1. Modernizace veřejné správy |
1.1 Využívání prvků procesního řízení a zavedení standardů vybraných agend
|
1.1.1 Inventarizace agend / činností
1.1.2 Výběr agend k vypracování procesního popisu/ modelu, zhodnocení přínosů a nákladů metody u modelových agend
1.1.3 Standardizace vybraných agend
1.1.4 Návazné aktivity vedoucí k propojení s ostatními specifickými cíli
|
1.2 Snižování regulatorní zátěže
|
1.2.1 Zlepšení metodické podpory zpracovatelům RIA prostřednictvím zpracování a implementace komplementárních metodik k Obecným zásadám RIA k provádění hodnocení specifických dopadů
1.2.2 Příprava a návrh opatření na prevenci nadbytečné regulační zátěže při transpozici evropských předpisů
1.2.3 Návrhy opatření na zlepšení způsobu plánování přípravy nové regulace a včasné efektivní kontroly kvality RIA
1.2.4 Zpracování návrhu na zavedení mechanismu systematického pravidelného přezkumu účinnosti právních předpisů na základě ukazatelů zpracovaných v RIA, konsolidace a kodifikace právních předpisů
1.2.5 Realizace 60 opatření na redukci zátěže podnikatelů do 31. 12. 2015 - politika soudržnosti EU
1.2.6 Přeměření administrativní zátěže podnikatelů
1.2.7 Spolupráce se zahraničními partnery - členské státy EU a další vybrané země Evropy
1.2.8 Stanovení jasné gesce za koordinaci agendy snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy
1.2.9 Zpracování analýzy současného stavu snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy
1.2.10 Příprava a implementace specifických projektů zaměřených na snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy
|
1.3 Rozšíření řízení kvality a zlepšení strategického řízení ve veřejné správě
|
1.3.1 Zpracování analýz stavu řízení kvality ve veřejné správě
1.3.2 Metodika řízení kvality na úrovni služebních úřadů
1.3.3 Metodická podpora řízení kvality na úrovni územních samosprávných celků
1.3.4 Strategické řízení a plánování ve veřejné správě
1.3.5 Podpora strategických prací prostřednictvím projektového řízení
|
1.4 Zavedení systému hodnocení veřejné správy
|
1.4.1 Stanovení jasné gesce za měření (včetně sběru dat) a hodnocení výkonu veřejné správy
1.4.2 Zpracování analýzy hodnocení a měření výkonu veřejné správy
1.4.3 Nastavení systému hodnocení a měření
1.4.4 Navržení způsobu implementace navrženého řešení
1.4.5 Implementace navrženého řešení
1.4.6 Zpracování evaluačních zpráv vyžadovaných usnesením vlády k realizaci Strategického rámce a Implementačních plánů
|
|
2. Revize a optimalizace výkonu veřejné správy v území |
2.1 Harmonizace administrativního členění státu
|
2.1.1 Stanovení jasné gesce za realizaci harmonizace administrativního členění státu
2.1.2 Zpracování zadání a výběr zpracovatele analýzy
2.1.3 Zpracování požadovaných analýz
2.1.4 Posilování administrativní kapacity malých obcí na bázi meziobecní spolupráce
2.1.5 Zpracování kompletního podkladového materiálu Harmonizace územně správního členění státu a rozpracování doporučené preferované varianty řešení a jejich předložení na vládu
2.1.6 Zpracování detailního implementačního plánu realizace vybrané varianty - příprava věcného záměru zákona o územním členění státu
2.1.7 Projednání a schválení věcného záměru zákona v případě schválení preferované varianty územně správního členění státu
2.1.8 Vytvoření paragrafového znění zákona
2.1.9 Přijetí a schválení předložených legislativních změn ve věci územního členění státu
2.1.10 Účinnost nových právních předpisů v praxi
|
2.2 Revize a úprava funkce územně členěných měst
|
2.2.1 Stanovení jasné gesce za úpravy funkce územně členěných měst
2.2.2 Zpracování zadání a výběr zpracovatele analýzy
2.2.3 Zpracování analýzy zaměřené na problematiku statutárních měst
2.2.4 Zpracování návrhu variant řešení postavení statutárních měst a jejich zhodnocení minimálně z hlediska časového, legislativního, finančního a implementačního
2.2.5 Projednání přínosů a dopadů realizace vybraných variant úpravy funkce územně členěných měst a hlavního města Prahy s dotčenými orgány ústřední státní správy, zástupci obcí a hlavního města Prahy
2.2.6 Zpracování záměru úpravy funkce územně členěných měst a hlavního města Prahy a nejvhodnějších variant ke schválení vládě
2.2.7 Zpracování detailního implementačního plánu realizace vybrané varianty
2.2.8 Případné vytvoření návrhů na novelizaci dotčené legislativy a příprava podkladů pro nelegislativní úpravy
2.2.9 Vytvoření a schválení novelizace dotčené legislativy
2.2.10 Přijetí a schválení předložených legislativních změn týkajících se územně členěných měst
2.2.11 Účinnost novelizované legislativy v praxi
|
2.3 Optimalizace systému veřejnoprávních smluv
|
2.3.1 Stanovení jasné gesce za realizaci cíle optimalizace systému veřejnoprávních smluv
2.3.2 Zpracování zadání a výběr zpracovatele analýzy
2.3.3 Zpracování analýzy zaměřené na problematiku systému veřejnoprávních smluv
2.3.4 Vyhodnocení analýzy a zvolení dalšího postupu
