Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak MINISTERSTVO SPRAVEDLNOSTI
MINISTERSTVO SPRAVEDLNOSTI
www stránky

MINISTERSTVO SPRAVEDLNOSTI

Názvy hierarchických úrovní
1. "Znění úkolu"
1.1 "Způsob plnění úkolu"
1.1.1 "Indikátor"

Rozbalit detaily

Akční plán Koncepce rozvoje probace a mediace do roku 2025 pro rok 2025

1. Nové vymezení součinnosti PMS se státními orgány a dalšími institucemi

Identifikovat oblasti, kde je třeba nově upravit postupy vzájemné součinnosti mezi státními orgány a dalšími institucemi včetně technického řešení předávání dat a zachování mlčenlivosti.

Deskriptory:
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.c veřejné služby
XX.a bezpečnost a veřejný pořádek
XX.b kriminalita a prevence kriminality
Identifikované potřebné změny v úpravě součinnosti a předávání informací.

2. Nové nastavení vztahu s poskytovateli trestu OPP a řešení absence pojištění odsouzených při výkonu trestu obecně

Spolupráce s legislativním odborem MSp při přípravě legislativní změny zakotvené v legislativním plánu prací vlády.

Deskriptory:
XVII.a legislativní a regulační prostředí
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
Podklady pro legislativní změny.

3. Rozvoj multidisciplinárních týmů pro mládež

Pokračovat v práci skupiny Republikového výboru pro prevenci kriminality Ministerstva vnitra ČR, která se věnuje koordinaci spolupráce jednotlivých aktérů v prevenci kriminality mládeže na místní úrovni.

Deskriptory:
XX.b kriminalita a prevence kriminality
Výstupy z činnosti pracovní skupiny.

4. Zajištění dostupnosti resocializačních programů pro pachatele

Pokračovat v činnosti programových center v 5 soudních krajích.

Deskriptory:
IX.a sociální poradenství
IX.c sociální prevence
XX.a bezpečnost a veřejný pořádek
XX.b kriminalita a prevence kriminality
Zpráva o činnosti programových center.

Zajistit financování programových center ze státního rozpočtu.

Deskriptory:
IX.a sociální poradenství
IX.c sociální prevence
Uplatněné nadpožadavky ve vztahu ke státnímu rozpočtu.

Revidovat model zaškolení a dalšího vzdělávání lektorů programových center.

Deskriptory:
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
Studijní program vzdělávání pro lektory programových center.

5. Zavedení probačních domů do praxe

Realizovat pobytový resocializační program v probačním domě v Písku.

Deskriptory:
IX.a sociální poradenství
IX.b sociální péče
IX.c sociální prevence
IX.d sociální infrastruktura
Zpráva o činnosti probačního domu

Zajistit financování probačního domu ze státního rozpočtu.

Deskriptory:
IX.c sociální prevence
XVII.c veřejné služby
Uplatněné nadpožadavky ve vztahu ke státnímu rozpočtu.

Revidovat model zaškolení a dalšího vzdělávání pracovníků probačního domu.

Deskriptory:
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
Studijní program vzdělávání pro pracovníky probačního domu.

6. Posílení spolupráce v oblasti podmíněného propuštění

Pokračovat v činnosti odborné platformy pro podmíněné propuštění a zpracovat návrh na rozvoj spolupráce příslušných subjektů v oblasti přípravy na propuštění na svobodu a následnou reintegraci osob na svobodě se zohlednění výstupů z praxe komisí pro podmíněné propuštění. Podílet se na práci dalších pracovních skupin zaměřených na téma bezpečného propouštění.

Deskriptory:
XVII.c veřejné služby
XX.b kriminalita a prevence kriminality
XX.d vězeňství
Návrh na rozvoj spolupráce příslušných subjektů v oblasti přípravy na propuštění na svobodu a následnou reintegraci osob na svobodě.

