MINISTERSTVO VNITRA
Strategie rozvoje ICT služeb veřejné správy ČR (2015)
1. Od nekoordinovaného řízení ICT státu ke koordinovanému, postavenému na jednotné architektuře a jednotných pravidlech
O1 Vybudovat instituci veřejné správy ČR, která bude schopna převzít zodpovědnost za strategické, projektové i provozní řízení ICT VS ČR jako celku a dostane k tomu odpovídající pravomoc. S tímto účelem ustanovit Radu vlády pro informační společnost (RVIS) jako orgán určující strategii a pravidla rozvoje ICT služeb v ČR. Výkonným orgánem, který bude připravovat materiály pro jednání RVIS a bude kontrolovat plnění usnesení vlády týkající se ICT, stanovit Úřad hlavního architekta veřejné správy (ÚHA). Do RVIS přizvat i zástupce opozice, aby se zajistila kontinuita koncepce rozvoje ICT
Deskriptory:
XX.i Evropská unie
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XVII.c veřejné služby
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.a legislativní a regulační prostředí
VII.h odborné vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
VI.h další vzdělávání
V.e interoperabilita
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
V.c infrastruktura ICT
V.b vysokorychlostní sítě
V.a širokopásmové připojení
IV.g netechnické inovace
IV.e transfer znalostí a technologií
O2 Legislativně zakotvit RVIS a ÚHA a jejich pravomoci.
Deskriptory:
XX.i Evropská unie
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XVII.c veřejné služby
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.a legislativní a regulační prostředí
VII.h odborné vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
VI.h další vzdělávání
V.e interoperabilita
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
V.c infrastruktura ICT
V.b vysokorychlostní sítě
V.a širokopásmové připojení
IV.g netechnické inovace
IV.e transfer znalostí a technologií
O3 Pověřit ÚHA vybudováním Národní architektury, tj. architektury služeb VS a navazujících ICT služeb na principech Enterprise architektury (podobně jako ve vyspělých zemích)
Deskriptory:
XX.i Evropská unie
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XVII.c veřejné služby
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.a legislativní a regulační prostředí
VII.h odborné vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
VI.h další vzdělávání
V.e interoperabilita
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
V.c infrastruktura ICT
V.b vysokorychlostní sítě
V.a širokopásmové připojení
IV.g netechnické inovace
IV.e transfer znalostí a technologií
O4 Pověřit ÚHA vypracováním strategie reformy řízení ICT investic včetně popisu procesu schvalování ICT investic. U význačných ICT projektů zavést povinnost vypracování investičního záměru/studie proveditelnosti a jeho schválení ÚHA a RVIS (význačnost projektu určit dle Total Cost of Owership daného projektu)
Deskriptory:
XX.i Evropská unie
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XVII.c veřejné služby
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.a legislativní a regulační prostředí
VII.h odborné vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
VI.h další vzdělávání
V.e interoperabilita
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
V.c infrastruktura ICT
V.b vysokorychlostní sítě
V.a širokopásmové připojení
IV.g netechnické inovace
IV.e transfer znalostí a technologií
O5 Pověřit ÚHA vypracováním strategie sourcingu ICT služeb (které ICT služby bude VS zajišťovat sama nebo prostřednictvím státních center sdílených služeb - viz opatření č.23, a které je naopak v daném období vhodné outsourcovat na externí dodavatele).
Deskriptory:
XX.i Evropská unie
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XVII.c veřejné služby
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.a legislativní a regulační prostředí
VII.h odborné vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
VI.h další vzdělávání
V.e interoperabilita
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
V.c infrastruktura ICT
V.b vysokorychlostní sítě
V.a širokopásmové připojení
IV.g netechnické inovace
IV.e transfer znalostí a technologií
O6 Pověřit ÚHA stanovením závazných pravidel průběžného udržitelného a řiditelného financování provozu ICT ve střednědobém horizontu, založeném na povinném vyhodnocování pětiletého Total Cost of Ownership.
