2.1. Harmonizace administrativního členění státu |
2.1.1 Stanovení jasné gesce za realizaci harmonizace administrativního členění státu
2.1.2 Zpracování zadání a výběr zpracovatele analýzy
2.1.3 Zpracování analýzy včetně návrhu variant řešení a jejich projednání
|
2.1.3.1 Zpracování analýzy zaměřené na problematiku administrativního členění státu a zhodnocení současného stavu administrativního členění státu
2.1.3.2 Návrh variant administrativního členění státu a jejich zhodnocení minimálně z hlediska časového, legislativního, finančního, implementačního a z pohledu meziobecní spolupráce. Identifikace přínosů a dopadů jednotlivých variant na dotčené subjekty.
2.1.3.3 Projednání přínosů a dopadů realizace vybraných variant harmonizace administrativního členění státu s RVVS, s dotčenými orgány ústřední státní správy, zástupci krajů a obcí
|
2.1.4 Posilování administrativní kapacity malých obcí na bázi meziobecní spolupráce
2.1.5 Zpracování záměru harmonizace administrativního členění státu a nejvhodnějších variant ke schválení vládě a jeho předložení na vládu
2.1.6 Zpracování detailního IP realizace vybrané varianty
2.1.7 Vytvoření a schválení věcného záměru zákona v případě výběru varianty "Zpracování nového zákona" (včetně připomínkových řízení)
2.1.8 Vytvoření a schválení paragrafového znění zákona
2.1.9 Přijetí a schválení předložených legislativních změn ve věci územního členění státu
2.1.10 Účinnost nových právních předpisů v praxi
|
2.2. Revize a úprava funkce územně členěných měst |
2.2.1 Stanovení jasné gesce za realizaci úpravy funkce územně členěných měst
2.2.2 Zpracování zadání a výběr zpracovatele analýzy
2.2.3 Zpracování analýzy včetně návrhu variant řešení a jejich projednání
|
2.2.3.1 Analýza platné právní úpravy určování statutárních měst a možností stanovit pevná kritéria pro získání statusu
2.2.3.2 Analýza platné právní úpravy faktického stavu územního členění statutárních měst v ČR, včetně posouzení možností povinného územního členění
2.2.3.3 Analýza rozsahu svěřené přenesené působnosti z hlediska platné právní úpravy i z hlediska faktického stavu (až na úroveň městských částí a jejich dalšího členění)
2.2.3.4 Návrh variant řešení postavení statutárních měst a jejich zhodnocení minimálně z hlediska časového, legislativního, finančního a implementačního. Identifikace přínosů a dopadů jednotlivých variant na dotčené subjekty.
2.2.3.5 Projednání přínosů a dopadů realizace vybraných variant úpravy funkce územně členěných měst s RVVS, dotčenými orgány ústřední státní správy, zástupci obcí
|
2.2.4 Zpracování záměru úpravy funkce územně členěných měst a nejvhodnějších variant ke schválení vládě a jeho předložení na vládu
2.2.5 Zpracování detailního implementačního plánu realizace vybrané varianty
2.2.6 Vytvoření a schválení novelizace legislativy (včetně připomínkových řízení)
2.2.7 Přijetí a schválení předložených legislativních změn týkajících se územně členěných měst
2.2.8 Účinnost novelizované legislativy v praxi
|
2.3. Optimalizace systému veřejnoprávních smluv |
2.3.1 Stanovení jasné gesce za realizaci cíle optimalizace systému veřejnoprávních smluv
2.3.2 Zpracování zadání a výběr zpracovatele analýzy
2.3.3 Zpracování analýzy včetně návrhu variant řešení a jejich projednání
|
2.3.3.1 Zpracování analýzy zaměřené na problematiku systému veřejnoprávních smluv
2.3.3.2 Návrh variant řešení optimalizace systému veřejnoprávních smluv a jejich zhodnocení minimálně z hlediska časového, legislativního, finančního a implementačního. Identifikace přínosů a dopadů jednotlivých variant na dotčené subjekty.
2.3.3.3 Projednání přínosů a dopadů realizace vybraných variant optimalizace systému veřejnoprávních smluv s RVVS, dotčenými orgány ústřední státní správy, krajskými úřady, zástupci obcí
|
2.3.4 Zpracování záměru optimalizace systému veřejnoprávních smluv a nejvhodnějších variant ke schválení vládě a jeho předložení na vládu
2.3.5 Zpracování detailního implementačního plánu realizace vybrané varianty
2.3.6 Návrh a projednání funkcionality seznamu veřejnoprávních smluv, výběr dodavatele seznamu
2.3.7 Vytvoření seznamu veřejnoprávních smluv
2.3.8 Vytvoření a schválení novelizace dotčené legislativy (včetně připomínkových řízení)
2.3.9 Přijetí a schválení předložených legislativních změn týkajících se systému veřejnoprávních smluv
2.3.10 Účinnosti novelizované legislativy (zákon o obcích) v praxi
|
2.4. Úprava a optimalizace systému financování přeneseného výkonu státní správy |
2.4.1 Stanovení jasné gesce za realizaci optimalizace systému financování přeneseného výkonu státní správy
2.4.2 Zpracování zadání a výběr zpracovatele analýzy
2.4.3 Zpracování analýzy včetně návrhu variant řešení a jejich projednání
|
2.4.3.1 Zpracování analýzy zaměřené na současný systém financování přeneseného výkonu státní správy
2.4.3.2 Návrh variant optimalizace systému financování přeneseného výkonu státní správy a jejich zhodnocení minimálně z hlediska časového, legislativního, finančního a implementačního. Identifikace přínosů a dopadů jednotlivých variant na dotčené subjekty.
2.4.3.3 Projednání přínosů a dopadů realizace vybraných variant systému financování přeneseného výkonu státní správy s RVVS, dotčenými orgány ústřední státní správy, zástupci obcí
|
2.4.4 Zpracování záměru úpravy systému financování přeneseného výkonu státní správy a nejvhodnějších variant ke schválení vládě a jeho předložení na vládu
2.4.5 Zpracování detailního implementačního plánu realizace vybrané varianty a samotná definice nového systému financování přenesené působnosti
2.4.6 Ověření systému financování přenesené působnosti prostřednictvím pilotního projektu
2.4.7 Vytvoření a schválení novelizace dotčené legislativy (včetně připomínkových řízení)
2.4.8 Přijetí a schválení předložených legislativních změn týkajících se systému financování přeneseného výkonu státní správy
2.4.8 Účinnost novelizované legislativy a nového systému financování přenesené působnosti v praxi
2.4.9 Spuštění nového systému financování přenesené působnosti a vyhodnocení jeho přínosů a dopadů
|
2.5. Snížení rizika platební neschopnosti územní samosprávy |
2.5.1 Příprava věcného záměru zákona
2.5.2 Provedení legislativních změn
2.5.3 Spuštění sanačního procesu obcí a vyhodnocení jeho přínosů a dopadů
2.5.4 Příprava vzdělávacích aktivit v oblasti finančního řízení pro představitele územních samospráv
2.5.5 Realizace vzdělávacích aktivit v oblasti finančního řízení pro představitele územních samospráv
|