1. EKONOMIKA MĚSTA |
1.1 Rozvoj podnikatelského prostředí
|
1.1.1 Zkvalitnění podnikatelské infrastruktury
1.1.2 Zkvalitnění podmínek pro příchozí investory
1.1.3 Zlepšení spolupráce podnikatelských subjektů se školským sektorem
1.1.4 Zlepšení spolupráce podnikatelských subjektů s veřejným a občanským sektorem
1.1.5 Poskytování znalostí a zkušeností ze zahraničí místním podnikatelům
1.1.6 Rozvoj podnikavosti místních občanů
1.1.7 Podpora sociální ekonomiky
1.1.8 Podpora produkce s vysokou přidanou hodnotou
|
1.2 Rozvoj cestovního ruchu
|
1.2.1 Rozvoj infrastruktury pro cestovní ruch zajišťované veřejným
1.2.2 Rozšíření nabídky vybraných služeb a produktů cestovního ruchu
|
|
2. LIDSKÉ ZDROJE A SOCIÁLNÍ OBLAST |
2.1 Modernizace vzdělávací soustavy
|
2.1.1 Optimalizace školské infrastruktury
2.1.2 Otevřené školy – zpřístupnění škol veřejnosti a mimoškolní výuce
2.1.3 Rozšíření nabídky alternativního školství
2.1.4 Spolupráce subjektů základního, středního a vysokého školství
2.1.5 Zkvalitnění a rozšíření příležitostí pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
|
2.2 Rozvoj komunitní péče a posílení sociálního začlenění znevýhodněných osob
|
2.2.1 Koordinace rozvoje sociální sféry a financování sociálních služeb
2.2.2 Zajištění vyváženosti a provázanosti institucionální a komunitní péče v sociální a zdravotní oblasti, flexibilně reagující na potřeby občanů
2.2.3 Vytvoření systému certifikace a akreditace sociálních služeb
2.2.4 Spolupráce se zaměstnavateli v oblasti zaměstnávání znevýhodněných občanů
|
2.3 Rozvoj občanské společnosti
|
2.3.1 Naplnění pozice Ústí nad Labem jako Zdravého města
2.3.2 Zlepšení image města
2.3.3 Zvýšení participace občanů při diskusi nad děním a strategickými rozhodnutími ve městě
2.3.4 Posilování patriotismu ve městě
2.3.5 Posilování odpovědnosti občanů za své zdraví, životy a majetek
|
2.4 Rozšíření a zkvalitnění možností pro volnočasové aktivity
|
2.4.1 Rozvoj podmínek pro realizaci kulturních a sportovních aktivit
2.4.2 Výstavba a obnova infrastruktury pro volný čas v obytných zónách
2.4.3 Rozšíření role UJEP jako subjektu pro rozvoj života a volnočasových aktivit ve městě
|
2.5 Snížení kriminality na území města
|
2.5.1 Prevence sociálně patologických jevů, především u dětí a mládeže
2.5.2 Technická opatření prevence kriminality a bezpečného života ve městě
2.5.3 Organizační opatření prevence kriminality
|
|
3. FYZICKÉ PROSTŘEDÍ MĚSTA |
3.1 Tvorba urbanisticky hodnotného území
|
3.1.1 Koordinace prostorového rozvoje území a optimalizace funkčního využití ploch
3.1.2 Koordinace investiční výstavby ve městě
3.1.3 Transformace části komerčních zón v příjezdových lokalitách do města na občanskou vybavenost
3.1.4 Revitalizace brownfields na území města
3.1.5 Zatraktivnění zeleně, veřejných prostranství a rekreačních zón
3.1.6 Oživení centra města a břehů řeky Labe
|
|
3.2.1 Zlepšení podmínek pro ekologicky šetrné procesy
3.2.2 Zlepšování kvality ovzduší a eliminace růstu emisí
3.2.3 Koordinace nakládání s odpady a recyklací
3.2.4 Odstranění starých ekologických zátěží
3.2.5 Zlepšení vodohospodářské infrastruktury a snižování rizika povodní
3.2.6 Zlepšení podmínek pro využívání obnovitelných zdrojů energie
3.2.7 Omezování průmyslového znečištění a z něho vyplývajících environmentálních rizik
3.2.8 Ochrana přírodně cenných lokalit
3.2.9 Snížení hlukové zátěže obyvatel ve městě
|
3.3 Rozvoj a zkvalitnění environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty
|
3.3.1 Rozvoj infrastruktury pro environmentální vzdělávání, poradenství a osvětu
3.3.2 Rozvoj environmentálního managementu
|
|
4. DOPRAVA |
4.1 Rozvoj veřejné dopravy a její návaznosti na ostatní druhy dopravy
|
4.1.1 Rozvoj infrastruktury a mobiliáře městské hromadné dopravy
4.1.2 Zpřístupnění hromadné dopravy všem občanům
4.1.3 Zavedení Integrovaného dopravního systému okolí Ústí jako základu IDS v Ústeckém kraji
|
4.2 Rozvoj dopravní infrastruktury
|
4.2.1 Integrované řešení dopravy v klidu
4.2.2 Opatření vedoucí ke zvýšení bezpečnosti dopravy
4.2.3 Odstranění kolizních míst v silniční infrastruktuře
4.2.4 Zavedení moderních dopravních systémů
4.2.5 Rozvoj udržitelné dopravy
|
|
5. ŘÍZENÍ A SPRÁVA MĚSTA |
5.1 Zvyšování efektivity a kvality výkonu veřejné správy
|
5.1.1 Koordinace využívání nástrojů strukturální politiky Evropské unie a dalších externích zdrojů
5.1.2 Modernizace a zefektivnění chodu úřadů
5.1.3 Zlepšení komunikace úřadů s občany
5.1.4 Zlepšení komunikace mezi orgány města a městskými obvody
5.1.5 Zefektivnění, zprůhlednění a vyčištění legislativy města
5.1.6 Zeefektivnění a koordinace hospodaření a investiční politiky města
5.1.7 Zvyšování know-how a kvalifikace úředníků
|
5.2 Posílení spolupráce města se zahraničními subjekty
|
5.2.1 Posílení všestranné spolupráce s partnerskými městy v zahraničí
5.2.2 Iniciace, příprava a realizace projektů se zahraničními partnery
|
5.3 Prevence mimořádných událostí a likvidace jejich následků
|
5.3.1 Koordinace prevence průmyslových havárií mezi městem a průmyslovými podniky
5.3.2 Zavedení integrovaného systému prevence mimořádných událostí a likvidace jejich následku
5.3.3 Zavedení integrovaného záchranného systému na území města
5.3.4 Příprava nejdůležitějších činností úřadů během mimořádných událostí i po nich
|
|