Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak MINISTERSTVO DOPRAVY
MINISTERSTVO DOPRAVY
www stránky
web ke strategiím

MINISTERSTVO DOPRAVY

Názvy hierarchických úrovní
"Hlavní cíl"
1 "Strategický cíl"
1.1 "Specifický cíl"

Dopravní sektorové strategie 3. fáze střednědobý plán údržby, rozvoje a financování dopravní infrastruktury pro období 2024-2033 s výhledem do roku 2050

Stanovení plánu rozvoje dopravní infrastruktury, zajištění její údržby a financování

Vytvořit databázi všech známých záměrů v oblasti rozvoje dopravní infrastruktury všech druhů dopravy ve vlastnictví státu; pro regionální infrastrukturu zjistit rozsah finančních potřeb

Hlavní klastry evropské a národní úrovně

Projektové balíčky:
• Obchvaty a modernizace na silnicích I. třídy
• Příspěvek na obnovu silnic II. a III. třídy
• Příspěvek na modernizaci a rozvoj MHD v elektrické trakci
• Podpora privátních terminálů nákladní dopravy
• Rozvoj státních terminálů nákladní dopravy a seřaďovacích nádraží
• Podpora rozvoje privátních přístavů nákladní dopravy
• Rekreační plavba - přístaviště
• Rekreační plavba - ostatní projekty
• Podpora rozvoje infrastruktury cyklistické dopravy
• Podpora rozvoje bezbariérových pěších tras
• Podpora zavádění ITS a C-ITS
• Podpora pořízení letištního zabezpečovacího zařízení odbavování cestujících
• Projekty rekonstrukcí železniční infrastruktury zařazené do kategorie projektů
• Mimoúrovňové křížení s nadřazenou infrastrukturou
• Vybavení drážních vozidel jednotkami ETCS
• Železniční přejezdy a jejich náhrady
• Staniční budovy a bezbariérové přístupy na železnici, stavby SŽ
• Vodní cesty mimo TEN-T
• Modernizace nebo optimalizace ostatních konvenčních tratí
• Zavádění ETCS a GMS-R na tratích mimo definované klastry, CDP, DOZ
• Změna trakční soustavy, výkon TNS
• Elektrizace tratí mimo definované klastry
• Veřejné napájecí a dobíjecí stanice pro alternativní pohony
• Bodové závady na silniční síti a PHS na stávající silniční síti
• Správa železnic - Modernizace materiálně technického zabezpečení
• Správa železnic - Informační technologie
• Zajištění provozu vlaků délky 740 m
• Zajištění dostatečných kapacit dálničních odpočívek

Hodnocení projektových klastrů na základě MKA s využitím prognózy (pro rok 2050) sestavené s využitím národního multimodálního dopravního modelu

Dokončení hlavní sítě TEN-T

Dokončení rozšířené hlavní sítě TEN-T

Dokončení globální sítě TEN-T

Propojení metropolí

Dopravní infrastruktura pro nákladní dopravu

Propojení aglomerací ITI na spádové metropole

Příměstské vztahy metropolí

Propojení sousedních aglomerací ITI

Významná mezinárodní spojení mimo TEN-T a napojení geograficky odlehlých regionů

Příměstské vztahy v aglomeracích ITI

Snížení emisí skleníkových plynů

Snížení emisí znečišťujících látek v urbanizovaném území

Snížení energetické náročnosti dopravy

Snížení hlukové zátěže

Snížení nehodovosti

Řešení fragmentace krajiny

Vliv na zábor území

Průměrná rychlost dosažení center vzdušnou vzdáleností

Odstranění omezujících míst

Soulad kapacity

Zlepšení podmínek pro multimodalitu

Zavádění nových technologií

Vyváženost rozvoje multimodálního klastru

Prognóza finančních možností


Rozdělení finančních prostředků pro potřeby oprav, údržby a provozování infrastruktury a pro rozvojové záměry


Stanovení harmonogramu přípravy a realizace projektů a námětů seřazených do klastrů na základě pořadí důležitosti a dostupnosti finančních zdrojů