Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR
☰
DOKUMENTY
mezinárodní
národní
regionální
oblastní
místní
Ústí nad Labem
strategické dokumenty
rozpočty a finance
ukazatele / indikátory
ODKAZY
eMetodika přípravy veřejných strategií
externí databáze
základní informace a kontakty
zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategických dokumentů v ČR
základní informace a kontakty
..vyberte místo
DOKUMENTY
mezinárodní
národní
regionální
oblastní
místní
Ústí nad Labem
strategické dokumenty
rozpočty a finance
ukazatele / indikátory
ODKAZY
eMetodika přípravy veřejných strategií
externí databáze
Zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategické práce
Metodika přípravy veřejných strategií
Databázi pro
MMR
zajišťuje
NSZM
na platformě infosystému
DATAPLÁN
Ústí nad Labem
www stránky
web ke strategiím
web k fondům EU
Ústí nad Labem
Info
Ke stažení
Zobrazení dokumentu
Vazby
Téma
Zobrazení:
Struktura
Detailní
Tabulkové
Sloupcové
Schéma
Názvy hierarchických úrovní
1.
"Intervenční oblast"
1.
1
"Priorita"
1.
1.1
"Opatření"
OBSAH
Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 (2007)
Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 (2007)
1.
EKONOMIKA MĚSTA
1.1
Rozvoj podnikatelského prostředí
1.1.1
Zkvalitnění podnikatelské infrastruktury
1.1.2
Zkvalitnění podmínek pro příchozí investory
1.1.3
Zlepšení spolupráce podnikatelských subjektů se školským sektorem
1.1.4
Zlepšení spolupráce podnikatelských subjektů s veřejným a občanským sektorem
1.1.5
Poskytování znalostí a zkušeností ze zahraničí místním podnikatelům
1.1.6
Rozvoj podnikavosti místních občanů
1.1.7
Podpora sociální ekonomiky
1.1.8
Podpora produkce s vysokou přidanou hodnotou
1.2
Rozvoj cestovního ruchu
1.2.1
Rozvoj infrastruktury pro cestovní ruch zajišťované veřejným
1.2.2
Rozšíření nabídky vybraných služeb a produktů cestovního ruchu
2.
LIDSKÉ ZDROJE A SOCIÁLNÍ OBLAST
2.1
Modernizace vzdělávací soustavy
2.1.1
Optimalizace školské infrastruktury
2.1.2
Otevřené školy – zpřístupnění škol veřejnosti a mimoškolní výuce
2.1.3
Rozšíření nabídky alternativního školství
2.1.4
Spolupráce subjektů základního, středního a vysokého školství
2.1.5
Zkvalitnění a rozšíření příležitostí pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
2.2
Rozvoj komunitní péče a posílení sociálního začlenění znevýhodněných osob
2.2.1
Koordinace rozvoje sociální sféry a financování sociálních služeb
2.2.2
Zajištění vyváženosti a provázanosti institucionální a komunitní péče v sociální a zdravotní oblasti, flexibilně reagující na potřeby občanů
2.2.3
Vytvoření systému certifikace a akreditace sociálních služeb
2.2.4
Spolupráce se zaměstnavateli v oblasti zaměstnávání znevýhodněných občanů
2.3
Rozvoj občanské společnosti
2.3.1
Naplnění pozice Ústí nad Labem jako Zdravého města
2.3.2
Zlepšení image města
2.3.3
Zvýšení participace občanů při diskusi nad děním a strategickými rozhodnutími ve městě
2.3.4
Posilování patriotismu ve městě
2.3.5
Posilování odpovědnosti občanů za své zdraví, životy a majetek
2.4
Rozšíření a zkvalitnění možností pro volnočasové aktivity
2.4.1
Rozvoj podmínek pro realizaci kulturních a sportovních aktivit
2.4.2
Výstavba a obnova infrastruktury pro volný čas v obytných zónách
2.4.3
Rozšíření role UJEP jako subjektu pro rozvoj života a volnočasových aktivit ve městě
2.5
Snížení kriminality na území města
2.5.1
Prevence sociálně patologických jevů, především u dětí a mládeže
2.5.2
Technická opatření prevence kriminality a bezpečného života ve městě
2.5.3
Organizační opatření prevence kriminality
3.
