KRAJ OLOMOUCKÝ
www stránky
www stránky
KRAJ OLOMOUCKÝ
Koncepce rozvoje kultury, kreativity a památkové péče Olomouckého kraje 2022–2029
1. Atraktivní a dostupná kulturní nabídka pro obyvatele kraje
1.1 Obce využívají KKO jako nástroj rozvoje
Deskriptory:
XV.a kulturní dědictví
XV.c propagace a marketing kultury
XXI.b zájmová činnost a rekreace
1.2 V kraji je dostupná kulturní a komunitní infrastruktura odpovídající potřebám tvůrců i publika ve 21. století
Deskriptory:
XIV.a infrastruktura cestovního ruchu
XV.a kulturní dědictví
XV.c propagace a marketing kultury
XXI.b zájmová činnost a rekreace
1.3 Mladí lidé se aktivně zapojují do kulturního dění v regionu
Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
X.d služby pro rodiny a děti
XV.c propagace a marketing kultury
1.4 Příspěvkové organizace mají atraktivní a konkurenceschopnou nabídku pro různé cílové skupiny a jsou aktivní součástí místní komunity
Deskriptory:
X.d služby pro rodiny a děti
XV.a kulturní dědictví
XV.c propagace a marketing kultury
XXI.b zájmová činnost a rekreace
XXI.d NNO
2. Dobré podmínky pro aktéry kulturních a kreativních odvětví
2.1 V Olomouckém kraji existuje dobré povědomí o KKO a jejich potřebách, kraj je iniciativní v posilování významu KKO na národní úrovni
Deskriptory:
XV.a kulturní dědictví
XV.c propagace a marketing kultury
2.2 V regionu existují progresivní nástroje rozvoje profesionálů v kultuře a KKO
Deskriptory:
III.a podnikatelské prostředí
VII.f pružné formy zaměstnávání
XV.a kulturní dědictví
XV.c propagace a marketing kultury
3. Živé kulturní dědictví
3.1 Kulturní dědictví je intenzivně propojeno s ostatními oblastmi KKO, čímž se zvyšuje jeho udržitelnost i atraktivita pro veřejnost
Deskriptory:
III.a podnikatelské prostředí
XV.a kulturní dědictví
XV.b kulturní památky a umění
XV.c propagace a marketing kultury
3.1.1 Rozvíjení spolupráce veřejných kulturních institucí s aktéry KKO i za účelem rozvoje pracovních příležitostí v KKO
3.1.2 Digitalizace sbírkových a knihovních fondů probíhá nejen za účelem uchování dědictví a jeho prezentace veřejnosti, ale i pro jeho další využití v kreativní ekonomice
3.2 Kulturní dědictví je silnou i inovativní součástí značky a identity kraje
Deskriptory:
XV.a kulturní dědictví
XV.b kulturní památky a umění
XV.c propagace a marketing kultury
3.3 Aktéři kulturního dědictví mají dobré kapacity pro jeho rozvoj v regionech
Deskriptory:
XV.a kulturní dědictví
XV.b kulturní památky a umění