2.3.5 Zpracování záměru optimalizace systému veřejnoprávních smluv a nejvhodnějších variant dalšího postupu ke schválení vládě
2.3.6 Zpracování detailního implementačního plánu realizace vybrané varianty
2.3.7 Návrh a projednání funkcionality seznamu veřejnoprávních smluv, výběr dodavatele seznamu
2.3.8 Vytvoření seznamu veřejnoprávních smluv
2.3.9 Případné vytvoření a schválení novelizace dotčené legislativy vládou; ověření funkcionality vytvořeného informačního systému
2.3.10 Přijetí a schválení předložených legislativních změn týkajících se systému veřejnoprávních smluv
2.3.11 Účinnost novelizované legislativy v praxi
|
2.4 Úprava a optimalizace systému financování přeneseného výkonu státní správy
|
2.4.1 Stanovení jasné gesce za realizaci optimalizace systému financování přeneseného výkonu státní správy
2.4.2 Zpracování zadání a výběr zpracovatele analýzy
2.4.3 Zpracování analýzy zaměřené na současný stav financování přeneseného výkonu státní správy
2.4.4 Zpracování záměru úpravy způsobu financování u vybraných agend přeneseného výkonu státní správy
2.4.5 Monitoring a vyhodnocování připravované legislativy z hlediska dopadů na výkon přenesené působnosti územních samosprávných celků a způsob vyčleňování dodatečných prostředků ze státního rozpočtu
2.4.6 Ověření nového způsobu financování přenesené působnosti prostřednictvím pilotu v rámci vybrané agendy
2.4.7 Vytvoření a schválení případných legislativních změn
2.4.8 Účinnost případné novelizované legislativy a nového způsobu financování přenesené působnosti vybraných agend v praxi
|
2.5 Snížení rizika platební neschopnosti územní samosprávy
|
2.5.1 Případná příprava věcného záměru zákona
2.5.2 Případné provedení legislativních změn
2.5.3 Obec - řádný hospodář
2.5.4 Spuštění sanačního procesu obcí a vyhodnocení jeho přínosů a dopadů
2.5.5 Příprava vzdělávacích aktivit v oblasti finančního řízení pro představitele územních samospráv
2.5.6 Realizace vzdělávacích aktivit v oblasti finančního řízení pro představitele územních samospráv
|
|
3. Zvýšení dostupnosti a transparentnosti veřejné správy prostřednictvím nástrojů eGovernmentu |
3.1 Dobudování funkčního rámce eGovernmentu
|
3.1.1 Správa, řízení eGovernmentu (včetně systému pro řízení - NAP)
3.1.2 Informační a ICT gramotnost a systémy pro vzdělávání
3.1.3 Elektronizace odvětví
3.1.4 Zpřístupnění obsahu, transparentnost, opendata
3.1.5 Rozšíření, propojení a konsolidace datového fondu veřejné správy, prostorová data a služby
3.1.6 Technologická a komunikační inforastruktura, bezpečnost a krizové řízení, sdílitelné služby technologické infrastruktury
3.1.7 Kybernetická bezpečnost
3.1.8 Elektronická identita, elektronické doručování a ekvivalence dokumentů
3.1.9 Elektronizace podpůrných procesů
|
|
4. Profesionalizace a rozvoj lidských zdrojů ve veřejné správě |
4.1 Implementace zákona o státní službě
|
4.1.1 Prezentace věcného i právního řešení zákona o státní službě a jeho implementačního procesu vůči Evropské unii
4.1.2 Organizace a systemizace
4.1.3 Pokračování legislativního procesu - vydání prováděcích právních předpisů
4.1.4 Řízení ve věci státní služby (příprava na rozhodování ve věcech služebního poměru)
4.1.5 Činnosti, které nemají charakter správního řízení
4.1.6 Vzdělávání státních zaměstnanců a úřednická zkouška
4.1.7 Informační systém o státní službě
|
4.2 Řízení a rozvoj lidských zdrojů ve správních úřadech
|
4.2.1 Realizace analýz současného stavu personálních procesů
4.2.2 Návrh nastavení relevantních personálních procesů ve správních úřadech
4.2.3 Navržení způsobu implementace navrženého řešení
4.2.4 Implementace navrženého řešení
4.2.5 Tvorba vnitřních systémů vzdělávání či koncepcí/ strategií a realizace vzdělávacích aktivit
|
4.3 Řízení lidských zdrojů územních samosprávných celků
|
4.3.1 Vytvoření vzdělávacích programů pro úředníky územních samosprávných celků, zaměřené na správní činnosti vykonávané územními samosprávnými celky v přenesené působnosti
4.3.2 Přezkoumání právních předpisů konkretizujících postupy zákona o úřednících a souvisejících právních předpisů za účelem zvýšení kvality a efektivity akreditace vzdělávacích programů, vzdělávacích institucí a tím i vzdělávání úředníků
4.3.3 Zvýšení výkonu a efektivity územní veřejné správy prostřednictvím vzdělávání a řízení lidských zdrojů ÚSC
|
4.4 Rozvoj řízení lidských zdrojů Policie České republiky
|
4.4.1 Realizace specifického vzdělávání pro získání klíčových kompetencí příslušníků a zaměstnanců Policie ČR v kontextu profesionalizace
4.4.2 Realizace analýzy současného stavu lidských zdrojů a procesů jejich řízení v rámci Policie České republiky
4.4.3 Tvorba strategie řízení lidských zdrojů Policie České republiky jako základního strategického dokumentu nastavení systému všech relevantních procesů v oblasti lidských zdrojů
4.4.4 Realizace Strategie řízení lidských zdrojů
4.4.5 Tvorba a novelizace služebních předpisů konkretizujících postupy zákona o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů
|
|