Deskriptory:
XX.i Evropská unie
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XVII.c veřejné služby
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.a legislativní a regulační prostředí
VII.h odborné vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
VI.h další vzdělávání
V.e interoperabilita
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
V.c infrastruktura ICT
V.b vysokorychlostní sítě
V.a širokopásmové připojení
IV.g netechnické inovace
IV.e transfer znalostí a technologií
2. Od závislosti na dodavatelích k vlastní kompetenci k efektivnímu řízení vývoje a provozu ICT v ČR
O7 Změnit odměňování pracovníků řídících ICT ve státní správě tak, aby se blížilo svojí úrovní srovnatelným profesím v soukromém sektoru a aby bylo závislé na dosahování jasně stanovených osobních cílů
Deskriptory:
XX.i Evropská unie
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XVII.c veřejné služby
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.a legislativní a regulační prostředí
VII.h odborné vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
VI.h další vzdělávání
V.e interoperabilita
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
V.c infrastruktura ICT
V.b vysokorychlostní sítě
V.a širokopásmové připojení
IV.g netechnické inovace
IV.e transfer znalostí a technologií
O8 Zajistit a udržovat u těchto pracovníků potřebné kompetence - zajistit školení pracovníků VS podílejících se na řízení a provozu ICT služeb (pro tento účel úzce spolupracovat s univerzitními pracovišti, která jsou na tuto oblast specializovaná).
Deskriptory:
XX.i Evropská unie
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XVII.c veřejné služby
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.a legislativní a regulační prostředí
VII.h odborné vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
VI.h další vzdělávání
V.e interoperabilita
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
V.c infrastruktura ICT
V.b vysokorychlostní sítě
V.a širokopásmové připojení
IV.g netechnické inovace
IV.e transfer znalostí a technologií
O9 Zahájit dle stanovené sourcingové strategie proces insourcingu těch ICT aktivit, jejichž externí řešení je pro VS nevýhodné a pro jejichž realizaci má VS dostatek kvalifikovaných lidských zdrojů, a to prioritně pro systémy sdílených služeb.
Deskriptory:
XX.i Evropská unie
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XVII.c veřejné služby
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.a legislativní a regulační prostředí
VII.h odborné vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
VI.h další vzdělávání
V.e interoperabilita
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
V.c infrastruktura ICT
V.b vysokorychlostní sítě
V.a širokopásmové připojení
IV.g netechnické inovace
IV.e transfer znalostí a technologií
3. Od nezávislých a nejednotných procesů veřejné správy ke standardizovaným, provázaným, kvalitním, efektivním a měřitelným službám veřejné správy
O10 Pokračovat v projektu Procesní modelování agend veřejné správy.
Deskriptory:
XX.i Evropská unie
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XVII.c veřejné služby
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.a legislativní a regulační prostředí
VII.h odborné vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
VI.h další vzdělávání
V.e interoperabilita
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
V.c infrastruktura ICT
V.b vysokorychlostní sítě
V.a širokopásmové připojení
IV.g netechnické inovace
IV.e transfer znalostí a technologií
O11 Měřit služby VS a u vybraných služeb odměňovat OVM - poskytovatele služeb s přihlédnutím k objemu a kvalitě poskytnutých služeb (např. dle počtu vydaných občanských průkazů, podle rozsahu poskytnutých e-služeb).
Deskriptory:
XX.i Evropská unie
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XVII.c veřejné služby
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.a legislativní a regulační prostředí
VII.h odborné vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
VI.h další vzdělávání
V.e interoperabilita
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
V.c infrastruktura ICT
V.b vysokorychlostní sítě
V.a širokopásmové připojení
IV.g netechnické inovace
IV.e transfer znalostí a technologií
4. Od specializovaných úředních přepážek k digitální samoobsluze umožněné koordinovanou publikaci uživatelsky přívětivých ICT služeb
O12 U agend, u kterých je to smysluplné, popsat a začít realizovat úplné elektronické podání (e-službu) – viz též O10. Formu komunikace e-služeb sjednotit, využívat předvyplněné formuláře daty, které již veřejná správa vlastní.
Deskriptory:
XX.i Evropská unie
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XVII.c veřejné služby
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.a legislativní a regulační prostředí
VII.h odborné vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
VI.h další vzdělávání
V.e interoperabilita
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
V.c infrastruktura ICT
V.b vysokorychlostní sítě
V.a širokopásmové připojení
IV.g netechnické inovace
IV.e transfer znalostí a technologií
O13 Zaktualizovat a průběžně udržovat portál veřejné správy, a to v koordinované spolupráci všech resortů a specializovaných portálů (např. BussinessInfo, eAGRI). Portál musí sloužit jako jednotné místo pro poskytování informací o všech službách veřejné správy a místo, ze kterého uživatel (občan, firma) může aktivovat jednotlivé e-služb .
Deskriptory:
XX.i Evropská unie
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XVII.c veřejné služby
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.a legislativní a regulační prostředí
VII.h odborné vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
VI.h další vzdělávání
V.e interoperabilita
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
V.c infrastruktura ICT
V.b vysokorychlostní sítě
V.a širokopásmové připojení
IV.g netechnické inovace
IV.e transfer znalostí a technologií
O14 Ve spolupráci s dodavateli ERP systémů zrealizovat projekt povinné e-fakturace vůči státu.
