Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak MINISTERSTVO VNITRA
MINISTERSTVO VNITRA
www stránky

MINISTERSTVO VNITRA

Názvy hierarchických úrovní
2.1. "Specifický cíl"
2.1.1 "Hlavní aktivita"
2.1.1.1 "Specifická aktivita"

SRRVS: Implementační plán pro strategický cíl 2: Revize a optimalizace výkonu veřejné správy v území (2015) [akt. 2015]

2.1. Harmonizace administrativního členění státu

2.1.1 Stanovení jasné gesce za realizaci harmonizace administrativního členění státu


2.1.2 Zpracování zadání a výběr zpracovatele analýzy


2.1.3 Zpracování analýzy včetně návrhu variant řešení a jejich projednání

2.1.3.1 Zpracování analýzy zaměřené na problematiku administrativního členění státu a zhodnocení současného stavu administrativního členění státu

2.1.3.2 Návrh variant administrativního členění státu a jejich zhodnocení minimálně z hlediska časového, legislativního, finančního, implementačního a z pohledu meziobecní spolupráce. Identifikace přínosů a dopadů jednotlivých variant na dotčené subjekty.

2.1.3.3 Projednání přínosů a dopadů realizace vybraných variant harmonizace administrativního členění státu s RVVS, s dotčenými orgány ústřední státní správy, zástupci krajů a obcí

2.1.4 Posilování administrativní kapacity malých obcí na bázi meziobecní spolupráce


2.1.5 Zpracování záměru harmonizace administrativního členění státu a nejvhodnějších variant ke schválení vládě a jeho předložení na vládu


2.1.6 Zpracování detailního IP realizace vybrané varianty


2.1.7 Vytvoření a schválení věcného záměru zákona v případě výběru varianty "Zpracování nového zákona" (včetně připomínkových řízení)


2.1.8 Vytvoření a schválení paragrafového znění zákona


2.1.9 Přijetí a schválení předložených legislativních změn ve věci územního členění státu


2.1.10 Účinnost nových právních předpisů v praxi


2.2. Revize a úprava funkce územně členěných měst

2.2.1 Stanovení jasné gesce za realizaci úpravy funkce územně členěných měst


2.2.2 Zpracování zadání a výběr zpracovatele analýzy


2.2.3 Zpracování analýzy včetně návrhu variant řešení a jejich projednání

2.2.3.1 Analýza platné právní úpravy určování statutárních měst a možností stanovit pevná kritéria pro získání statusu

2.2.3.2 Analýza platné právní úpravy faktického stavu územního členění statutárních měst v ČR, včetně posouzení možností povinného územního členění

2.2.3.3 Analýza rozsahu svěřené přenesené působnosti z hlediska platné právní úpravy i z hlediska faktického stavu (až na úroveň městských částí a jejich dalšího členění)

2.2.3.4 Návrh variant řešení postavení statutárních měst a jejich zhodnocení minimálně z hlediska časového, legislativního, finančního a implementačního. Identifikace přínosů a dopadů jednotlivých variant na dotčené subjekty.

2.2.3.5 Projednání přínosů a dopadů realizace vybraných variant úpravy funkce územně členěných měst s RVVS, dotčenými orgány ústřední státní správy, zástupci obcí

2.2.4 Zpracování záměru úpravy funkce územně členěných měst a nejvhodnějších variant ke schválení vládě a jeho předložení na vládu


2.2.5 Zpracování detailního implementačního plánu realizace vybrané varianty


2.2.6 Vytvoření a schválení novelizace legislativy (včetně připomínkových řízení)


2.2.7 Přijetí a schválení předložených legislativních změn týkajících se územně členěných měst


2.2.8 Účinnost novelizované legislativy v praxi


2.3. Optimalizace systému veřejnoprávních smluv

2.3.1 Stanovení jasné gesce za realizaci cíle optimalizace systému veřejnoprávních smluv


2.3.2 Zpracování zadání a výběr zpracovatele analýzy


2.3.3 Zpracování analýzy včetně návrhu variant řešení a jejich projednání

2.3.3.1 Zpracování analýzy zaměřené na problematiku systému veřejnoprávních smluv

2.3.3.2 Návrh variant řešení optimalizace systému veřejnoprávních smluv a jejich zhodnocení minimálně z hlediska časového, legislativního, finančního a implementačního. Identifikace přínosů a dopadů jednotlivých variant na dotčené subjekty.

2.3.3.3 Projednání přínosů a dopadů realizace vybraných variant optimalizace systému veřejnoprávních smluv s RVVS, dotčenými orgány ústřední státní správy, krajskými úřady, zástupci obcí

2.3.4 Zpracování záměru optimalizace systému veřejnoprávních smluv a nejvhodnějších variant ke schválení vládě a jeho předložení na vládu


2.3.5 Zpracování detailního implementačního plánu realizace vybrané varianty


2.3.6 Návrh a projednání funkcionality seznamu veřejnoprávních smluv, výběr dodavatele seznamu


2.3.7 Vytvoření seznamu veřejnoprávních smluv


2.3.8 Vytvoření a schválení novelizace dotčené legislativy (včetně připomínkových řízení)


2.3.9 Přijetí a schválení předložených legislativních změn týkajících se systému veřejnoprávních smluv


2.3.10 Účinnosti novelizované legislativy (zákon o obcích) v praxi


2.4. Úprava a optimalizace systému financování přeneseného výkonu státní správy

2.4.1 Stanovení jasné gesce za realizaci optimalizace systému financování přeneseného výkonu státní správy


2.4.2 Zpracování zadání a výběr zpracovatele analýzy


2.4.3 Zpracování analýzy včetně návrhu variant řešení a jejich projednání

2.4.3.1 Zpracování analýzy zaměřené na současný systém financování přeneseného výkonu státní správy

2.4.3.2 Návrh variant optimalizace systému financování přeneseného výkonu státní správy a jejich zhodnocení minimálně z hlediska časového, legislativního, finančního a implementačního. Identifikace přínosů a dopadů jednotlivých variant na dotčené subjekty.

2.4.3.3 Projednání přínosů a dopadů realizace vybraných variant systému financování přeneseného výkonu státní správy s RVVS, dotčenými orgány ústřední státní správy, zástupci obcí

2.4.4 Zpracování záměru úpravy systému financování přeneseného výkonu státní správy a nejvhodnějších variant ke schválení vládě a jeho předložení na vládu


2.4.5 Zpracování detailního implementačního plánu realizace vybrané varianty a samotná definice nového systému financování přenesené působnosti


2.4.6 Ověření systému financování přenesené působnosti prostřednictvím pilotního projektu


2.4.7 Vytvoření a schválení novelizace dotčené legislativy (včetně připomínkových řízení)


2.4.8 Přijetí a schválení předložených legislativních změn týkajících se systému financování přeneseného výkonu státní správy


2.4.8 Účinnost novelizované legislativy a nového systému financování přenesené působnosti v praxi


2.4.9 Spuštění nového systému financování přenesené působnosti a vyhodnocení jeho přínosů a dopadů


2.5. Snížení rizika platební neschopnosti územní samosprávy

2.5.1 Příprava věcného záměru zákona


2.5.2 Provedení legislativních změn


2.5.3 Spuštění sanačního procesu obcí a vyhodnocení jeho přínosů a dopadů


2.5.4 Příprava vzdělávacích aktivit v oblasti finančního řízení pro představitele územních samospráv


2.5.5 Realizace vzdělávacích aktivit v oblasti finančního řízení pro představitele územních samospráv