Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak Mariánské Lázně
Mariánské Lázně
www stránky

Mariánské Lázně

Názvy hierarchických úrovní
1. "Priorita"
1.1 "Cíl"
1.1.1 "Popis cíle"

Rozbalit detaily

Místní akční plán Rozvoj vzdělávání na Mariánskolázeňsku 2018-2023

1. Nepříznivý demografický vývoj

1.1 Pestrá nabídka kvalitních škol a školských zařízení

Deskriptory:
VI. Vzdělávání
1.1.1 Spolupráce s VŠ
1.1.2 Zřízení zařízení jeselského typu
1.1.3 Dostupnost školy a školských zařízení
1.1.4 Talentovaní žáci
1.1.5 Budování partnerství škol a školských zařízení v česku a zahraničí

1.2 Regionální identita

Deskriptory:
VI. Vzdělávání
1.2.1 Inormační zdroje o školách a školských zařízení
1.2.2 Budování vztahu kola - rodina - obec/mikroregion
1.2.3 Gastronomie
1.2.4 Podpora zavedení společné regionální zpětné vazby kvality škol a pedagogů

2. Dostatek financí pro školu a její potřeby

2.1 Spolupráce škol a školských zařízení

Deskriptory:
VI. Vzdělávání
2.1.1 Neformální spolupráce školských zařízení
2.1.2 Úspory z rozsahu
2.1.3 Finanční podpora sdíleného personálu

2.2 Alternativní zdroje příjmů škol a školských zařízení

Deskriptory:
VI. Vzdělávání
2.2.1 Hospodářská činnost školských zařízení
2.2.2 Dotační management

3. Zajištění kvalitních pedagogů a dalšího personálu pro vzdělávací proces

3.1 Dostatek kvalifikovaných pedagogů

Deskriptory:
VI. Vzdělávání
3.1.1 Nefinanční motivace pro přilákání pedagogů do regionu
3.1.2 Spolupráce s učiteli na rodičovské dovolené nebo v důchodovém věku
3.1.3 Spolupráce s pedagogickou fakultou při získávání nových pedagogů
3.1.4 Zajistit kvalitní jazykovou výuku

3.2 Dostatek podpůrného kvalitního (nepedagogického) personálu pro vzdělávací proces

Deskriptory:
VI. Vzdělávání
3.2.1 Zapojení lidí z praxe do činností
3.2.2 Výpomoc při nepedagogické činnosti
3.2.3 Sdílení podpůrného personálu více školami
3.2.4 Dostatek odborných pracovníků ve vzdělávacím procesu

3.3 Zajištění systémové personální podpory školám v regionu

Deskriptory:
VI. Vzdělávání
3.3.1 Vytvořit institut školního metodika pro ORP

4. Kvalitní vzdělávací proces odpovídající aktuálním požadavkům

4.1 Ředitelé škol v regionu jsou lídři a manažeři

Deskriptory:
VI. Vzdělávání
4.1.1 Akční plánování
4.1.2 Zefektivnění komunikace
4.1.3 Vzdělávání ředitelů škol
4.1.4 Profesní portfolio ředitelů MŠ a ZŠ

4.2 Učitel je klíčovým předpokladem kvality vzdělávání

Deskriptory:
VI. Vzdělávání
4.2.1 Podpora pedagogů při zavádění aktivit rozvíjející osobnostní a sociální dovednosti dětí a žáků
4.2.2 Sdílení hodnot a přístupu ke vzdělávání v rámci pedagogického sboru MŠ a ZŠ
4.2.3 Vzdělávání pedagogů MŠ a ZŠ
4.2.4 Profesní portfolio učitelů MŠ a ZŠ

4.3 Zlepšení spolupráce a dosažení souladu mezi aktéry vzdělávání v regionu

Deskriptory:
VI. Vzdělávání
4.3.1 Vzdělávání zřizovatelů
4.3.2 Komunikace s řediteli a sdílení dobré praxe
4.3.3 Spolupráce s veřejností
4.3.4 Komunikující školy otevřené pro rodiče
4.3.5 Systém spolupráce mezi shodnými a návaznými stupni vzdělávání
4.3.6 Spolupráce škol se subjekty v území

4.4 Kvalitní a inspirativní prostředí ke vzdělávání a odstranění bariér pro znevýhodněné skupiny

Deskriptory:
VI. Vzdělávání
4.4.1 Odstranění stavebních bariér ve školských zařízeních
4.4.2 Odstranění kulturních a komunikačních bariér
4.4.3 Kvalitní vybavení skoly pro vzdělávání
4.4.4 Vytvoření příjemného prostředí školy

4.5 Aktivní zapojení volnočasových aktivit do vzdělávacího procesu

Deskriptory:
VI. Vzdělávání
4.5.1 Škola podporuje neformální vzdělávání
4.5.2 Škola využívá ve výuce místní experty a zajímavé osobnosti