřeby oprav, údržby a provozování infrastruktury a pro rozvojové záměry |
| Stanovení harmonogramu přípravy a realizace projektů a námětů seřazených do klastrů na základě pořadí důležitosti a dostupnosti finančních zdrojů |