7. Vytvořit a v praxi ověřit model spolupráce PMS s mentory a dobrovolníky pro práci s pachateli trestné činnosti a jejich rodinami

Realizovat projekt Podpora výkonu alternativního trestu obecně prospěšných prací, 1. 1. 2024 – 31. 12. 2027 v rámci Operačního programu Zaměstnanost plus, kde mentoring pilotně provádějí speciálně vyškolení zaměstnanci Služby v pěti vybraných regionech ČR: Teplice, Jablonec nad Nisou, Havířov, Kroměříž a Brno.

Deskriptory:
XX.a bezpečnost a veřejný pořádek
XX.b kriminalita a prevence kriminality
XX.d vězeňství
Průběžná zpráva o realizaci projektu.

8. Zpracovat národní strategii rozvoje systému péče o oběti trestných činů

Předložit Bílou knihu k pomoci obětem trestných činů

Deskriptory:
VIII.b ohrožené skupiny
IX.c sociální prevence
XX.a bezpečnost a veřejný pořádek
XX.d vězeňství
Zpracovaná Bílá kniha.

9. Rozvoj systémového řešení služeb pro oběti

Poskytovat poradenství a podporu obětem trestné činnosti.

Deskriptory:
VIII.b ohrožené skupiny
IX.c sociální prevence
Zpráva o využití fondu PMS pro oběti trestných činů.

Rozvíjet multidisciplinární spolupráci v oblasti podpory obětem trestné činnosti.

Deskriptory:
IX.a sociální poradenství
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
Zpráva o využití fondu PMS pro oběti trestných činů.

Rozvíjet restorativní programy v praxi PMS.

Deskriptory:
IX.c sociální prevence
Realizace mediací a RSK Vzdělávání v oblasti restorativních přístupů. Intervizní podpora restorativních přístupů.

10. Zefektivnění probace nad rizikovými pachateli

Zajistit činnost mezirezortních týmů ("BEZINKA") ve vybraných soudních okresech.

Deskriptory:
IX.a sociální poradenství
IX.c sociální prevence
Zpráva o výstupech pilotních mezirezortních týmů.

11. Zavedení elektronické verze nástroje hodnotícího rizika a potřeby odsouzených (SARPO) do probační praxe PMS

Spuštění elektronické verze komplexního nástroje pro hodnocení rizik a potřeb u pachatelů se ZTČ tzv. velké SARPO

Deskriptory:
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
Implementovaný elektronický nástroj pro hodnocení rizik a potřeb u pachatelů se ZTČ tzv. velké SARPO.

12. Optimalizace agendového informačního systému PMS

Optimalizovat fungování agendového informačního systému.

Deskriptory:
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
Zpráva o fungování agendového informačního systému.

13. Rozvoj personální politiky PMS

Zajistit dostatečný počet pracovníků pro výkon odborných činností (poradci pro oběti, probační úředníci, lektoři programových center, pracovníci probačního domu).

Deskriptory:
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.c veřejné služby
Nadpožadavky k návrhu rozpočtu na rok 2025/2026/2027

14. Rozvoj interního a meziresortního vzdělávání v oblasti probace a mediace

Revidovat studijní program interního vzdělávání

Deskriptory:
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
Revidované bloky kvalifikačního vzdělávacího kurzu.

Realizovat mezioborové vzdělávací akce a vysílat zaměstnance na vzdělávání realizované jinými subjekty.

Deskriptory:
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
Počet zrealizovaných akcí a počet účastníků.

15. Zapojení PMS do mezinárodní spolupráce

Účast zástupců PMS na významných mezinárodních konferencích a setkáních, posilování partnerství s klíčovými partnery.

Deskriptory:
XX.a bezpečnost a veřejný pořádek
XX.b kriminalita a prevence kriminality
XX.e zahraniční pomoc a mezinárodní spolupráce
Počet účastí na konferencích a mezinárodních akcí, počet prezentací na mezinárodních fórech, fungující partnerství.

16. Podíl na výzkumech účinnosti práce s pachateli a oběťmi trestných činů. Implementace jejich závěrů do případové praxe

Participace PMS výzkumu IKSP k restorativním přístupům.

Deskriptory:
XX.a bezpečnost a veřejný pořádek
XX.b kriminalita a prevence kriminality
XX.d vězeňství
Fungující spolupráce s realizátorem výzkumu.