Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu

MINISTERSTVO ZDRAVOTNICTVÍ

Názvy hierarchických úrovní
1. "Strategický cíl"
1.1 "Specifický cíl"
1.1.1 "Klíčová opatření/aktivity"

Zdraví 2020 ČR - AP č. 11: Elektronizace zdravotnictví

Zdraví 2020 ČR - AP č. 11: Elektronizace zdravotnictví
1.Zvýšení zainteresovanosti občana na péči o zdraví vlastní a svých blízkých, zvýraznění pozice občana v systému
1.1Zajištění snadného a rovného přístupu k informacím o poskytovatelích zdravotních služeb, zajištění dostupnosti služeb jednoduchými nástroji elektronické komunikace
1.1.1úplný přehled o poskytovatelích zdravotních služeb včetně kvalitativních parametrů
1.1.2elektronické objednání zdravotní služby
1.1.3distanční elektronická konzultace zdravotního stavu
1.2Poskytnutí přesných informací o zdravotním stavu a léčebných plánech
1.2.1snadný přístup k osobnímu zdravotnímu záznamu včetně osob blízkých
1.2.2otevřený přístup k úplnému osobnímu účtu v systému příjmů do fondů plátců a úhrad zdravotních služeb
1.3Rozvoj informační podpory při péči o vlastní zdraví a zvyšování zdravotní gramotnosti
1.3.1otevřený a přehledný přístup k informacím o podpoře zdraví a dostupných preventivních programech
1.3.2zvyšování zdravotní gramotnosti prostřednictvím kvalifikovaných informací
1.3.3ucelená komunikační podpora programů péče o chronicky nemocné
2.Zvýšení efektivity zdravotnického systému
2.1Sdílení dat a komunikace mezi poskytovateli
2.1.1Umožnit bezpečné sdílení informací o zdravotní péči
2.1.2Elektronická a efektivní preskripce
2.1.3Vyžádaná péče mezi poskytovateli (eŽádanka)
2.2Efektivita systému a poskytované péče
2.2.1Národní a mezinárodní komparace efektivity léčby
2.2.2Vytvoření systému a nástrojů pro sledování nákladů ve zdravotnictví
2.2.3Vytvoření dynamického nástroje vyhodnocování efektivity fungování zdravotnického systému (BI)
2.3Informační a znalostní podpora zdravotnických pracovníků
2.3.1.SouhrnĂ©a přehledné strukturování poznatků a výukových pomůcek k zajištění odborného růstu
3.Zvýšení kvality a dostupnosti zdravotních služeb
3.1Telemedicína a mHealth
3.1.1Definice technického a organizačního rámce telemedicíny a mHealth
3.1.2Bezpečné a efektivní aplikace v mHealth a telemedicíně
3.1.3Vytvoření frameworku datové bezpečnosti a přenositelnosti v telemedicíně
3.1.4Podpora elektronizace léčby v domácím prostředí pacienta
3.2Dostupnost péče
3.2.1Optimalizace a správa čekacích dob na plánované zákroky
3.2.2Programy odstraňování nerovností v přístupu k zdravotní péči (např. pro sociálně vyloučené a slabší)
3.2.3Metodika a systém hodnocení dostupnosti zdravotních služeb
3.3Zvyšování kvality a bezpečného poskytování zdravotních služeb
3.3.1Vyhodnocování kvality poskytované zdravotní péče analytickými a metodickými nástroji
3.3.2Podpora standardizace zdravotnické dokumentace a terapeutických postupů
3.3.3Podpora léčby a rozhodování, týmová komunikace mezi PZS
3.3.4Krizová a bezpečnostní podpora na národní/regionální úrovni
3.3.5Životní cyklus léčivého přípravku a zdravotnického prostředku
4.Infostruktura a správa elektronického zdravotnictví
4.1Rozvoj infrastruktury pro sdílení a poskytování zdravotních služeb
4.1.1Optimalizace a tvorba základních referenčních registrů poskytovalelů, profesionálů
4.1.2Vznik (bezpečné) infrastruktury pro výměnu zdravotnických informací na regionální a národní úrovni, včetně infrastruktury eH služeb
4.1.3Zavedení systému poskytování služeb systémem vedení agend dle vzoru eGOV
4.1.4Konsolidace zdravotních, hygienických a dalších registrů jako nástrojů eHealth
4.1.5Autorizace, authentizace a řízení oprávnění poskytovatelů
4.1.6Řízení souhlasů a přístupů
4.1.7Snadná a přesná identifikace pacienta a získávání pacientských údajů
4.2Standardy a interoperabilita
4.2.1Klinické terminologie a klasifikace
4.2.2Interoperabilita a přístup k datům
4.2.3Datové struktury a sady, EHR, EMR, PHR, …
4.3Správa elektronického zdravotnictví
4.3.1Vedení, politiky a strategie elektronického zdravotnictví
4.3.2Legislativní a regulační rámec
4.3.3Ochrana soukromí, politiky jakosti a bezpečnosti
4.3.4Spolupráce zainteresovaných stran na národní a EU úrovni
4.3.5Rozvíjení trhu, nové obchodní modely, a motivace
4.3.6Podpora přijímání a užívání standardů
4.3.7Modely financování, alokace zdrojů a úhrad
4.3.8Monitoring, vyhodnocování