Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak MINISTERSTVO VNITRA
MINISTERSTVO VNITRA
www stránky
web ke strategiím

MINISTERSTVO VNITRA

Názvy hierarchických úrovní
1. "Strategický cíl"
1.1 "Specifický cíl"
1.1.1 "Opatření, aktivity"

Strategický rámec rozvoje veřejné správy ČR 2014-2020 [akt. 2016]

Strategický rámec rozvoje veřejné správy ČR 2014-2020 [akt. 2016]
1.Modernizace veřejné správy
1.1Využívání prvků procesního řízení a zavedení standardů vybraných agend
1.1.1Inventarizace agend / činností
1.1.2Výběr agend k vypracování procesního popisu/ modelu, zhodnocení přínosů a nákladů metody u modelových agend
1.1.3Standardizace vybraných agend
1.1.4Návazné aktivity vedoucí k propojení s ostatními specifickými cíli
1.2Snižování regulatorní zátěže
1.2.1Zlepšení metodické podpory zpracovatelům RIA prostřednictvím zpracování a implementace komplementárních metodik k Obecným zásadám RIA k provádění hodnocení specifických dopadů
1.2.2Příprava a návrh opatření na prevenci nadbytečné regulační zátěže při transpozici evropských předpisů
1.2.3Návrhy opatření na zlepšení způsobu plánování přípravy nové regulace a včasné efektivní kontroly kvality RIA
1.2.4Zpracování návrhu na zavedení mechanismu systematického pravidelného přezkumu účinnosti právních předpisů na základě ukazatelů zpracovaných v RIA, konsolidace a kodifikace právních předpisů
1.2.5Realizace 60 opatření na redukci zátěže podnikatelů do 31. 12. 2015 - politika soudržnosti EU
1.2.6Přeměření administrativní zátěže podnikatelů
1.2.7Spolupráce se zahraničními partnery - členské státy EU a další vybrané země Evropy
1.2.8Stanovení jasné gesce za koordinaci agendy snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy
1.2.9Zpracování analýzy současného stavu snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy
1.2.10Příprava a implementace specifických projektů zaměřených na snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy
1.3Rozšíření řízení kvality a zlepšení strategického řízení ve veřejné správě
1.3.1Zpracování analýz stavu řízení kvality ve veřejné správě
1.3.2Metodika řízení kvality na úrovni služebních úřadů
1.3.3Metodická podpora řízení kvality na úrovni územních samosprávných celků
1.3.4Strategické řízení a plánování ve veřejné správě
1.3.5Podpora strategických prací prostřednictvím projektového řízení
1.4Zavedení systému hodnocení veřejné správy
1.4.1Stanovení jasné gesce za měření (včetně sběru dat) a hodnocení výkonu veřejné správy
1.4.2Zpracování analýzy hodnocení a měření výkonu veřejné správy
1.4.3Nastavení systému hodnocení a měření
1.4.4Navržení způsobu implementace navrženého řešení
1.4.5Implementace navrženého řešení
1.4.6Zpracování evaluačních zpráv vyžadovaných usnesením vlády k realizaci Strategického rámce a Implementačních plánů
2.Revize a optimalizace výkonu veřejné správy v území
2.1Harmonizace administrativního členění státu
2.1.1Stanovení jasné gesce za realizaci harmonizace administrativního členění státu
2.1.2Zpracování zadání a výběr zpracovatele analýzy
2.1.3Zpracování požadovaných analýz
2.1.4Posilování administrativní kapacity malých obcí na bázi meziobecní spolupráce
2.1.5Zpracování kompletního podkladového materiálu Harmonizace územně správního členění státu a rozpracování doporučené preferované varianty řešení a jejich předložení na vládu
2.1.6Zpracování detailního implementačního plánu realizace vybrané varianty - příprava věcného záměru zákona o územním členění státu
2.1.7Projednání a schválení věcného záměru zákona v případě schválení preferované varianty územně správního členění státu
2.1.8Vytvoření paragrafového znění zákona
2.1.9Přijetí a schválení předložených legislativních změn ve věci územního členění státu
2.1.10Účinnost nových právních předpisů v praxi
2.2Revize a úprava funkce územně členěných měst
2.2.1Stanovení jasné gesce za úpravy funkce územně členěných měst
2.2.2Zpracování zadání a výběr zpracovatele analýzy
2.2.3Zpracování analýzy zaměřené na problematiku statutárních měst
2.2.4Zpracování návrhu variant řešení postavení statutárních měst a jejich zhodnocení minimálně z hlediska časového, legislativního, finančního a implementačního
2.2.5Projednání přínosů a dopadů realizace vybraných variant úpravy funkce územně členěných měst a hlavního města Prahy s dotčenými orgány ústřední státní správy, zástupci obcí a hlavního města Prahy
2.2.6Zpracování záměru úpravy funkce územně členěných měst a hlavního města Prahy a nejvhodnějších variant ke schválení vládě
2.2.7Zpracování detailního implementačního plánu realizace vybrané varianty
2.2.8Případné vytvoření návrhů na novelizaci dotčené legislativy a příprava podkladů pro nelegislativní úpravy
2.2.9Vytvoření a schválení novelizace dotčené legislativy
2.2.10Přijetí a schválení předložených legislativních změn týkajících se územně členěných měst
2.2.11Účinnost novelizované legislativy v praxi
2.3Optimalizace systému veřejnoprávních smluv
2.3.1Stanovení jasné gesce za realizaci cíle optimalizace systému veřejnoprávních smluv
2.3.2Zpracování zadání a výběr zpracovatele analýzy
