| Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 (2007) |
1. | EKONOMIKA MĚSTA
|
1.1 | Rozvoj podnikatelského prostředí |
1.1.1 | Zkvalitnění podnikatelské infrastruktury |
1.1.2 | Zkvalitnění podmínek pro příchozí investory |
1.1.3 | Zlepšení spolupráce podnikatelských subjektů se školským sektorem |
1.1.4 | Zlepšení spolupráce podnikatelských subjektů s veřejným a občanským sektorem |
1.1.5 | Poskytování znalostí a zkušeností ze zahraničí místním podnikatelům |
1.1.6 | Rozvoj podnikavosti místních občanů |
1.1.7 | Podpora sociální ekonomiky |
1.1.8 | Podpora produkce s vysokou přidanou hodnotou |
1.2 | Rozvoj cestovního ruchu |
1.2.1 | Rozvoj infrastruktury pro cestovní ruch zajišťované veřejným |
1.2.2 | Rozšíření nabídky vybraných služeb a produktů cestovního ruchu |
2. | LIDSKÉ ZDROJE A SOCIÁLNÍ OBLAST
|
2.1 | Modernizace vzdělávací soustavy |
2.1.1 | Optimalizace školské infrastruktury |
2.1.2 | Otevřené školy – zpřístupnění škol veřejnosti a mimoškolní výuce |
2.1.3 | Rozšíření nabídky alternativního školství |
2.1.4 | Spolupráce subjektů základního, středního a vysokého školství |
2.1.5 | Zkvalitnění a rozšíření příležitostí pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami |
2.2 | Rozvoj komunitní péče a posílení sociálního začlenění znevýhodněných osob |
2.2.1 | Koordinace rozvoje sociální sféry a financování sociálních služeb |
2.2.2 | Zajištění vyváženosti a provázanosti institucionální a komunitní péče v sociální a zdravotní oblasti, flexibilně reagující na potřeby občanů |
2.2.3 | Vytvoření systému certifikace a akreditace sociálních služeb |
2.2.4 | Spolupráce se zaměstnavateli v oblasti zaměstnávání znevýhodněných občanů |
2.3 | Rozvoj občanské společnosti |
2.3.1 | Naplnění pozice Ústí nad Labem jako Zdravého města |
2.3.2 | Zlepšení image města |
2.3.3 | Zvýšení participace občanů při diskusi nad děním a strategickými rozhodnutími ve městě |
2.3.4 | Posilování patriotismu ve městě |
2.3.5 | Posilování odpovědnosti občanů za své zdraví, životy a majetek |
2.4 | Rozšíření a zkvalitnění možností pro volnočasové aktivity |
2.4.1 | Rozvoj podmínek pro realizaci kulturních a sportovních aktivit |
2.4.2 | Výstavba a obnova infrastruktury pro volný čas v obytných zónách |
2.4.3 | Rozšíření role UJEP jako subjektu pro rozvoj života a volnočasových aktivit ve městě |
2.5 | Snížení kriminality na území města |
2.5.1 | Prevence sociálně patologických jevů, především u dětí a mládeže |
2.5.2 | Technická opatření prevence kriminality a bezpečného života ve městě |
2.5.3 | Organizační opatření prevence kriminality |
3. | FYZICKÉ PROSTŘEDÍ MĚSTA
|
3.1 | Tvorba urbanisticky hodnotného území |
3.1.1 | Koordinace prostorového rozvoje území a optimalizace funkčního využití ploch |
3.1.2 | Koordinace investiční výstavby ve městě |
3.1.3 | Transformace části komerčních zón v příjezdových lokalitách do města na občanskou vybavenost |
3.1.4 | Revitalizace brownfields na území města |
3.1.5 | Zatraktivnění zeleně, veřejných prostranství a rekreačních zón |
3.1.6 | Oživení centra města a břehů řeky Labe |
3.2 | Zlepšení složek ŽP |
3.2.1 | Zlepšení podmínek pro ekologicky šetrné procesy |
3.2.2 | Zlepšování kvality ovzduší a eliminace růstu emisí |
3.2.3 | Koordinace nakládání s odpady a recyklací |
3.2.4 | Odstranění starých ekologických zátěží |
3.2.5 | Zlepšení vodohospodářské infrastruktury a snižování rizika povodní |
3.2.6 | Zlepšení podmínek pro využívání obnovitelných zdrojů energie |
3.2.7 | Omezování průmyslového znečištění a z něho vyplývajících environmentálních rizik |
3.2.8 | Ochrana přírodně cenných lokalit |
3.2.9 | Snížení hlukové zátěže obyvatel ve městě |
3.3 | Rozvoj a zkvalitnění environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty |
3.3.1 | Rozvoj infrastruktury pro environmentální vzdělávání, poradenství a osvětu |
3.3.2 | Rozvoj environmentálního managementu |
4. | DOPRAVA
|
4.1 | Rozvoj veřejné dopravy a její návaznosti na ostatní druhy dopravy |
4.1.1 | Rozvoj infrastruktury a mobiliáře městské hromadné dopravy |
4.1.2 | Zpřístupnění hromadné dopravy všem občanům |
4.1.3 | Zavedení Integrovaného dopravního systému okolí Ústí jako základu IDS v Ústeckém kraji |
4.2 | Rozvoj dopravní infrastruktury |
4.2.1 | Integrované řešení dopravy v klidu |
4.2.2 | Opatření vedoucí ke zvýšení bezpečnosti dopravy |
4.2.3 | Odstranění kolizních míst v silniční infrastruktuře |
4.2.4 | Zavedení moderních dopravních systémů |
4.2.5 | Rozvoj udržitelné dopravy |
5. | ŘÍZENÍ A SPRÁVA MĚSTA
|
5.1 | Zvyšování efektivity a kvality výkonu veřejné správy |
5.1.1 | Koordinace využívání nástrojů strukturální politiky Evropské unie a dalších externích zdrojů |
5.1.2 | Modernizace a zefektivnění chodu úřadů |
5.1.3 | Zlepšení komunikace úřadů s občany |
5.1.4 | Zlepšení komunikace mezi orgány města a městskými obvody |
5.1.5 | Zefektivnění, zprůhlednění a vyčištění legislativy města |
5.1.6 | Zeefektivnění a koordinace hospodaření a investiční politiky města |
5.1.7 | Zvyšování know-how a kvalifikace úředníků |
5.2 | Posílení spolupráce města se zahraničními subjekty |
5.2.1 | Posílení všestranné spolupráce s partnerskými městy v zahraničí |
5.2.2 | Iniciace, příprava a realizace projektů se zahraničními partnery |
5.3 | Prevence mimořádných událostí a likvidace jejich následků |
5.3.1 | Koordinace prevence průmyslových havárií mezi městem a průmyslovými podniky |
5.3.2 | Zavedení integrovaného systému prevence mimořádných událostí a likvidace jejich následku |
5.3.3 | Zavedení integrovaného záchranného systému na území města |
5.3.4 | Příprava nejdůležitějších činností úřadů během mimořádných událostí i po nich |