FYZICKÉ PROSTŘEDÍ MĚSTA
3.1
Tvorba urbanisticky hodnotného území
3.1.1
Koordinace prostorového rozvoje území a optimalizace funkčního využití ploch
3.1.2
Koordinace investiční výstavby ve městě
3.1.3
Transformace části komerčních zón v příjezdových lokalitách do města na občanskou vybavenost
3.1.4
Revitalizace brownfields na území města
3.1.5
Zatraktivnění zeleně, veřejných prostranství a rekreačních zón
3.1.6
Oživení centra města a břehů řeky Labe
3.2
Zlepšení složek ŽP
3.2.1
Zlepšení podmínek pro ekologicky šetrné procesy
3.2.2
Zlepšování kvality ovzduší a eliminace růstu emisí
3.2.3
Koordinace nakládání s odpady a recyklací
3.2.4
Odstranění starých ekologických zátěží
3.2.5
Zlepšení vodohospodářské infrastruktury a snižování rizika povodní
3.2.6
Zlepšení podmínek pro využívání obnovitelných zdrojů energie
3.2.7
Omezování průmyslového znečištění a z něho vyplývajících environmentálních rizik
3.2.8
Ochrana přírodně cenných lokalit
3.2.9
Snížení hlukové zátěže obyvatel ve městě
3.3
Rozvoj a zkvalitnění environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty
3.3.1
Rozvoj infrastruktury pro environmentální vzdělávání, poradenství a osvětu
3.3.2
Rozvoj environmentálního managementu
4.
DOPRAVA
4.1
Rozvoj veřejné dopravy a její návaznosti na ostatní druhy dopravy
4.1.1
Rozvoj infrastruktury a mobiliáře městské hromadné dopravy
4.1.2
Zpřístupnění hromadné dopravy všem občanům
4.1.3
Zavedení Integrovaného dopravního systému okolí Ústí jako základu IDS v Ústeckém kraji
4.2
Rozvoj dopravní infrastruktury
4.2.1
Integrované řešení dopravy v klidu
4.2.2
Opatření vedoucí ke zvýšení bezpečnosti dopravy
4.2.3
Odstranění kolizních míst v silniční infrastruktuře
4.2.4
Zavedení moderních dopravních systémů
4.2.5
Rozvoj udržitelné dopravy
5.
ŘÍZENÍ A SPRÁVA MĚSTA
5.1
Zvyšování efektivity a kvality výkonu veřejné správy
5.1.1
Koordinace využívání nástrojů strukturální politiky Evropské unie a dalších externích zdrojů
5.1.2
Modernizace a zefektivnění chodu úřadů
5.1.3
Zlepšení komunikace úřadů s občany
5.1.4
Zlepšení komunikace mezi orgány města a městskými obvody
5.1.5
Zefektivnění, zprůhlednění a vyčištění legislativy města
5.1.6
Zeefektivnění a koordinace hospodaření a investiční politiky města
5.1.7
Zvyšování know-how a kvalifikace úředníků
5.2
Posílení spolupráce města se zahraničními subjekty
5.2.1
Posílení všestranné spolupráce s partnerskými městy v zahraničí
5.2.2
Iniciace, příprava a realizace projektů se zahraničními partnery
5.3
Prevence mimořádných událostí a likvidace jejich následků
5.3.1
Koordinace prevence průmyslových havárií mezi městem a průmyslovými podniky
5.3.2
Zavedení integrovaného systému prevence mimořádných událostí a likvidace jejich následku
5.3.3
Zavedení integrovaného záchranného systému na území města
5.3.4
Příprava nejdůležitějších činností úřadů během mimořádných událostí i po nich
Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 (2007)
1.
EKONOMIKA MĚSTA
1.1
Rozvoj podnikatelského prostředí
1.1.1
Zkvalitnění podnikatelské infrastruktury
1.1.2
Zkvalitnění podmínek pro příchozí investory
1.1.3
Zlepšení spolupráce podnikatelských subjektů se školským sektorem
1.1.4
Zlepšení spolupráce podnikatelských subjektů s veřejným a občanským sektorem
1.1.5
Poskytování znalostí a zkušeností ze zahraničí místním podnikatelům
1.1.6
Rozvoj podnikavosti místních občanů
1.1.7
Podpora sociální ekonomiky
1.1.8
Podpora produkce s vysokou přidanou hodnotou
1.2
Rozvoj cestovního ruchu
1.2.1
Rozvoj infrastruktury pro cestovní ruch zajišťované veřejným
1.2.2
Rozšíření nabídky vybraných služeb a produktů cestovního ruchu
2.