Deskriptory:
XX.i Evropská unie
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XVII.c veřejné služby
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.a legislativní a regulační prostředí
VII.h odborné vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
VI.h další vzdělávání
V.e interoperabilita
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
V.c infrastruktura ICT
V.b vysokorychlostní sítě
V.a širokopásmové připojení
IV.g netechnické inovace
IV.e transfer znalostí a technologií
O15 Dokončit projekty eSbírka a eLegislativa.
Deskriptory:
XX.i Evropská unie
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XVII.c veřejné služby
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.a legislativní a regulační prostředí
VII.h odborné vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
VI.h další vzdělávání
V.e interoperabilita
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
V.c infrastruktura ICT
V.b vysokorychlostní sítě
V.a širokopásmové připojení
IV.g netechnické inovace
IV.e transfer znalostí a technologií
O16 Pokračovat v projektu eHealth včetně e-preskripce.
Deskriptory:
XX.i Evropská unie
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XVII.c veřejné služby
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.a legislativní a regulační prostředí
VII.h odborné vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
VI.h další vzdělávání
V.e interoperabilita
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
V.c infrastruktura ICT
V.b vysokorychlostní sítě
V.a širokopásmové připojení
IV.g netechnické inovace
IV.e transfer znalostí a technologií
5. Od izolovaných dat k propojeným a otevřeným datům veřejné správy a ke kvalifikovaným rozhodnutím vedoucím k vyšší efektivnosti služeb VS
O17 Prosadit standardní způsob publikování a sdílení individuálních údajů o fyzických a právnických osobách a dalších subjektech dat z klíčových agend veřejné správy.
Deskriptory:
XX.i Evropská unie
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XVII.c veřejné služby
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.a legislativní a regulační prostředí
VII.h odborné vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
VI.h další vzdělávání
V.e interoperabilita
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
V.c infrastruktura ICT
V.b vysokorychlostní sítě
V.a širokopásmové připojení
IV.g netechnické inovace
IV.e transfer znalostí a technologií
O18 Prosadit publikování rozhodnutí, dokumentů a dat veřejné správy formou otevřených dat (nevztahuje se na data se zvláštním režimem).
Deskriptory:
XX.i Evropská unie
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XVII.c veřejné služby
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.a legislativní a regulační prostředí
VII.h odborné vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
VI.h další vzdělávání
V.e interoperabilita
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
V.c infrastruktura ICT
V.b vysokorychlostní sítě
V.a širokopásmové připojení
IV.g netechnické inovace
IV.e transfer znalostí a technologií
O19 U informačních systémů prověřit, zda nevyžadují data, která již veřejná správa má a duplicity sběru dat eliminovat (je podporováno též opatřeními O4, O10 a O17).
Deskriptory:
XX.i Evropská unie
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XVII.c veřejné služby
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.a legislativní a regulační prostředí
VII.h odborné vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
VI.h další vzdělávání
V.e interoperabilita
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
V.c infrastruktura ICT
V.b vysokorychlostní sítě
V.a širokopásmové připojení
IV.g netechnické inovace
IV.e transfer znalostí a technologií
O20 Využívat údaje propojeného datového fondu veřejné správy k optimalizaci výkonu agend veřejné správy. Využít data uložená v CRABu k zastropování rozpočtových výdajů na užití, správu a údržbu nemovitostí na průměrné mediánové hodnotě. Podobně využít data Státní pokladny k optimalizaci dalších typů výdajů VS.
Deskriptory:
XX.i Evropská unie
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XVII.c veřejné služby
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.a legislativní a regulační prostředí
VII.h odborné vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
VI.h další vzdělávání
V.e interoperabilita
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
V.c infrastruktura ICT
V.b vysokorychlostní sítě
V.a širokopásmové připojení
IV.g netechnické inovace
IV.e transfer znalostí a technologií
6. Od izolovaných výpočetních systémů ke sdíleným ICT službám (od izolovaných provozních prostředí ke koordinované síti Národních a regionálních datových center propojených bezpečnou komunikační infrastrukturou)
O21 Optimalizovat provozované ICT služby s využitím Katalogu provozovaných ICT služeb veřejné správy.
Deskriptory:
XX.i Evropská unie
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XVII.c veřejné služby
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.a legislativní a regulační prostředí
VII.h odborné vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
VI.h další vzdělávání
V.e interoperabilita
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
V.c infrastruktura ICT
V.b vysokorychlostní sítě
V.a širokopásmové připojení
IV.g netechnické inovace
IV.e transfer znalostí a technologií
O22 Nákup nových ICT služeb směřovat na sdílené služby s využitím tzv. Government Cloudu (G-cloudu) a Katalogu sdílitelných certifikovaných ICT služeb.
Deskriptory:
XX.i Evropská unie
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XVII.c veřejné služby
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.a legislativní a regulační prostředí
VII.h odborné vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
VI.h další vzdělávání
V.e interoperabilita
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
V.c infrastruktura ICT
V.b vysokorychlostní sítě
V.a širokopásmové připojení
IV.g netechnické inovace
IV.e transfer znalostí a technologií
O23 Vybudovat síť státních center sdílených služeb a regionálních datových center propojených bezpečnou datovou komunikační infrastrukturou, která budou poskytovat sdílené ICT služby orgánům veřejné moci (viz vládní cloud v opatření O22).
Deskriptory:
XX.i Evropská unie
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XVII.c veřejné služby
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.a legislativní a regulační prostředí
VII.h odborné vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
VI.h další vzdělávání
V.e interoperabilita
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
V.c infrastruktura ICT
V.b vysokorychlostní sítě
V.a širokopásmové připojení
IV.g netechnické inovace
IV.e transfer znalostí a technologií
O24 Legislativně zakotvit způsob financování sdílených ICT služeb od jejich implementace až po udržitelnost provozu a nezbytný rozvoj.
Deskriptory:
XX.i Evropská unie
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XVII.c veřejné služby
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.a legislativní a regulační prostředí
VII.h odborné vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
VI.h další vzdělávání
V.e interoperabilita
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
V.c infrastruktura ICT
V.b vysokorychlostní sítě
V.a širokopásmové připojení
IV.g netechnické inovace
IV.e transfer znalostí a technologií
7. Od izolovaných identitních systémů k jednotným identitním systémům uživatelů služeb veřejné správy a úředníků veřejné správy
O25 V návaznosti na stejně zaměřený projekt EU navrhnout a implementovat jednotnou identifikaci a autentizaci občanů ČR vůči VS s využitím stáváních identit systému Datových schránek provázaných na systém ZR podle zásady jeden občan, jedna elektronická identita pro ISVS.
Deskriptory:
XX.i Evropská unie
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XVII.c veřejné služby
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.a legislativní a regulační prostředí
VII.h odborné vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
VI.h další vzdělávání
V.e interoperabilita
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
V.c infrastruktura ICT
V.b vysokorychlostní sítě
V.a širokopásmové připojení
IV.g netechnické inovace
IV.e transfer znalostí a technologií
O26 Dokončit implementaci jednotné identifikace a autentizace úředníků veřejné správy ČR v návaznosti na identitní prostor CzechPoint podle zásady jeden úředník, jedna elektronická identita pro ISVS.
Deskriptory:
XX.i Evropská unie
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XVII.c veřejné služby
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.a legislativní a regulační prostředí
VII.h odborné vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
VI.h další vzdělávání
V.e interoperabilita
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
V.c infrastruktura ICT
V.b vysokorychlostní sítě
V.a širokopásmové připojení
IV.g netechnické inovace
IV.e transfer znalostí a technologií
8. Od pasivního přijímání legislativy a ICT projektů EU k aktivní participaci na přípravě nové legislativy a ICT projektů EU
O27 Aktivně se v orgánech EU podílet na tvorbě legislativy, norem a projektů, které se týkají eGovernmentu. Pověřit ÚHA řízením implementace přijatých norem a projektů.
Deskriptory:
XX.i Evropská unie
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XVII.c veřejné služby
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.a legislativní a regulační prostředí
VII.h odborné vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
VI.h další vzdělávání
V.e interoperabilita
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
V.c infrastruktura ICT
V.b vysokorychlostní sítě
V.a širokopásmové připojení
IV.g netechnické inovace
IV.e transfer znalostí a technologií
O28 Připojit se k iniciativě / projektu „Cloud for Europe“ – propojeno s opatřením O22.
Deskriptory:
XX.i Evropská unie
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XVII.c veřejné služby
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.a legislativní a regulační prostředí
VII.h odborné vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
VI.h další vzdělávání
V.e interoperabilita
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
V.c infrastruktura ICT
V.b vysokorychlostní sítě
V.a širokopásmové připojení
IV.g netechnické inovace
IV.e transfer znalostí a technologií