2.3.3Zpracování analýzy zaměřené na problematiku systému veřejnoprávních smluv
2.3.4Vyhodnocení analýzy a zvolení dalšího postupu
2.3.5Zpracování záměru optimalizace systému veřejnoprávních smluv a nejvhodnějších variant dalšího postupu ke schválení vládě
2.3.6Zpracování detailního implementačního plánu realizace vybrané varianty
2.3.7Návrh a projednání funkcionality seznamu veřejnoprávních smluv, výběr dodavatele seznamu
2.3.8Vytvoření seznamu veřejnoprávních smluv
2.3.9Případné vytvoření a schválení novelizace dotčené legislativy vládou; ověření funkcionality vytvořeného informačního systému
2.3.10Přijetí a schválení předložených legislativních změn týkajících se systému veřejnoprávních smluv
2.3.11Účinnost novelizované legislativy v praxi
2.4Úprava a optimalizace systému financování přeneseného výkonu státní správy
2.4.1Stanovení jasné gesce za realizaci optimalizace systému financování přeneseného výkonu státní správy
2.4.2Zpracování zadání a výběr zpracovatele analýzy
2.4.3Zpracování analýzy zaměřené na současný stav financování přeneseného výkonu státní správy
2.4.4Zpracování záměru úpravy způsobu financování u vybraných agend přeneseného výkonu státní správy
2.4.5Monitoring a vyhodnocování připravované legislativy z hlediska dopadů na výkon přenesené působnosti územních samosprávných celků a způsob vyčleňování dodatečných prostředků ze státního rozpočtu
2.4.6Ověření nového způsobu financování přenesené působnosti prostřednictvím pilotu v rámci vybrané agendy
2.4.7Vytvoření a schválení případných legislativních změn
2.4.8Účinnost případné novelizované legislativy a nového způsobu financování přenesené působnosti vybraných agend v praxi
2.5Snížení rizika platební neschopnosti územní samosprávy
2.5.1Případná příprava věcného záměru zákona
2.5.2Případné provedení legislativních změn
2.5.3Obec - řádný hospodář
2.5.4Spuštění sanačního procesu obcí a vyhodnocení jeho přínosů a dopadů
2.5.5Příprava vzdělávacích aktivit v oblasti finančního řízení pro představitele územních samospráv
2.5.6Realizace vzdělávacích aktivit v oblasti finančního řízení pro představitele územních samospráv
3.Zvýšení dostupnosti a transparentnosti veřejné správy prostřednictvím nástrojů eGovernmentu
3.1Dobudování funkčního rámce eGovernmentu
3.1.1Správa, řízení eGovernmentu (včetně systému pro řízení - NAP)
3.1.2Informační a ICT gramotnost a systémy pro vzdělávání
3.1.3Elektronizace odvětví
3.1.4Zpřístupnění obsahu, transparentnost, opendata
3.1.5Rozšíření, propojení a konsolidace datového fondu veřejné správy, prostorová data a služby
3.1.6Technologická a komunikační inforastruktura, bezpečnost a krizové řízení, sdílitelné služby technologické infrastruktury
3.1.7Kybernetická bezpečnost
3.1.8Elektronická identita, elektronické doručování a ekvivalence dokumentů
3.1.9Elektronizace podpůrných procesů
4.Profesionalizace a rozvoj lidských zdrojů ve veřejné správě
4.1Implementace zákona o státní službě
4.1.1Prezentace věcného i právního řešení zákona o státní službě a jeho implementačního procesu vůči Evropské unii
4.1.2Organizace a systemizace
4.1.3Pokračování legislativního procesu - vydání prováděcích právních předpisů
4.1.4Řízení ve věci státní služby (příprava na rozhodování ve věcech služebního poměru)
4.1.5Činnosti, které nemají charakter správního řízení
4.1.6Vzdělávání státních zaměstnanců a úřednická zkouška
4.1.7Informační systém o státní službě
4.2Řízení a rozvoj lidských zdrojů ve správních úřadech
4.2.1Realizace analýz současného stavu personálních procesů
4.2.2Návrh nastavení relevantních personálních procesů ve správních úřadech
4.2.3Navržení způsobu implementace navrženého řešení
4.2.4Implementace navrženého řešení
4.2.5Tvorba vnitřních systémů vzdělávání či koncepcí/ strategií a realizace vzdělávacích aktivit
4.3Řízení lidských zdrojů územních samosprávných celků
4.3.1Vytvoření vzdělávacích programů pro úředníky územních samosprávných celků, zaměřené na správní činnosti vykonávané územními samosprávnými celky v přenesené působnosti
4.3.2Přezkoumání právních předpisů konkretizujících postupy zákona o úřednících a souvisejících právních předpisů za účelem zvýšení kvality a efektivity akreditace vzdělávacích programů, vzdělávacích institucí a tím i vzdělávání úředníků
4.3.3Zvýšení výkonu a efektivity územní veřejné správy prostřednictvím vzdělávání a řízení lidských zdrojů ÚSC
4.4Rozvoj řízení lidských zdrojů Policie České republiky
4.4.1Realizace specifického vzdělávání pro získání klíčových kompetencí příslušníků a zaměstnanců Policie ČR v kontextu profesionalizace
4.4.2Realizace analýzy současného stavu lidských zdrojů a procesů jejich řízení v rámci Policie České republiky
4.4.3Tvorba strategie řízení lidských zdrojů Policie České republiky jako základního strategického dokumentu nastavení systému všech relevantních procesů v oblasti lidských zdrojů
4.4.4Realizace Strategie řízení lidských zdrojů
4.4.5Tvorba a novelizace služebních předpisů konkretizujících postupy zákona o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů