Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak KRAJ OLOMOUCKÝ
KRAJ OLOMOUCKÝ
www stránky

KRAJ OLOMOUCKÝ

Názvy hierarchických úrovní
1. "Oblast"
1.1 "Záměr"

Rozbalit detaily

Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Olomouckého kraje (2012)

1. Předškolní vzdělávání

optimalizovat síť mateřských škol s ohledem na demografický vývoj ve spolupráci s obcemi jako jejich zřizovateli, podporovat vznik nových tříd nebo mateřských škol v lokalitách, kde je nedostatek kapacit k umístění dětí k předškolnímu vzdělávání v mateřské škole

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova

podporovat další vzdělávání a zvyšování kvalifikace pedagogických pracovníků formou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků se zaměřením na oblast vnitřní evaluace a hodnocení individuálního rozvoje a vzdělávacích pokroků dětí nebo formou bakalářského studijního programu, např. Učitelství pro mateřské školy na PdF UP Olomouc. Začlenit do programu přípravy pedagogů působících v mateřských školách nebo do programu dalšího vzdělávání učitelů mateřských škol jazykovou přípravu tak, aby jejich působení při seznamování dětí s cizím jazykem bylo co nejkvalitnější

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova

zajistit odbornou péči pro děti s lehčími vadami řeči v běžných třídách mateřských škol formou vyškolení pedagogických pracovníků pro logopedickou prevenci v jednotlivých mateřských školách

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova

podporovat vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích u dětí mateřských škol, tam, kde jsou vhodné personální podmínky seznamovat děti přiměřeným způsobem jejich věku a možnostem s cizím jazykem

Deskriptory:
IV.a infrastruktura a kapacita pro výzkum a vývoj

podporovat vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, rozvíjet spolupráci mateřských škol se speciálními pedagogickými centry nebo pedagogicko-psychologickými poradnami

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova

v odůvodněných případech podporovat vznik tříd s alternativní pedagogikou

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova

věnovat zvýšenou pozornost vzdělávání dětí před začátkem plnění povinné školní docházky, aby byl minimalizován počet dětí s odkladem školní docházky

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova

metodicky a organizačně podporovat vznik tzv. firemních školek

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova

v rámci naplňování Koncepce včasné péče o děti ze sociálně znevýhodňujícího prostředí podporovat rozvoj spolupráce mateřských škol s poskytovateli sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova

2. Základní vzdělávání

zkvalitnit ŠVP na školách tak, aby byly v souladu s RVP a lépe umožňovala mobilitu žáků a jejich přípravu na studium na středních školách

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání

zvyšovat kvalifikovanost učitelů základních škol, zejména v oblasti výuky cizích jazyků a oborových didaktik

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání

v odůvodněných případech a za podmínky dostatečného zájmu veřejnosti podporovat vznik tříd s alternativní pedagogikou na ZŠ

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání

podporovat organizování kurzů k doplnění základního vzdělání základními školami

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání

podporovat přípravu žáků, kteří jsou dětmi osob se státní příslušností členského státu EU, k jejich začlenění do základního vzdělávání

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání

podpora vzniku škol zřizovaných svazky obcí

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání

podporovat zavedení anglického jazyka jako prvního cizího jazyka od 3. ročníku základní školy

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání

monitorovat výsledky žáků 5. a 9. tříd základních škol na území kraje a na jejich základě jednat se zástupci zřizovatelů o krocích vedoucích k zachování úrovně vzdělávání na základních školách

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání

3. Střední vzdělávání

zlepšit vybavenost a podmínky pro studium (budování odborných učeben, sportovišť, prostorů pro projektovou výuku a mimoškolní činnost)

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

realizovat periodické hodnocení ředitelů škol a školských zařízení

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

realizovat kroky, které povedou ke srovnatelné úrovni v přijímacím řízení na obdobných typech škol

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

podporovat zapojení škol do Regionální inovační strategie Olomouckého kraje

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

vytvářet podmínky na středních školách pro systémový projekt UNIV (uznávání výsledků neformálního a informálního vzdělávání) a tím významně rozšířit nabídku celoživotního vzdělávání na tomto typu odborných škol

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

podpořit zefektivnění procesu vlastního hodnocení škol účelnou metodikou procesu a vhodnými autoevaluačními nástroji

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

podporovat spolupráci škol s odborníky z praxe

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

podporovat technické a přírodovědné odborné vzdělávání využíváním tzv. šablon, tedy předpřipravených typizovaných projektů, které jsou financovány metodou"unit costs“ (prostřednictvím programu "EU peníze školám“)

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

podporovat jazykové vzdělávání ve školách prostřednictvím programu "EU peníze školám“

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

podporovat mimořádně nadané děti, žáky a studenty, např. formou ocenění Talent Olomouckého kraje

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

4. Konzervatoř

podpořit realizaci vzdělávacích programů v konzervatoři

Deskriptory:
VI.d vyšší odborné vzdělávání

nenavyšovat počet konzervatoří

Deskriptory:
VI.d vyšší odborné vzdělávání

5. Terciární vzdělávání

ponechat v rejstříku škol a školských zařízení vyšší odborné školy s kvalitními a dobře personálně i materiálně zabezpečenými vzdělávacími programy

Deskriptory:
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.e vysokoškolské vzdělávání

u škol, které budou splňovat podmínky, podporovat jejich snahu transformace a integrace do struktury vybrané vysoké školy, což řeší skupina pro výzkum a vysoké školství

Deskriptory:
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.e vysokoškolské vzdělávání

u škol, které se vydají cestou zachování stávajícího stavu, podporovat rozvoj a další vzdělávání v rámci stabilizace sektoru VOŠ, což řeší skupina regionálního školství odboru vyššího odborného a dalšího vzdělávání MŠMT

Deskriptory:
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.e vysokoškolské vzdělávání

6. Další vzdělávání

podporovat zapojení škol a školských zařízení zřizovaných Olomouckým krajem do oblasti dalšího vzdělávání prostřednictvím realizace vzdělávacích akcí pro veřejnost, zaměstnavatele a veřejnou správu (např. realizace rekvalifikačních kurzů) atd.

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání

podporovat školy a školská zařízení v dobudování infrastruktury využívané pro účely dalšího vzdělávání

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání

podporovat zapojení škol a školských zařízení do národních projektů a aktivit Centra uznávání a celoživotního učení Olomouckého kraje

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání

podporovat činnost Centra uznávání a celoživotního učení Olomouckého kraje

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání

podporovat projekty a aktivity stimulující poptávku po dalším vzdělávání

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání

podporovat zapojení středních škol do systému ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělání v rámci Národní soustavy kvalifikací a tím umožnit rozvoj nabídky dalšího vzdělávání a systému uznávání výsledků vzdělávání na tomto typu odborných škol

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání

7. Speciální vzdělávání

podporovat návaznost SOU, OU a PrŠ na ZŠ praktické a ZŠ speciální, včetně podpory zřízení nových učebních oborů v oblastech, kde je jich nedostatek

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

v souladu s reálnými potřebami Olomouckého kraje optimalizovat síť škol a školských zařízení pro děti, žáky a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

podporovat práci Sdružení speciálních škol a zařízení Olomouckého kraje

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

napomáhat sjednocení podmínek pro vzdělávání dětí s hlubokým mentálním postižením

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

8. Základní umělecké školy

řešit komplexně oblast uměleckého školství, a to v souladu s jejich aktivitami v rámci měst a obcí, a připravit podmínky na jejich převedení do zřizovatelských kompetencí na základě vzájemné dohody

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání

nerozšiřovat místa poskytovaného vzdělávání, vyjma zřizování odloučených pracovišť již stávajících ZUŠ s ohledem na složitou dopravní obslužnost v rámci stávající cílové kapacity

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání

v rámci stability sítě ZUŠ podporovat případné přesuny mezi kapacitami jednotlivých oborů v rámci stávající cílové kapacity škol

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání

s ohledem na dosavadní vývoj nezvyšovat kapacity ZUŠ

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání

nerozšiřovat stávající síť ZUŠ o další samostatné ZUŠ

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání

9. Školy a školská zařízení jiných zřizovatelů

pohlížet na školství v Olomouckém kraji jako na celek bez ohledu na zřizovatele a uplatňovat strategické návrhy a záměry z dalších oblastí DZ 2012 i na školy jiných zřizovatelů

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání

10. Jazykové školy

podporovat zachování jednoletých kurzů cizích jazyků na jazykových školách

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání

podporovat spolupráci jazykových škol se zahraničními institucemi, univerzitou, Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy a Ministerstvem vnitra České republiky

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání

podporovat jazykové školy v organizaci zkoušky A1 z českého jazyka pro trvalý pobyt

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání

podporovat zachování stávající sítě jazykových škol

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání

11. Školská zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy

vytvářet podmínky a podporovat vznik možnosti samostatného bydlení

Deskriptory:
VI.g ústavní a ochranná výchova

v odůvodněných případech podporovat vznik elokovaných pracovišť stávajících dětských domovů (rodinné domy, byty ve stávající zástavbě…)

Deskriptory:
VI.g ústavní a ochranná výchova

v souladu s navrhovanou novelou zákona č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních a o změně dalších zákonů, a transformací systému péče o ohrožené děti využít v případě zřizovatelských kompetencí kapacit některých ze stávajících dětských domovů (zejména ve větších městech) ke zřízení Středisek preventivních služeb zaměřených na poskytování služeb ambulantních, celodenních, internátních a terénních

Deskriptory:
VI.g ústavní a ochranná výchova

posílit preventivní složky práce s ohroženými dětmi a jejich rodinami zejména přesunem části personálních kapacit do terénních služeb

Deskriptory:
VI.g ústavní a ochranná výchova

12. Zájmové vzdělávání - Školní kluby a družiny

řešit komplexně volnočasové a zájmové vzdělávací aktivity zejména tím, že nebude nově podporovat plošné souběžné fungování školních klubů, školních družin a středisek volného času u jedné právnické osoby

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání

nevytvářet nové konkurenční prostředí mezi jednotlivými druhy (typy) zařízení zejména tím, že nebude nově zařazovat zařízení pro zájmové vzdělávání u právnických osob v oblastech, kde je nabídka volnočasových aktivit dostatečná

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání

podporovat činnosti stávajících zařízení

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání

12. Zájmové vzdělávání - Střediska volného času

po dohodě s obcemi usilovat o přechod středisek volného času zřizovaných krajem, do zřizovatelské kompetence obcí

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání

podporovat prezentaci příkladů dobré praxe v oblasti zájmového vzdělávání s využitím výstupů projektů OP VK

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání

rozšiřovat nabídku spontánních aktivit, volně přístupných, nezávislých na pravidelné účasti dětí

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání

podporovat vytvořenou strukturu aktivit SVČ, zkvalitňování zájmového vzdělávání a jeho dostupnost

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání

vytvářet možnosti vícezdrojového financování SVČ

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání

13. Rovné příležitosti ve vzdělávání

podporovat zřizování přípravných tříd a pracovních pozic asistentů pedagoga především v mateřských a základních školách s vyšším počtem sociálně znevýhodněných dětí

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání

podporovat studium dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí na středních školách

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání

podporovat inkluzivní vzdělávání především v mateřských a základních školách

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání

14. Systém poradenství ve školství - Pedagogicko-psychologické poradny – rozvoj integrovaného systému

podporovat zřízení jednoho speciálně pedagogického centra s celokrajskou působnostíporadenství

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.g ústavní a ochranná výchova

podporovat rozšíření nabídky služeb speciálně pedagogických center formou dalších míst poskytování školských služeb s ohledem na potřeby regionu a zřizovatele

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.g ústavní a ochranná výchova

podporovat zřízení střediska výchovné péče (SVP) pro území Olomouckého kraje s ambulantním poradenským provozem mj. také pro řešení úkolů primární prevence a sociálně patologických jevů u dětí a mládeže

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.g ústavní a ochranná výchova

podporovat zřízení střediska výchovné péče (SVP) pro území Olomouckého kraje s ambulantním poradenským provozem mj. také pro řešení úkolů primární prevence a sociálně patologických jevů u dětí a mládeže

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.g ústavní a ochranná výchova

14. Systém poradenství ve školství - Kariérové poradenství

zajistit organizaci prezentační výstavy oborů vzdělání středních škol a vyšších odborných škol Olomouckého kraje

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

podílet se i nadále na vydávání Sborníku oborů vzdělání středních škol a vyšších odborných škol Olomouckého kraje

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

informovat veřejnost o podpoře Olomouckého kraje žákům učebních oborů požadovaných na trhu práce

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

podporovat provázání kariérového poradenství s potřebami trhu práce, primární pozornost věnovat spolupráci s kariérovými poradci 2. stupně ZŠ tak, aby měli skutečné informace o reálném pracovním prostředí

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

15. Prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže

podporovat tvorbu příznivého školního klimatu ke zmírnění společensky negativních jevů, např. zavedením předmětu etická výchova do ŠVP na 2. stupni základních škol a ŠVP středních škol jako jednu z účinných forem prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže (např. prostřednictvím projektů v rámci OP VK) a financovat projekty primární prevence ze státního rozpočtu i z rozpočtu kraje

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

podporovat zkvalitnění minimálních preventivních programů a v této souvislosti dále rozvíjet specifickou primární prevenci a udržovat nespecifickou primární prevenci

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

podporovat spolupráci škol a školských zařízení s nestátními neziskovými organizacemi profilujícími se v oblasti primární prevence a koordinovat meziresortní činnost a nabídku v této oblasti

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

podporovat činnosti a aktivity směřující k většímu zapojení rodičů do primární prevence a dále prohlubovat tvorbu prostoru pro mimoškolní výchovu jako prostředku ovlivňujícího potenciální výskyt sociálně patologických jevů (včetně problematiky zapojení dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí)

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

intenzivně podporovat informovanost a dostupnost informací z oblasti primární prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

16. Environmentální vzdělávání, výchova a osvěta

v souladu s finančními možnostmi Olomouckého kraje realizovat body Akčního plánu Koncepce environmentální výchovy a osvěty Olomouckého kraje zejména v oblasti školství (cílená podpora vybraných aktivit a zajištění služeb v oblasti EVVO významně přispívajících k naplnění Koncepce environmentální výchovy a osvěty Olomouckého kraje)

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

podporovat environmentální projekty škol, školských zařízení a dalších subjektů prostřednictvím vyhlašovaných grantových schémat Olomouckého kraje, vyhlašovaných soutěží, hledáním dalších finančních zdrojů a prezentací úspěšných projektů

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

podporovat doporučené postupy stanovené pro školy a školská zařízení Metodickým pokynem MŠMT k zajištění environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty (zejména podpora odborně-metodické práce pedagogických pracovníků v oblasti EVVO a využívání doporučených metod a forem vzdělávání v oblasti EVVO)

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

rozvíjet spolupráci s organizacemi (př. nevládní neziskové organizace) poskytujícími služby v oblasti EVVO zacílenými na děti, mládež a veřejnost

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

17. a) Podpora výuky cizích jazyků

metodicky a organizačně podporovat rozšíření kvalifikované výuky cizího jazyka, především anglického, v mateřských školách a na 1. stupni ZŠ

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

podporovat rozšíření nabídky pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Olomouckého kraje v oblasti cizích jazyků (ve spolupráci s fakultami a např. prostřednictvím příspěvkové organizace Olomouckého kraje Schola servis

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

metodicky a organizačně podporovat využití finančních prostředků z programu EU peníze školám (ZŠ) a programu EU peníze středním školám v oblasti jazykového vzdělávání

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

17. b) Podpora výuky informačních a komunikačních technologií

podporovat ICT vzdělávání ve školách prostřednictvím prostředků z rozpočtu Olomouckého kraje

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

metodicky a organizačně podporovat využití finančních prostředků z programu EU peníze školám (ZŠ) a programu EU peníze středním školám

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

podporovat školy při podávání dalších grantových projektů zaměřených na podporu ICT

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

pokračovat ve vzdělávání učitelů se zaměřením na praktické využití ICT ve výuce

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

18. Mezinárodní spolupráce, partnerství škol a studium na zahraničních školách - Evropské vzdělávací programy

podporovat a propagovat evropské vzdělávací programy v Olomouckém kraji

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.e vysokoškolské vzdělávání

podporovat zapojení Olomouckého kraje do mezinárodních společenství, jejichž cílem je posílení mezinárodní spolupráce při tvorbě společných projektů, zajištění výměny informací (tzv. best practices) a pomoc při hledání partnerů pro jednotlivé projekty

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.e vysokoškolské vzdělávání

18. Mezinárodní spolupráce, partnerství škol a studium na zahraničních školách - Partnerství škol

podporovat vznik partnerství škol a školských zařízení navzájem a s dalšími subjekty působícími na poli vzdělávání, zejména mezinárodní partnerství

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.e vysokoškolské vzdělávání

podporovat spolupráci škol a školských zařízení na území Olomouckého kraje se školami a školskými zařízeními v partnerských regionech

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.e vysokoškolské vzdělávání

18. Mezinárodní spolupráce, partnerství škol a studium na zahraničních školách - Studium na zahraničních školách

nadále podporovat a propagovat studium žáků a studentů z Olomouckého kraje na zahraničních školách a univerzitách

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.e vysokoškolské vzdělávání

pořádat soutěže o zahraniční studijní stipendium pro žáky středních škol

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.e vysokoškolské vzdělávání

19. Strukturální fondy EU v oblasti vzdělávání

podporovat školy a školská zařízení zřizovaná Olomouckým krajem v přípravě a realizaci projektů financovaných z ESF EU zaměřených na rozvoj vzdělávání

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.e vysokoškolské vzdělávání

podporovat školy a školská zařízení zřizovaná Olomouckým krajem v přípravě a realizaci projektů financovaných z ESF EU zaměřených na podporu rovných příležitostí

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.e vysokoškolské vzdělávání

podporovat školy a školská zařízení zřizovaná Olomouckým krajem v přípravě a realizaci projektů financovaných z ESF EU zaměřených na další vzdělávání pedagogických pracovníků a individuální další vzdělávání

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.e vysokoškolské vzdělávání

podporovat školy a školská zařízení zřizovaná Olomouckým krajem v přípravě a realizaci investičních projektů financovaných z ESF EU

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.e vysokoškolské vzdělávání

podporovat školy a školská zařízení zřizovaná Olomouckým krajem v přípravě a realizaci projektů v rámci EU – peníze školám

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.e vysokoškolské vzdělávání

podílet se na přípravě zaměření nových programů v následujícím programovém období

Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.e vysokoškolské vzdělávání