LIDSKÉ ZDROJE A SOCIÁLNÍ OBLAST
2.1
Modernizace vzdělávací soustavy
2.1.1
Optimalizace školské infrastruktury
2.1.2
Otevřené školy – zpřístupnění škol veřejnosti a mimoškolní výuce
2.1.3
Rozšíření nabídky alternativního školství
2.1.4
Spolupráce subjektů základního, středního a vysokého školství
2.1.5
Zkvalitnění a rozšíření příležitostí pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
2.2
Rozvoj komunitní péče a posílení sociálního začlenění znevýhodněných osob
2.2.1
Koordinace rozvoje sociální sféry a financování sociálních služeb
2.2.2
Zajištění vyváženosti a provázanosti institucionální a komunitní péče v sociální a zdravotní oblasti, flexibilně reagující na potřeby občanů
2.2.3
Vytvoření systému certifikace a akreditace sociálních služeb
2.2.4
Spolupráce se zaměstnavateli v oblasti zaměstnávání znevýhodněných občanů
2.3
Rozvoj občanské společnosti
2.3.1
Naplnění pozice Ústí nad Labem jako Zdravého města
2.3.2
Zlepšení image města
2.3.3
Zvýšení participace občanů při diskusi nad děním a strategickými rozhodnutími ve městě
2.3.4
Posilování patriotismu ve městě
2.3.5
Posilování odpovědnosti občanů za své zdraví, životy a majetek
2.4
Rozšíření a zkvalitnění možností pro volnočasové aktivity
2.4.1
Rozvoj podmínek pro realizaci kulturních a sportovních aktivit
2.4.2
Výstavba a obnova infrastruktury pro volný čas v obytných zónách
2.4.3
Rozšíření role UJEP jako subjektu pro rozvoj života a volnočasových aktivit ve městě
2.5
Snížení kriminality na území města
2.5.1
Prevence sociálně patologických jevů, především u dětí a mládeže
2.5.2
Technická opatření prevence kriminality a bezpečného života ve městě
2.5.3
Organizační opatření prevence kriminality
3.
FYZICKÉ PROSTŘEDÍ MĚSTA
3.1
Tvorba urbanisticky hodnotného území
3.1.1
Koordinace prostorového rozvoje území a optimalizace funkčního využití ploch
3.1.2
Koordinace investiční výstavby ve městě
3.1.3
Transformace části komerčních zón v příjezdových lokalitách do města na občanskou vybavenost
3.1.4
Revitalizace brownfields na území města
3.1.5
Zatraktivnění zeleně, veřejných prostranství a rekreačních zón
3.1.6
Oživení centra města a břehů řeky Labe
3.2
Zlepšení složek ŽP
3.2.1
Zlepšení podmínek pro ekologicky šetrné procesy
3.2.2
Zlepšování kvality ovzduší a eliminace růstu emisí
3.2.3
Koordinace nakládání s odpady a recyklací
3.2.4
Odstranění starých ekologických zátěží
3.2.5
Zlepšení vodohospodářské infrastruktury a snižování rizika povodní
3.2.6
Zlepšení podmínek pro využívání obnovitelných zdrojů energie
3.2.7
Omezování průmyslového znečištění a z něho vyplývajících environmentálních rizik
3.2.8
Ochrana přírodně cenných lokalit
3.2.9
Snížení hlukové zátěže obyvatel ve městě
3.3
Rozvoj a zkvalitnění environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty
3.3.1
Rozvoj infrastruktury pro environmentální vzdělávání, poradenství a osvětu
3.3.2
Rozvoj environmentálního managementu
4.
DOPRAVA
4.1
Rozvoj veřejné dopravy a její návaznosti na ostatní druhy dopravy
4.1.1
Rozvoj infrastruktury a mobiliáře městské hromadné dopravy
4.1.2
Zpřístupnění hromadné dopravy všem občanům
4.1.3
Zavedení Integrovaného dopravního systému okolí Ústí jako základu IDS v Ústeckém kraji
4.2
Rozvoj dopravní infrastruktury
4.2.1
Integrované řešení dopravy v klidu
4.2.2
Opatření vedoucí ke zvýšení bezpečnosti dopravy
4.2.3
Odstranění kolizních míst v silniční infrastruktuře
4.2.4
Zavedení moderních dopravních systémů
4.2.5
Rozvoj udržitelné dopravy
5.
ŘÍZENÍ A SPRÁVA MĚSTA
5.1
Zvyšování efektivity a kvality výkonu veřejné správy
5.1.1
Koordinace využívání nástrojů strukturální politiky Evropské unie a dalších externích zdrojů
5.1.2
Modernizace a zefektivnění chodu úřadů
5.1.3
Zlepšení komunikace úřadů s občany
5.1.4
Zlepšení komunikace mezi orgány města a městskými obvody
5.1.5
Zefektivnění, zprůhlednění a vyčištění legislativy města
5.1.6
Zeefektivnění a koordinace hospodaření a investiční politiky města
5.1.7
Zvyšování know-how a kvalifikace úředníků
5.2
Posílení spolupráce města se zahraničními subjekty
5.2.1
Posílení všestranné spolupráce s partnerskými městy v zahraničí
5.2.2
Iniciace, příprava a realizace projektů se zahraničními partnery
5.3
Prevence mimořádných událostí a likvidace jejich následků
5.3.1
Koordinace prevence průmyslových havárií mezi městem a průmyslovými podniky
5.3.2
Zavedení integrovaného systému prevence mimořádných událostí a likvidace jejich následku
5.3.3
Zavedení integrovaného záchranného systému na území města
5.3.4
Příprava nejdůležitějších činností úřadů během mimořádných událostí i po nich