1. Zvýšení zainteresovanosti občana na péči o zdraví vlastní a svých blízkých, zvýraznění pozice občana v systému |
1.1 Zajištění snadného a rovného přístupu k informacím o poskytovatelích zdravotních služeb, zajištění dostupnosti služeb jednoduchými nástroji elektronické komunikace
|
1.1.1 úplný přehled o poskytovatelích zdravotních služeb včetně kvalitativních parametrů
1.1.2 elektronické objednání zdravotní služby
1.1.3 distanční elektronická konzultace zdravotního stavu
|
1.2 Poskytnutí přesných informací o zdravotním stavu a léčebných plánech
|
1.2.1 snadný přístup k osobnímu zdravotnímu záznamu včetně osob blízkých
1.2.2 otevřený přístup k úplnému osobnímu účtu v systému příjmů do fondů plátců a úhrad zdravotních služeb
|
1.3 Rozvoj informační podpory při péči o vlastní zdraví a zvyšování zdravotní gramotnosti
|
1.3.1 otevřený a přehledný přístup k informacím o podpoře zdraví a dostupných preventivních programech
1.3.2 zvyšování zdravotní gramotnosti prostřednictvím kvalifikovaných informací
1.3.3 ucelená komunikační podpora programů péče o chronicky nemocné
|
|
2. Zvýšení efektivity zdravotnického systému |
2.1 Sdílení dat a komunikace mezi poskytovateli
|
2.1.1 Umožnit bezpečné sdílení informací o zdravotní péči
2.1.2 Elektronická a efektivní preskripce
2.1.3 Vyžádaná péče mezi poskytovateli (eŽádanka)
|
2.2 Efektivita systému a poskytované péče
|
2.2.1 Národní a mezinárodní komparace efektivity léčby
2.2.2 Vytvoření systému a nástrojů pro sledování nákladů ve zdravotnictví
2.2.3 Vytvoření dynamického nástroje vyhodnocování efektivity fungování zdravotnického systému (BI)
|
2.3 Informační a znalostní podpora zdravotnických pracovníků
|
2.3.1.SouhrnĂ© a přehledné strukturování poznatků a výukových pomůcek k zajištění odborného růstu
|
|
3. Zvýšení kvality a dostupnosti zdravotních služeb |
3.1 Telemedicína a mHealth
|
3.1.1 Definice technického a organizačního rámce telemedicíny a mHealth
3.1.2 Bezpečné a efektivní aplikace v mHealth a telemedicíně
3.1.3 Vytvoření frameworku datové bezpečnosti a přenositelnosti v telemedicíně
3.1.4 Podpora elektronizace léčby v domácím prostředí pacienta
|
|
3.2.1 Optimalizace a správa čekacích dob na plánované zákroky
3.2.2 Programy odstraňování nerovností v přístupu k zdravotní péči (např. pro sociálně vyloučené a slabší)
3.2.3 Metodika a systém hodnocení dostupnosti zdravotních služeb
|
3.3 Zvyšování kvality a bezpečného poskytování zdravotních služeb
|
3.3.1 Vyhodnocování kvality poskytované zdravotní péče analytickými a metodickými nástroji
3.3.2 Podpora standardizace zdravotnické dokumentace a terapeutických postupů
3.3.3 Podpora léčby a rozhodování, týmová komunikace mezi PZS
3.3.4 Krizová a bezpečnostní podpora na národní/regionální úrovni
3.3.5 Životní cyklus léčivého přípravku a zdravotnického prostředku
|
|
4. Infostruktura a správa elektronického zdravotnictví |
4.1 Rozvoj infrastruktury pro sdílení a poskytování zdravotních služeb
|
4.1.1 Optimalizace a tvorba základních referenčních registrů poskytovalelů, profesionálů
4.1.2 Vznik (bezpečné) infrastruktury pro výměnu zdravotnických informací na regionální a národní úrovni, včetně infrastruktury eH služeb
4.1.3 Zavedení systému poskytování služeb systémem vedení agend dle vzoru eGOV
4.1.4 Konsolidace zdravotních, hygienických a dalších registrů jako nástrojů eHealth
4.1.5 Autorizace, authentizace a řízení oprávnění poskytovatelů
4.1.6 Řízení souhlasů a přístupů
4.1.7 Snadná a přesná identifikace pacienta a získávání pacientských údajů
|
4.2 Standardy a interoperabilita
|
4.2.1 Klinické terminologie a klasifikace
4.2.2 Interoperabilita a přístup k datům
4.2.3 Datové struktury a sady, EHR, EMR, PHR, …
|
4.3 Správa elektronického zdravotnictví
|
4.3.1 Vedení, politiky a strategie elektronického zdravotnictví
4.3.2 Legislativní a regulační rámec
4.3.3 Ochrana soukromí, politiky jakosti a bezpečnosti
4.3.4 Spolupráce zainteresovaných stran na národní a EU úrovni
4.3.5 Rozvíjení trhu, nové obchodní modely, a motivace
4.3.6 Podpora přijímání a užívání standardů
4.3.7 Modely financování, alokace zdrojů a úhrad
4.3.8 Monitoring, vyhodnocování
|
|