| Strategický rámec rozvoje veřejné správy ČR 2014-2020 [akt. 2016] |
1. | Modernizace veřejné správy |
1.1 | Využívání prvků procesního řízení a zavedení standardů vybraných agend |
1.1.1 | Inventarizace agend / činností |
1.1.2 | Výběr agend k vypracování procesního popisu/ modelu, zhodnocení přínosů a nákladů metody u modelových agend |
1.1.3 | Standardizace vybraných agend |
1.1.4 | Návazné aktivity vedoucí k propojení s ostatními specifickými cíli |
1.2 | Snižování regulatorní zátěže |
1.2.1 | Zlepšení metodické podpory zpracovatelům RIA prostřednictvím zpracování a implementace komplementárních metodik k Obecným zásadám RIA k provádění hodnocení specifických dopadů |
1.2.2 | Příprava a návrh opatření na prevenci nadbytečné regulační zátěže při transpozici evropských předpisů |
1.2.3 | Návrhy opatření na zlepšení způsobu plánování přípravy nové regulace a včasné efektivní kontroly kvality RIA |
1.2.4 | Zpracování návrhu na zavedení mechanismu systematického pravidelného přezkumu účinnosti právních předpisů na základě ukazatelů zpracovaných v RIA, konsolidace a kodifikace právních předpisů |
1.2.5 | Realizace 60 opatření na redukci zátěže podnikatelů do 31. 12. 2015 - politika soudržnosti EU |
1.2.6 | Přeměření administrativní zátěže podnikatelů |
1.2.7 | Spolupráce se zahraničními partnery - členské státy EU a další vybrané země Evropy |
1.2.8 | Stanovení jasné gesce za koordinaci agendy snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy |
1.2.9 | Zpracování analýzy současného stavu snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy |
1.2.10 | Příprava a implementace specifických projektů zaměřených na snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy |
1.3 | Rozšíření řízení kvality a zlepšení strategického řízení ve veřejné správě |
1.3.1 | Zpracování analýz stavu řízení kvality ve veřejné správě |
1.3.2 | Metodika řízení kvality na úrovni služebních úřadů |
1.3.3 | Metodická podpora řízení kvality na úrovni územních samosprávných celků |
1.3.4 | Strategické řízení a plánování ve veřejné správě |
1.3.5 | Podpora strategických prací prostřednictvím projektového řízení |
1.4 | Zavedení systému hodnocení veřejné správy |
1.4.1 | Stanovení jasné gesce za měření (včetně sběru dat) a hodnocení výkonu veřejné správy |
1.4.2 | Zpracování analýzy hodnocení a měření výkonu veřejné správy |
1.4.3 | Nastavení systému hodnocení a měření |
1.4.4 | Navržení způsobu implementace navrženého řešení |
1.4.5 | Implementace navrženého řešení |
1.4.6 | Zpracování evaluačních zpráv vyžadovaných usnesením vlády k realizaci Strategického rámce a Implementačních plánů |
2. | Revize a optimalizace výkonu veřejné správy v území |
2.1 | Harmonizace administrativního členění státu |
2.1.1 | Stanovení jasné gesce za realizaci harmonizace administrativního členění státu |
2.1.2 | Zpracování zadání a výběr zpracovatele analýzy |
2.1.3 | Zpracování požadovaných analýz |
2.1.4 | Posilování administrativní kapacity malých obcí na bázi meziobecní spolupráce |
2.1.5 | Zpracování kompletního podkladového materiálu Harmonizace územně správního členění státu a rozpracování doporučené preferované varianty řešení a jejich předložení na vládu |
2.1.6 | Zpracování detailního implementačního plánu realizace vybrané varianty - příprava věcného záměru zákona o územním členění státu |
2.1.7 | Projednání a schválení věcného záměru zákona v případě schválení preferované varianty územně správního členění státu |
2.1.8 | Vytvoření paragrafového znění zákona |
2.1.9 | Přijetí a schválení předložených legislativních změn ve věci územního členění státu |
2.1.10 | Účinnost nových právních předpisů v praxi |
2.2 | Revize a úprava funkce územně členěných měst |
2.2.1 | Stanovení jasné gesce za úpravy funkce územně členěných měst |
2.2.2 | Zpracování zadání a výběr zpracovatele analýzy |
2.2.3 | Zpracování analýzy zaměřené na problematiku statutárních měst |
2.2.4 | Zpracování návrhu variant řešení postavení statutárních měst a jejich zhodnocení minimálně z hlediska časového, legislativního, finančního a implementačního |
2.2.5 | Projednání přínosů a dopadů realizace vybraných variant úpravy funkce územně členěných měst a hlavního města Prahy s dotčenými orgány ústřední státní správy, zástupci obcí a hlavního města Prahy |
2.2.6 | Zpracování záměru úpravy funkce územně členěných měst a hlavního města Prahy a nejvhodnějších variant ke schválení vládě |
2.2.7 | Zpracování detailního implementačního plánu realizace vybrané varianty |
2.2.8 | Případné vytvoření návrhů na novelizaci dotčené legislativy a příprava podkladů pro nelegislativní úpravy |
2.2.9 | Vytvoření a schválení novelizace dotčené legislativy |
2.2.10 | Přijetí a schválení předložených legislativních změn týkajících se územně členěných měst |
2.2.11 | Účinnost novelizované legislativy v praxi |
2.3 | Optimalizace systému veřejnoprávních smluv |
2.3.1 | Stanovení jasné gesce za realizaci cíle optimalizace systému veřejnoprávních smluv |
2.3.2 | Zpracování zadání a výběr zpracovatele analýzy |
2.3.3 | Zpracování analýzy zaměřené na problematiku systému veřejnoprávních smluv |
2.3.4 | Vyhodnocení analýzy a zvolení dalšího postupu |
2.3.5 | Zpracování záměru optimalizace systému veřejnoprávních smluv a nejvhodnějších variant dalšího postupu ke schválení vládě |
2.3.6 | Zpracování detailního implementačního plánu realizace vybrané varianty |
2.3.7 | Návrh a projednání funkcionality seznamu veřejnoprávních smluv, výběr dodavatele seznamu |
2.3.8 | Vytvoření seznamu veřejnoprávních smluv |
2.3.9 | Případné vytvoření a schválení novelizace dotčené legislativy vládou; ověření funkcionality vytvořeného informačního systému |
2.3.10 | Přijetí a schválení předložených legislativních změn týkajících se systému veřejnoprávních smluv |
2.3.11 | Účinnost novelizované legislativy v praxi |
2.4 | Úprava a optimalizace systému financování přeneseného výkonu státní správy |
2.4.1 | Stanovení jasné gesce za realizaci optimalizace systému financování přeneseného výkonu státní správy |
2.4.2 | Zpracování zadání a výběr zpracovatele analýzy |
2.4.3 | Zpracování analýzy zaměřené na současný stav financování přeneseného výkonu státní správy |
2.4.4 | Zpracování záměru úpravy způsobu financování u vybraných agend přeneseného výkonu státní správy |
2.4.5 | Monitoring a vyhodnocování připravované legislativy z hlediska dopadů na výkon přenesené působnosti územních samosprávných celků a způsob vyčleňování dodatečných prostředků ze státního rozpočtu |
2.4.6 | Ověření nového způsobu financování přenesené působnosti prostřednictvím pilotu v rámci vybrané agendy |
2.4.7 | Vytvoření a schválení případných legislativních změn |
2.4.8 | Účinnost případné novelizované legislativy a nového způsobu financování přenesené působnosti vybraných agend v praxi |
2.5 | Snížení rizika platební neschopnosti územní samosprávy |
2.5.1 | Případná příprava věcného záměru zákona |
