1. Nové vymezení součinnosti PMS se státními orgány a dalšími institucemi |
Identifikovat oblasti, kde je třeba nově upravit postupy vzájemné součinnosti mezi státními orgány a dalšími institucemi včetně technického řešení předávání dat a zachování mlčenlivosti.
|
Identifikované potřebné změny v úpravě součinnosti a předávání informací.
|
|
2. Nové nastavení vztahu s poskytovateli trestu OPP a řešení absence pojištění odsouzených při výkonu trestu obecně |
Spolupráce s legislativním odborem MSp při přípravě legislativní změny zakotvené v legislativním plánu prací vlády.
|
Podklady pro legislativní změny.
|
|
3. Rozvoj multidisciplinárních týmů pro mládež |
Pokračovat v práci skupiny Republikového výboru pro prevenci kriminality Ministerstva vnitra ČR, která se věnuje koordinaci spolupráce jednotlivých aktérů v prevenci kriminality mládeže na místní úrovni.
|
Výstupy z činnosti pracovní skupiny.
|
|
4. Zajištění dostupnosti resocializačních programů pro pachatele |
Pokračovat v činnosti programových center v 5 soudních krajích.
|
Zpráva o činnosti programových center.
|
Zajistit financování programových center ze státního rozpočtu.
|
Uplatněné nadpožadavky ve vztahu ke státnímu rozpočtu.
|
Revidovat model zaškolení a dalšího vzdělávání lektorů programových center.
|
Studijní program vzdělávání pro lektory programových center.
|
|
5. Zavedení probačních domů do praxe |
Realizovat pobytový resocializační program v probačním domě v Písku.
|
Zpráva o činnosti probačního domu
|
Zajistit financování probačního domu ze státního rozpočtu.
|
Uplatněné nadpožadavky ve vztahu ke státnímu rozpočtu.
|
Revidovat model zaškolení a dalšího vzdělávání pracovníků probačního domu.
|
Studijní program vzdělávání pro pracovníky probačního domu.
|
|
6. Posílení spolupráce v oblasti podmíněného propuštění |
Pokračovat v činnosti odborné platformy pro podmíněné propuštění a zpracovat návrh na rozvoj spolupráce příslušných subjektů v oblasti přípravy na propuštění na svobodu a následnou reintegraci osob na svobodě se zohlednění výstupů z praxe komisí pro podmíněné propuštění. Podílet se na práci dalších pracovních skupin zaměřených na téma bezpečného propouštění.
|
Návrh na rozvoj spolupráce příslušných subjektů v oblasti přípravy na propuštění na svobodu a následnou reintegraci osob na svobodě.
|
|
7. Vytvořit a v praxi ověřit model spolupráce PMS s mentory a dobrovolníky pro práci s pachateli trestné činnosti a jejich rodinami |
Realizovat projekt Podpora výkonu alternativního trestu obecně prospěšných prací, 1. 1. 2024 – 31. 12. 2027 v rámci Operačního programu Zaměstnanost plus, kde mentoring pilotně provádějí speciálně vyškolení zaměstnanci Služby v pěti vybraných regionech ČR: Teplice, Jablonec nad Nisou, Havířov, Kroměříž a Brno.
|
Průběžná zpráva o realizaci projektu.
|
|
8. Zpracovat národní strategii rozvoje systému péče o oběti trestných činů |
Předložit Bílou knihu k pomoci obětem trestných činů
|
|
|
9. Rozvoj systémového řešení služeb pro oběti |
Poskytovat poradenství a podporu obětem trestné činnosti.
|
Zpráva o využití fondu PMS pro oběti trestných činů.
|
Rozvíjet multidisciplinární spolupráci v oblasti podpory obětem trestné činnosti.
|
Zpráva o využití fondu PMS pro oběti trestných činů.
|
Rozvíjet restorativní programy v praxi PMS.
|
Realizace mediací a RSK Vzdělávání v oblasti restorativních přístupů. Intervizní podpora restorativních přístupů.
|
|
10. Zefektivnění probace nad rizikovými pachateli |
Zajistit činnost mezirezortních týmů ("BEZINKA") ve vybraných soudních okresech.
|
Zpráva o výstupech pilotních mezirezortních týmů.
|
|
11. Zavedení elektronické verze nástroje hodnotícího rizika a potřeby odsouzených (SARPO) do probační praxe PMS |
Spuštění elektronické verze komplexního nástroje pro hodnocení rizik a potřeb u pachatelů se ZTČ tzv. velké SARPO
|
Implementovaný elektronický nástroj pro hodnocení rizik a potřeb u pachatelů se ZTČ tzv. velké SARPO.
|
|
12. Optimalizace agendového informačního systému PMS |
Optimalizovat fungování agendového informačního systému.
|
Zpráva o fungování agendového informačního systému.
|
|
13. Rozvoj personální politiky PMS |
Zajistit dostatečný počet pracovníků pro výkon odborných činností (poradci pro oběti, probační úředníci, lektoři programových center, pracovníci probačního domu).
|
Nadpožadavky k návrhu rozpočtu na rok 2025/2026/2027
|
|
14. Rozvoj interního a meziresortního vzdělávání v oblasti probace a mediace |
Revidovat studijní program interního vzdělávání
|
Revidované bloky kvalifikačního vzdělávacího kurzu.
|
Realizovat mezioborové vzdělávací akce a vysílat zaměstnance na vzdělávání realizované jinými subjekty.
|
Počet zrealizovaných akcí a počet účastníků.
|
|
15. Zapojení PMS do mezinárodní spolupráce |
Účast zástupců PMS na významných mezinárodních konferencích a setkáních, posilování partnerství s klíčovými partnery.
|
Počet účastí na konferencích a mezinárodních akcí, počet prezentací na mezinárodních fórech, fungující partnerství.
|
|
16. Podíl na výzkumech účinnosti práce s pachateli a oběťmi trestných činů. Implementace jejich závěrů do případové praxe |
Participace PMS výzkumu IKSP k restorativním přístupům.
|
Fungující spolupráce s realizátorem výzkumu.
|
|