1. Zvýšení zainteresovanosti občana na péči o zdraví vlastní a svých blízkých, zvýraznění pozice občana v systému
1.1 Zajištění snadného a rovného přístupu k informacím o poskytovatelích zdravotních služeb, zajištění dostupnosti služeb jednoduchými nástroji elektronické komunikace
1.1.1 úplný přehled o poskytovatelích zdravotních služeb včetně kvalitativních parametrů
1.1.2 elektronické objednání zdravotní služby
1.1.3 distanční elektronická konzultace zdravotního stavu
1.2 Poskytnutí přesných informací o zdravotním stavu a léčebných plánech
1.2.1 snadný přístup k osobnímu zdravotnímu záznamu včetně osob blízkých
1.2.2 otevřený přístup k úplnému osobnímu účtu v systému příjmů do fondů plátců a úhrad zdravotních služeb
1.3 Rozvoj informační podpory při péči o vlastní zdraví a zvyšování zdravotní gramotnosti
1.3.1 otevřený a přehledný přístup k informacím o podpoře zdraví a dostupných preventivních programech
1.3.2 zvyšování zdravotní gramotnosti prostřednictvím kvalifikovaných informací
1.3.3 ucelená komunikační podpora programů péče o chronicky nemocné
2. Zvýšení efektivity zdravotnického systému
2.1 Sdílení dat a komunikace mezi poskytovateli
2.1.1 Umožnit bezpečné sdílení informací o zdravotní péči
2.1.2 Elektronická a efektivní preskripce
2.1.3 Vyžádaná péče mezi poskytovateli (eŽádanka)
2.2 Efektivita systému a poskytované péče
2.2.1 Národní a mezinárodní komparace efektivity léčby
2.2.2 Vytvoření systému a nástrojů pro sledování nákladů ve zdravotnictví
2.2.3 Vytvoření dynamického nástroje vyhodnocování efektivity fungování zdravotnického systému (BI)
2.3 Informační a znalostní podpora zdravotnických pracovníků