2.5.2 | Případné provedení legislativních změn |
2.5.3 | Obec - řádný hospodář |
2.5.4 | Spuštění sanačního procesu obcí a vyhodnocení jeho přínosů a dopadů |
2.5.5 | Příprava vzdělávacích aktivit v oblasti finančního řízení pro představitele územních samospráv |
2.5.6 | Realizace vzdělávacích aktivit v oblasti finančního řízení pro představitele územních samospráv |
3. | Zvýšení dostupnosti a transparentnosti veřejné správy prostřednictvím nástrojů eGovernmentu |
3.1 | Dobudování funkčního rámce eGovernmentu |
3.1.1 | Správa, řízení eGovernmentu (včetně systému pro řízení - NAP) |
3.1.2 | Informační a ICT gramotnost a systémy pro vzdělávání |
3.1.3 | Elektronizace odvětví |
3.1.4 | Zpřístupnění obsahu, transparentnost, opendata |
3.1.5 | Rozšíření, propojení a konsolidace datového fondu veřejné správy, prostorová data a služby |
3.1.6 | Technologická a komunikační inforastruktura, bezpečnost a krizové řízení, sdílitelné služby technologické infrastruktury |
3.1.7 | Kybernetická bezpečnost |
3.1.8 | Elektronická identita, elektronické doručování a ekvivalence dokumentů |
3.1.9 | Elektronizace podpůrných procesů |
4. | Profesionalizace a rozvoj lidských zdrojů ve veřejné správě |
4.1 | Implementace zákona o státní službě |
4.1.1 | Prezentace věcného i právního řešení zákona o státní službě a jeho implementačního procesu vůči Evropské unii |
4.1.2 | Organizace a systemizace |
4.1.3 | Pokračování legislativního procesu - vydání prováděcích právních předpisů |
4.1.4 | Řízení ve věci státní služby (příprava na rozhodování ve věcech služebního poměru) |
4.1.5 | Činnosti, které nemají charakter správního řízení |
4.1.6 | Vzdělávání státních zaměstnanců a úřednická zkouška |
4.1.7 | Informační systém o státní službě |
4.2 | Řízení a rozvoj lidských zdrojů ve správních úřadech |
4.2.1 | Realizace analýz současného stavu personálních procesů |
4.2.2 | Návrh nastavení relevantních personálních procesů ve správních úřadech |
4.2.3 | Navržení způsobu implementace navrženého řešení |
4.2.4 | Implementace navrženého řešení |
4.2.5 | Tvorba vnitřních systémů vzdělávání či koncepcí/ strategií a realizace vzdělávacích aktivit |
4.3 | Řízení lidských zdrojů územních samosprávných celků |
4.3.1 | Vytvoření vzdělávacích programů pro úředníky územních samosprávných celků, zaměřené na správní činnosti vykonávané územními samosprávnými celky v přenesené působnosti |
4.3.2 | Přezkoumání právních předpisů konkretizujících postupy zákona o úřednících a souvisejících právních předpisů za účelem zvýšení kvality a efektivity akreditace vzdělávacích programů, vzdělávacích institucí a tím i vzdělávání úředníků |
4.3.3 | Zvýšení výkonu a efektivity územní veřejné správy prostřednictvím vzdělávání a řízení lidských zdrojů ÚSC |
4.4 | Rozvoj řízení lidských zdrojů Policie České republiky |
4.4.1 | Realizace specifického vzdělávání pro získání klíčových kompetencí příslušníků a zaměstnanců Policie ČR v kontextu profesionalizace |
4.4.2 | Realizace analýzy současného stavu lidských zdrojů a procesů jejich řízení v rámci Policie České republiky |
4.4.3 | Tvorba strategie řízení lidských zdrojů Policie České republiky jako základního strategického dokumentu nastavení systému všech relevantních procesů v oblasti lidských zdrojů |
4.4.4 | Realizace Strategie řízení lidských zdrojů |
4.4.5 | Tvorba a novelizace služebních předpisů konkretizujících postupy zákona o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů |