Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu

KRAJ ÚSTECKÝ

Názvy hierarchických úrovní
A. "Prioritní oblast"
A.1 "Specifický cíl"
A.1.1 "Opatření"

Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy v Ústeckém kraji 2020-2024

Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy v Ústeckém kraji 2020-2024
A.Kvalita vzdělávání
1Zvýšení kvality předškolního vzdělávání se zaměřením na podporu vedení škol a vybrané gramotnosti - matematická, digitální a polytechnická
1.1Realizace DVPP se zaměřením na vedoucí pracovníky MŠ a jejich kompetence
1.2Podpora spolupráce a vzájemné informovanosti mezi mateřskými a základními školami
1.3Realizace aktivit na podporu digitální a matematické gramotnosti
1.4Realizace aktivit zaměřených na budování pozitivního vztahu k technice, ale také přírodě a posilování kreativity a manuální zručnosti dětí
2Zlepšit kvalitu a výsledky v základním vzdělávání
2.1Realizace aktivit na podporu matematické gramotnosti realizovaných v rámci projektu IKAP (činnost Odborné metodické skupiny pro matematickou gramotnost, Mobilní centrum kolegiální podpory apod.) a činnost pracovních skupin pro rozvoj matematické gramotnosti v rámci projektů MAP
2.2Realizace DVPP prostřednictvím projektů zjednodušeného vykazování (tzv. šablon) zaměřených na výuku matematiky na ZŠ
2.3Realizace aktivit na podporu čtenářské gramotnosti realizovaných v rámci projektu IKAP (činnost Odborné metodické skupiny pro čtenářskou gramotnost, Mobilní centrum kolegiální podpory včetně půjčovny pomůcek, apod.) a činnost pracovních skupin pro rozvoj čtenářské gramotnosti v rámci projektů MAP.
2.4Pokračování aktivit na podporu přírodovědných předmětů: chemie, fyzika, přírodopis a biologie, realizovaných v rámci projektu I-KAP (činnost Odborných metodických, Mobilní centra kolegiální podpory včetně půjčoven pomůcek, apod.).
2.5Ve spolupráci s Univerzitou Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem realizovat kurz DVPP zaměřený na didaktické a oborové minimum v přírodovědných předmětech pro učitele ZŠ s odlišnou aprobací (oborovým zaměřením)
2.6Realizace aktivit na podporu digitální gramotnosti realizovaných v rámci projektu IKAP (činnost Odborné metodické skupiny pro digitální gramotnost, Mobilní centrum kolegiální podpory včetně půjčovny pomůcek, apod.)
2.7Podpora aktivit zaměřených na seznamování PP s principy formativního hodnocení včetně metodických postupů
3Zvýšení kvality a úspěšnosti ve vzdělávání na SŠ
3.1Realizace aktivit na podporu matematické gramotnosti realizovaných v rámci projektu IKAP (činnost Odborné metodické skupiny pro matematickou gramotnost, Mobilní centrum kolegiální podpory apod.) a činnost pracovních skupin pro rozvoj matematické gramotnosti v rámci projektů MAP
3.2Realizace DVPP prostřednictvím projektů zjednodušeného vykazování (tzv. šablon) zaměřených na výuku matematiky na SŠ
3.3Realizace aktivit na podporu čtenářské gramotnosti realizovaných v rámci projektu IKAP (činnost Odborné metodické skupiny pro čtenářskou gramotnost, Mobilní centrum kolegiální podpory včetně půjčovny pomůcek, apod.)
3.4Pokračování aktivit na podporu přírodovědných předmětů: chemie, fyzika, přírodopis a biologie, realizovaných v rámci projektu I-KAP (činnost Odborných metodických, Mobilní centra kolegiální podpory včetně půjčoven pomůcek, apod.).
3.5Ve spolupráci s Univerzitou Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem realizovat kurz DVPP zaměřený na didaktické a oborové minimum v přírodovědných předmětech včetně matematiky a IT pro učitele SŠ s odlišnou aprobací (oborovým zaměřením)
3.6Modifikovat dotační program Stipendium Ústeckého kraje tak, aby byly více podporováni studenti nejpoptávanějších pedagogických studijních oborů a zároveň by nedošlo ke zvýšení nároků na rozpočet Ústeckého kraje.
3.7Optimalizace oborové struktury středních škol
3.8Realizace aktivit na podporu digitální gramotnosti realizovaných v rámci projektu IKAP (činnost Odborné metodické skupiny pro digitální gramotnost, Mobilní centrum kolegiální podpory včetně půjčovny pomůcek, apod.)
3.9Podrobnější monitoring škol vykazující vysokou a opakovanou míru neúspěšnosti žáků u maturitní zkoušky. Pravidelně vyhodnocovat přijímaná opatření, případně provést výmaz vybraných oborů vzdělání u těchto škol v rejstříku škol a školských služeb
3.10Podpora aktivit zaměřených na seznamování PP s principy formativního hodnocení včetně metodických postupů
B.Nerovnosti a rovné příležitosti ve vzdělávání
1Snižovat nerovnosti a podporovat rovné příležitosti v předškolním vzdělávání
1.1Navyšování kapacit MŠ nejen s ohledem na zvýšení dostupnosti předškolního vzdělávání, ale také s ohledem na vzdělávací potřeby jednotlivých dětí a vytváření optimálních podmínek pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami
1.2Zřizování přípravných tříd základních škol s ohledem na potřeby a naplněnost přípravných tříd v konkrétní spádové lokalitě.
1.3Realizace projektu na přímou podporu dětí s narušenou komunikační schopností (včetně logopedických vad)
1.4Realizace DVPP zaměřené na oblast primární logopedické prevence
1.5Realizace vzdělávacích kurzů zaměřených na získání znalostí a dovedností v oblasti pedagogických věd určených pro asistenty pedagoga v mateřských školách
1.6Metodická podpora při administraci a zajištění financování podpůrných opatření potřebných při vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
1.7Podpora spolupráce škol s orgány sociálně právní ochrany dětí a nevládními organizacemi pro zvýšení účasti dětí na předškolním vzdělávání.
1.8Realizace projektu ÚK - obědy do škol
2Snižovat nerovnosti a podporovat rovné příležitosti v základním vzdělávání
2.1Realizace projektu na přímou podporu dětí s narušenou komunikační schopností (včetně logopedických vad)
2.2Realizace DVPP zaměřené na oblast logopedické prevence
2.3Realizace kurzů DVPP se zaměřením na vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení a chování
2.4Přímá podpora škol s vyšším podílem žáků se SVP
2.5Realizace kurzů DVPP pro asistenty pedagoga v základních školách.
2.6Metodická podpora při administraci a čerpání podpůrných opatření
2.7Realizace aktivit na podporu nadaných žáků
2.8Realizace kazuistických seminářů zaměřených na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
2.9Zveřejňování příkladů dobré praxe společného vzdělávání na webových stránkách ÚK
2.10Správa databáze podpůrných pomůcek (nabídka a poptávka škol).
2.11Prostřednictvím rozvojového programu MŠMT a realizaci projektu I-KAP personálně posílit školská poradenská zařízení
C.Předčasné odchody ze vzdělávání
1Snížit podíl žáků základních škol, kteří předčasně ukončí vzdělávání
3.1Metodická podpora využívání podpůrného opatření pedagogická intervence
3.2Realizace šablon, v rámci projektů zjednodušeného vykazování, na doučování žáků ohrožených školním neúspěchem
3.3Individuální personální podpora běžným ZŠ s vyšším podílem žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků ohrožených školním neúspěchem.
3.4Realizace šablon, v rámci projektů zjednodušeného vykazování zaměřených na personální posílení o sociálního pedagoga, školního psychologa nebo speciálního pedagoga, případně vytvoření komplexního školního poradenského pracoviště
3.5Realizace projektu z Operačního programu Potravinové a materiální pomoci - tzv. obědy do škol a podpora dalších subjektů zajišťující školní obědy pro žáky ze socioekonomicky znevýhodněných rodin
3.6Metodická podpora škol vzdělávající žáky s vyšším podílem zameškaných hodin
3.7Zlepšit spolupráci OSPOD a ZŠ
2Snížit podíl žáků středních škol, kteří předčasně ukončí vzdělávání
2.1Metodická podpora využívání podpůrného opatření pedagogická intervence
2.2Realizace šablon, v rámci projektů zjednodušeného vykazování, na doučování žáků ohrožených školním neúspěchem
2.4Analyzovat příčiny předčasných odchodů ze vzdělávání v Ústeckém kraji včetně navržení opatření k eliminaci tohoto jevu
2.5Individuální personální podpora běžným SŠ s vyšším podílem žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků ohrožených školním neúspěchem.
2.6Realizace šablon, v rámci projektů zjednodušeného vykazování zaměřených na personální posílení o sociálního pedagoga, školního psychologa nebo speciálního pedagoga, případně vytvoření komplexního školního poradenského pracoviště
2.7Realizace aktivit na zvýšení kvality karierového poradenství na ZŠ, včetně zlepšení diagnostiky žáků.
2.8Metodická podpora školv zdělávající žáky s vyšším podílem zameškaných hodin
2.9Zvýšit počet oborů L/0 umožňující dosažení středního vzdělání s výučním listem, se zachováním celkového počtu oborů L/0 v rejstříku škol a školských zařízení
2.10Podrobnější monitoring škol vykazující vysokou a opakovanou míru neúspěšnosti žáků u maturitní zkoušky. Pravidelně vyhodnocovat přijímaná opatření, případně provést výmaz vybraných oborů vzdělání u těchto škol v rejstříku škol a školských služeb
D.Vzdělávání a trh práce
3Zvýšení podílu žáků vzdělávajících se v podporovaných oborech středního vzdělání, zejména pak - oborech kategorie dosaženého vzdělání L/0 a M skupiny oborů 23 Strojírenství a strojírenská výroba, 26 Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika, 28 Technická chemie a chemie silikátů a 53 Zdravotnictví - oborech kategorie dosaženého vzdělání H, L/0 a M skupiny oborů 36Stavebnictví, geodézie a
kartografie
3.1Realizace motivačních stipendií pro žáky středních škol ve vybraných oborech vzdělání
3.2Realizace popularizačně odborné soutěže pro žáky technických, elektrotechnických a stavebních maturitních oborů ve spolupráci se ZŠ
3.3Zapojení středních a základních škol do aktivit zájmového technického vzdělávání v rámci KAP
3.4Využívání popularizačních klipů a jiných prostředků pro vybrané skupiny oborů vytvořených v rámci projektu KAP, včetně využívání tzv. nových médií
3.5Vznik juniorního centra excelence v oblasti kybernetické bezpečnosti při vybrané SŠ
3.6Správa a aktualizace Databáze spolupráce škol a firem v ÚK