A. ÚSTÍ NAD LABEM -MĚSTO S JASNÝM A SDÍLENÝM NÁZOREM NA BUDOUCNOST |
A.1 Ústí nad Labem = centrum regionu 21. století
|
B. ÚSTÍ NAD LABEM - DOBRÝ SOUSED |
B.1 Autorita krajského města
|
B.1.1 Vytvořit ve městě prostředí odpovídající sídlu krajské veřejné správy a podmínky pro činnost krajských úřadů
B.1.2 niciovat koordinaci přípravy rozvojových záměrů města Ústí nad Labem a dalších měst a obcí kraje s obdobnými procesy na krajské úrovni
|
B.2 Dobré vztahy s okolními obcemi
|
B.2.1 Nově vytvořit mechanismy společné komunikace a spolupráce, doposud realizované prostřednictvím okresního shromáždění a okresního úřadu
B.2.2 Iniciovat posílení vlivu samospráv prvního stupně při společném prosazování regionálních zájmů
|
B.3 Partneři dobrého jména
|
B.3.1 Prokázat, že v Ústí nad Labem je možno rozumně investovat
B.3.2 Navázání dlouhodobé spolupráce s některou z významných zahraničních neziskových organizací
|
|
C. ŽIJEME V ÚSTÍ NAD LABEM - VŠICHNI JSME NA JEDNÉ LODI |
C.1 Veřejnost jako součást řízení rozvojových a rozhodovacích procesů
|
C.1.1 Na modelových projektech obrátit pozornost veřejnosti na aktivní politiku města, ustálit procesní nástroje pro komunikaci občanů a právnických osob s veřejnou správou
C.1.2 Zajistit přístup veřejnosti k veřejným finančním prostředkům
|
C.2 Rozvoj využití informačních technologií
|
C.2.1 Vytvořit technické a materiální podmínky pro městskou informatiku
C.2.2 Vytvářet personální a pracovně‑organizační podmínky pro systematické a účelné využití informačních systémů při výkonu městské správy
C.2.3 Využít informační technologie jako nástroj pro plnohodnotnou komunikaci veřejné správy s veřejností
|
C.3 Vnější jednoduchost vyřizování agend
|
C.3.1 Postupnými kroky vybudovat centrální úřad pro příjem podnětů a podání, zajistit jejich interní distribuci a centrální kontrolu nad jejich vyřizováním
|
|
D. ŽIVOT V ÚSTÍ NAD LABEM-HRA PODLE ROZUMNÝCH PRAVIDEL |
|
D.1.1 Využít změn v zákonných úpravách veřejné správy k potřebným úpravám místních právních předpisů
|
D.2 Legislativní pravomoc Kraje
|
D.2.1 Ujmout se role koordinátora pro sjednocování názorů na potřebnost právních úprav a prostředníka pro tlumočení těchto názorů vůči orgánům kraje a členům zákonodárných sborů
|
|
E. MĚSTO ÚSTÍ NAD LABEM - DOBRÝ HOSPODÁŘ |
E.1 Aktivní úloha rozpočtu a majetkové správy v rozvoji města
|
E.1.1 Zpřehlednit a oddělit od sebe různé funkce města při tvorbě rozpočtu, správě majetku a výkonu dalších aktivit veřejné správy. Tam, kde je rozpočet různým způsobem provázán s hospodařením s majetkem, zvýraznit tyto vazby a využít je pro posílení dynamiky v
E.1.2 Specifikovat možné pozitivní role města při hospodaření s majetkem, vytvořit pro každou z nich odpovídající mechanismy přípravy podkladů a rozhodování a odpovídající profil majetkového vlastnictví
|
E.2 Operativní využití rozpočtových a majetkových podkladů
|
E.2.1 Ve spolupráci s významnými vlastníky nemovitého majetku ve městě vytvořit podmínky pro oboustranně výhodnější vlastnické vztahy
E.2.2 Zajistit, aby role města ve správě majetku byla občany a ostatními subjekty chápána v souladu s touto strategií a aby se na ní podíleli
|
E.3 Změny způsobu majetkové správy
|
E.3.1 Do koncepcí transformace zřizovaných organizací promítnout nový pohled na majetek a jeho roztřídění podle této strategie
E.3.2 Sjednotit organizační a právní formu hospodaření s městským majetkem
|
|
F. ÚSTÍ NAD LABEM -MĚSTO JISTOT A PŘÍLEŽITOSTÍ |
F.1 Kvalita lidských zdrojů
|
F.1.1 Iniciovat koordinaci soustavného monitorování a vyhodnocování stavu na trhu práce z hlediska potřeb a možností, výsledky monitoringu a vyhodnocení aktivně zveřejňovat a adresně zprostředkovávat zájmovým subjektům
F.1.2 Aktivitami města působit ke zkvalitnění lidských zdrojů, zejména v souvislosti s problematikou rozvoje města, s naplňováním jeho strategických priorit a s předpokládanými změnami na trhu práce po integraci ČR do EU
F.1.3 Podporovat aktivity, zabývající se zvyšováním zaměstnatelnosti a kvalifikačního potenciálu lidských zdrojů v souladu s požadavky trhu práce. Usnadnit pružné reagování ústeckých zaměstnavatelů na změny, které nastanou s případným vstupem zahraničních inves
F.1.4 Navázat a udržovat úzkou spolupráci s UJEP a středními školami ve městě, pomoci vytvářet podmínky pro zvyšování úrovně studia. Vytvořit motivační programy ke zvýšení počtu vysokoškolsky vzdělaných pracovníků v Ústí nad Labem a jejich integraci do sociálně
F.1.5 Využít kvality lidských zdrojů pro rozvoj podnikatelských aktivit s vyšší přidanou hodnotou
|
F.2 Spolupráce města a místních firem
|
F.2.1 Nadstandardně transparentním prostředím a přenosem informací o obchodních aktivitách města vytvořit příležitosti podílet se na městských zakázkách pro co největší množství místních podnikatelů
|
|
G. ÚSTÍ NAD LABEM-MÍSTO, KDE RÁDI ŽIJEME A KAM SE RÁDI VRACÍME |
G.1 Posílení společenských a městotvorných funkcí v klíčových lokalitách města
|
G.1.1 Podniknout kroky k bezprostřednímu posílení společenských a ekonomických funkcí městského centra
G.1.2 Zpracovat a postupně realizovat celkový program revitalizace městského centra včetně nového vymezení hranic centrální části města, změny územně plánovací regulace, dopravního řešení atd.
G.1.3 Zvýraznit a zkultivovat historické dominanty města
G.1.4 Sjednotit a zkultivovat podobu městotvorných architektonických detailů, zvýraznit drobné krajinné a památkové prvky a péči o ně
G.1.5 Zdůraznit veřejnou zeleň jako městotvotný prvek a její nezastupitelnou funkci pro integraci města do jeho přírodního okolí
|
G.2 Bezpečný a příjemný pobyt a pohyb
|
G.2.1 Posílit preventivní úlohu městské policie při prosazování veřejného pořádku
G.2.2 Dosáhnout nezpochybnitelného zlepšení bezpečnostní situace v lokalitách, považovaných za rizikové, aniž by došlo k přesunu bezpečnostních rizik do jiných lokalit
G.2.3 Zvýšit dopravní bezpečnost posílením funkčnosti dopravního systému a zlepšením orientace ve městě (s důrazem na bezpečnost chodců a cyklistů)
G.2.4 Posílit celkový dojem péče o čistotu, útulnosti a pořádku na veřejných prostranstvích a motivovat veřejnost k spoluúčasti na udržování tohoto dojmu
G.2.5 Zajistit komplexní připravenost města na řešení krizových bezpečnostních situací
|
G.3 Atraktivní trávení volného času pro každého
|
G.3.1 Zatraktivnit průběžnou kulturní nabídku ve městě pro všechny vrstvy populace
G.3.2 Podpořit vznik a posílení mimořádných kulturních a společenských akcí regionálního a nadregionálního významu pro různé cílové skupiny
G.3.3 Maximálně rozvinout možnosti rekreačního sportu pro všechny demografické a společenské vrstvy populace
G.3.4 Spojit jméno města se špičkovými, veřejně vnímanými sportovními výkony a výsledky
G.3.5 Posílit nabídku zájmových a poznávacích aktivit pro děti a dospělé
G.3.6 Podpořit ekonomickou prosperitu volnočasových aktivit jejich marketingovou podporou v rámci městských informačních systémů, zviditelněním vztahu města k provozování volnočasových aktivit atd.
|
G.4 Podmínky pro život handicapovaných občanů
|
G.4.1 Zajistit komplexní přístup a využití všech zákonných možností pro poskytování sociální pomoci a sociálních služeb ve všech metodických oblastech naplňováním Komunitního plánu péče a realizací doplňkových programů
G.4.2 Zlepšit podmínky pro život a pohyb ve městě pro osoby s omezenou pohyblivostí a orientací
|
|
G.5.1 Vytvořit podmínky pro formulování a uplatňování funkční bytové politiky města a zprůhlednění trhu s byty
G.5.2 Preferovat opatření k efektivnímu využití existujícího bytového fondu
G.5.3 Podpořit bytovou výstavbu v nedostatkovém sortimentu bytů, který nemůže být krátkodobě doplněn v rámci obnovy existujícího bytového fondu (především malé a středně metrážní byty vyššího standardu s kvalitním příslušenstvím a zázemím)
G.5.4 Koncepčně vyřešit postup zajišťování bydlení pro nepřizpůsobivé a sociálně handicapované občany
|
|
H. ÚSTÍ NAD LABEM -PROPERUJÍCÍM MĚSTO,KTERÉ FUNGUJE A NEŠKODÍ |
H.1 Dopravní dispozice – předpoklad rozvoje
|
H.1.1 Využít pozitivních dopadů dálnice D8 a potlačit dopady negativní
H.1.2 V horizontu 10 let eliminovat dluh v údržbě silniční sítě
H.1.3 Vyřešit otázku splavnění Labe k posílení ekologicky čisté a městskou dopravní infrastrukturu nezatěžující dopravy návazně na vyhodnocení povodňové situace 2002, při řešení pokud možno směřovat k posílení ekologicky čisté a městskou dopravní infrastrukturu
H.1.4 Zajistit plynulost pobřežní silniční dopravy a protipovodňovou bezpečnost systémem stálých a mobilních stavebně technických opatření pro standardní záplavové situace (do průtoku 10 leté hodnoty), funkčních do doby celkového vyřešení protipovodňových opat
H.1.5 Koncepčně vyřešit otázku výstavby letiště pro lehká osobní letadla
|
H.2 Zlepšování kvality ovzduší ve městě
|
H.2.1 Vytvořit podmínky pro snížení emisí stacionárních zdrojů
H.2.2 Snížit emise mobilních zdrojů
|
H.3 Překonání dědictví a harmonický rozvoj města
|
H.3.1 Zajistit plochy a infrastrukturu pro hospodářskou investiční výstavbu a stanovit priority jejich využití
|
H.4 Rozvoj podnikání v turistickém ruchu
|
H.4.1 Posílit kapacitu a sortiment dopravní infrastruktury využitelné pro rozvoj cestovního ruchu
H.4.2 Ve spolupráci s okolními obcemi budovat ucelený marketingový systém turistické nabídky
H.4.3 Přizpůsobit nabídku volnočasových aktivit a služeb ve městě potřebám regionálního turistického ruchu
|
|