Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak KRAJ OLOMOUCKÝ
KRAJ OLOMOUCKÝ
www stránky

KRAJ OLOMOUCKÝ

Názvy hierarchických úrovní
1. "Oblast rozvoje"
1.1 "Cíl"
1.1.1 "Opatření"

Rozbalit detaily

Koncepce rozvoje kultury, kreativity a památkové péče Olomouckého kraje 2022–2029

1. Atraktivní a dostupná kulturní nabídka pro obyvatele kraje

1.1 Obce využívají KKO jako nástroj rozvoje

Deskriptory:
XV.a kulturní dědictví
XV.c propagace a marketing kultury
XXI.b zájmová činnost a rekreace
1.1.1 Zajištění systematické komunikace a metodické podpory mezi krajem a obcemi za účelem rozvoje KKO
1.1.2 Rozvíjení dostupnosti kvalitní kulturní nabídky i v menších obcích a na venkově
1.1.3 Podpora rozvoje kvalitní architektury a veřejného prostoru v obcích
1.1.4 Rozvíjení mecenášství v kultuře a komunitním rozvoji jako standardní součásti společenské zodpovědnosti firem

1.2 V kraji je dostupná kulturní a komunitní infrastruktura odpovídající potřebám tvůrců i publika ve 21. století

Deskriptory:
XIV.a infrastruktura cestovního ruchu
XV.a kulturní dědictví
XV.c propagace a marketing kultury
XXI.b zájmová činnost a rekreace
1.2.1 Zajištění znalosti stavu kulturně-komunitní infrastruktury v kraji
1.2.2 Spolupráce na rozvíjení páteřní kulturní infrastruktury s důrazem na obce s rozšířenou působností
1.2.3 Systematická podpora rozvoje knihoven jako kulturně-komunitních center
1.2.4 Zajištění metodické podpory rozvoje kulturně-komunitní infrastruktury v obcích

1.3 Mladí lidé se aktivně zapojují do kulturního dění v regionu

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
X.d služby pro rodiny a děti
XV.c propagace a marketing kultury
1.3.1 Zajištění kontaktu žáků a studentů s kvalitním kulturním programem v rámci formálního vzdělávání
1.3.2 Mapování potřeb a podpora iniciativy mladých lidí (15–30 let) v kultuře

1.4 Příspěvkové organizace mají atraktivní a konkurenceschopnou nabídku pro různé cílové skupiny a jsou aktivní součástí místní komunity

Deskriptory:
X.d služby pro rodiny a děti
XV.a kulturní dědictví
XV.c propagace a marketing kultury
XXI.b zájmová činnost a rekreace
XXI.d NNO
1.4.1 Zajištění atraktivních a udržitelných muzejních expozic
1.4.2 Podpora rozvoje příspěvkových organizací jako míst setkávání a spolupráce s komunitami a občanskou společností
1.4.3 Rozvoj příspěvkových organizací jako center neformálního vzdělávání v oblasti kultury a kreativity

1.5 Příspěvkové organizace hrají aktivní roli v zapojování marginalizovaných skupin do společnosti skrze účast na kultuře

Deskriptory:
VIII.a aktivní začleňování
VIII.c rovné příležitosti
XV.a kulturní dědictví
XV.c propagace a marketing kultury
1.5.1 Příprava koncepce dostupnosti kultury pro všechny
1.5.2 Podpora rozvoje konkrétního programu a know-how kulturních organizací v zapojování marginalizovaných skupin do společnosti skrze účast na kultuře

2. Dobré podmínky pro aktéry kulturních a kreativních odvětví

2.1 V Olomouckém kraji existuje dobré povědomí o KKO a jejich potřebách, kraj je iniciativní v posilování významu KKO na národní úrovni

Deskriptory:
XV.a kulturní dědictví
XV.c propagace a marketing kultury
2.1.1 Zajištění dobré znalosti dat o kultuře a KKO v kraji a sdílení znalosti s ostatními kraji
2.1.2 Zajištění čerpání podpory z dotačních programů pro kulturu a KKO na národní i Evropské úrovni
2.1.3 Proaktivní vystupování ve vytváření politik, legislativy a rámců podpory pro kulturu a KKO na národní úrovni

2.2 V regionu existují progresivní nástroje rozvoje profesionálů v kultuře a KKO

Deskriptory:
III.a podnikatelské prostředí
VII.f pružné formy zaměstnávání
XV.a kulturní dědictví
XV.c propagace a marketing kultury
2.2.1 Rozvíjení stabilního a uživatelsky přívětivého systému financování kvalitní kulturní nabídky
2.2.2 Rozvíjení aktivní sítě aktérů kultury a KKO v kraji
2.2.3 Podpora vzdělávání a zlepšování kapacit aktérů kultury a KKO
2.2.4 Rozvoj finančních i nefinančních nástrojů podpory podnikání v KKO

2.3 Příspěvkové organizace jsou příklady dobré praxe institucionálního fungování

Deskriptory:
XV.a kulturní dědictví
XV.c propagace a marketing kultury
2.3.1 Aktivní vytváření kvalitního prostředí pro příspěvkové organizace na úrovni kraje i ČR
2.3.2 Posilování atraktivity příspěvkových organizací jako zaměstnavatelů
2.3.3 Posilování metodické role příspěvkových organizací pro regiony
2.3.4 Rozvíjení užší programové a marketingové spolupráce příspěvkových organizací mezi sebou

3. Živé kulturní dědictví

3.1 Kulturní dědictví je intenzivně propojeno s ostatními oblastmi KKO, čímž se zvyšuje jeho udržitelnost i atraktivita pro veřejnost

Deskriptory:
III.a podnikatelské prostředí
XV.a kulturní dědictví
XV.b kulturní památky a umění
XV.c propagace a marketing kultury
3.1.1 Rozvíjení spolupráce veřejných kulturních institucí s aktéry KKO i za účelem rozvoje pracovních příležitostí v KKO
3.1.2 Digitalizace sbírkových a knihovních fondů probíhá nejen za účelem uchování dědictví a jeho prezentace veřejnosti, ale i pro jeho další využití v kreativní ekonomice
3.1.3 Zajištění dostatečných podmínek pro ochranu i rozvoj tradiční lidové kultury v kontextu současných trendů KKO
3.1.4 Vybudování nové centrální budovy Vědecké knihovny v Olomouci

3.2 Kulturní dědictví je silnou i inovativní součástí značky a identity kraje

Deskriptory:
XV.a kulturní dědictví
XV.b kulturní památky a umění
XV.c propagace a marketing kultury
3.2.1 Zajištění propagace a zviditelnění neformálních iniciativ pečujících o kulturní dědictví
3.2.2 Rozvíjení tzv. muzejní čtvrti v Olomouci
3.2.3 Inovativní podpora návštěvy kulturního dědictví v Olomouckém kraji a místního cestovního ruchu

3.3 Aktéři kulturního dědictví mají dobré kapacity pro jeho rozvoj v regionech

Deskriptory:
XV.a kulturní dědictví
XV.b kulturní památky a umění
3.3.1 Zajištění vzájemné informovanosti aktérů kulturního dědictví, jejich dobrého propojení a komunikace
3.3.2 Systematická podpora informovanosti, metodického vedení a vzdělávání vlastníků bez ohledu na statut nemovitého kulturního dědictví
3.3.3 Rozvoj uživatelsky přívětivých dotačních nástrojů pro kulturní dědictví se zohledněním potřeb různých vlastníků