Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak KRAJ OLOMOUCKÝ
KRAJ OLOMOUCKÝ
www stránky

KRAJ OLOMOUCKÝ

Názvy hierarchických úrovní
1. "Oblast rozvoje"
1.1 "Cíl"
1.1.1 "Opatření"

Koncepce rozvoje kultury, kreativity a památkové péče Olomouckého kraje 2022–2029

Koncepce rozvoje kultury, kreativity a památkové péče Olomouckého kraje 2022–2029
1.Atraktivní a dostupná kulturní nabídka pro obyvatele kraje
1.1Obce využívají KKO jako nástroj rozvoje
1.1.1Zajištění systematické komunikace a metodické podpory mezi krajem a obcemi za účelem rozvoje KKO
1.1.2Rozvíjení dostupnosti kvalitní kulturní nabídky i v menších obcích a na venkově
1.1.3Podpora rozvoje kvalitní architektury a veřejného prostoru v obcích
1.1.4Rozvíjení mecenášství v kultuře a komunitním rozvoji jako standardní součásti společenské zodpovědnosti firem
1.2V kraji je dostupná kulturní a komunitní infrastruktura odpovídající potřebám tvůrců i publika ve 21. století
1.2.1Zajištění znalosti stavu kulturně-komunitní infrastruktury v kraji
1.2.2Spolupráce na rozvíjení páteřní kulturní infrastruktury s důrazem na obce s rozšířenou působností
1.2.3Systematická podpora rozvoje knihoven jako kulturně-komunitních center
1.2.4Zajištění metodické podpory rozvoje kulturně-komunitní infrastruktury v obcích
1.3Mladí lidé se aktivně zapojují do kulturního dění v regionu
1.3.1Zajištění kontaktu žáků a studentů s kvalitním kulturním programem v rámci formálního vzdělávání
1.3.2Mapování potřeb a podpora iniciativy mladých lidí (15–30 let) v kultuře
1.4Příspěvkové organizace mají atraktivní a konkurenceschopnou nabídku pro různé cílové skupiny a jsou aktivní součástí místní komunity
1.4.1Zajištění atraktivních a udržitelných muzejních expozic
1.4.2Podpora rozvoje příspěvkových organizací jako míst setkávání a spolupráce s komunitami a občanskou společností
1.4.3Rozvoj příspěvkových organizací jako center neformálního vzdělávání v oblasti kultury a kreativity
1.5Příspěvkové organizace hrají aktivní roli v zapojování marginalizovaných skupin do společnosti skrze účast na kultuře
1.5.1Příprava koncepce dostupnosti kultury pro všechny
1.5.2Podpora rozvoje konkrétního programu a know-how kulturních organizací v zapojování marginalizovaných skupin do společnosti skrze účast na kultuře
2.Dobré podmínky pro aktéry kulturních a kreativních odvětví
2.1V Olomouckém kraji existuje dobré povědomí o KKO a jejich potřebách, kraj je iniciativní v posilování významu KKO na národní úrovni
2.1.1Zajištění dobré znalosti dat o kultuře a KKO v kraji a sdílení znalosti s ostatními kraji
2.1.2Zajištění čerpání podpory z dotačních programů pro kulturu a KKO na národní i Evropské úrovni
2.1.3Proaktivní vystupování ve vytváření politik, legislativy a rámců podpory pro kulturu a KKO na národní úrovni
2.2V regionu existují progresivní nástroje rozvoje profesionálů v kultuře a KKO
2.2.1Rozvíjení stabilního a uživatelsky přívětivého systému financování kvalitní kulturní nabídky
2.2.2Rozvíjení aktivní sítě aktérů kultury a KKO v kraji
2.2.3Podpora vzdělávání a zlepšování kapacit aktérů kultury a KKO
2.2.4Rozvoj finančních i nefinančních nástrojů podpory podnikání v KKO
2.3Příspěvkové organizace jsou příklady dobré praxe institucionálního fungování
2.3.1Aktivní vytváření kvalitního prostředí pro příspěvkové organizace na úrovni kraje i ČR
2.3.2Posilování atraktivity příspěvkových organizací jako zaměstnavatelů
2.3.3Posilování metodické role příspěvkových organizací pro regiony
2.3.4Rozvíjení užší programové a marketingové spolupráce příspěvkových organizací mezi sebou
3.Živé kulturní dědictví
3.1Kulturní dědictví je intenzivně propojeno s ostatními oblastmi KKO, čímž se zvyšuje jeho udržitelnost i atraktivita pro veřejnost
3.1.1Rozvíjení spolupráce veřejných kulturních institucí s aktéry KKO i za účelem rozvoje pracovních příležitostí v KKO
3.1.2Digitalizace sbírkových a knihovních fondů probíhá nejen za účelem uchování dědictví a jeho prezentace veřejnosti, ale i pro jeho další využití v kreativní ekonomice
3.1.3Zajištění dostatečných podmínek pro ochranu i rozvoj tradiční lidové kultury v kontextu současných trendů KKO
3.1.4Vybudování nové centrální budovy Vědecké knihovny v Olomouci
3.2Kulturní dědictví je silnou i inovativní součástí značky a identity kraje
3.2.1Zajištění propagace a zviditelnění neformálních iniciativ pečujících o kulturní dědictví
3.2.2Rozvíjení tzv. muzejní čtvrti v Olomouci
3.2.3Inovativní podpora návštěvy kulturního dědictví v Olomouckém kraji a místního cestovního ruchu
3.3Aktéři kulturního dědictví mají dobré kapacity pro jeho rozvoj v regionech
3.3.1Zajištění vzájemné informovanosti aktérů kulturního dědictví, jejich dobrého propojení a komunikace
3.3.2Systematická podpora informovanosti, metodického vedení a vzdělávání vlastníků bez ohledu na statut nemovitého kulturního dědictví
3.3.3Rozvoj uživatelsky přívětivých dotačních nástrojů pro kulturní dědictví se zohledněním potřeb různých vlastníků