| Místní akční plán Rozvoj vzdělávání na Mariánskolázeňsku 2018-2023 |
1. | Nepříznivý demografický vývoj |
1.1 | Pestrá nabídka kvalitních škol a školských zařízení |
1.1.1 | Spolupráce s VŠ |
1.1.2 | Zřízení zařízení jeselského typu |
1.1.3 | Dostupnost školy a školských zařízení |
1.1.4 | Talentovaní žáci |
1.1.5 | Budování partnerství škol a školských zařízení v česku a zahraničí |
1.2 | Regionální identita |
1.2.1 | Inormační zdroje o školách a školských zařízení |
1.2.2 | Budování vztahu kola - rodina - obec/mikroregion |
1.2.3 | Gastronomie |
1.2.4 | Podpora zavedení společné regionální zpětné vazby kvality škol a pedagogů |
2. | Dostatek financí pro školu a její potřeby |
2.1 | Spolupráce škol a školských zařízení |
2.1.1 | Neformální spolupráce školských zařízení |
2.1.2 | Úspory z rozsahu |
2.1.3 | Finanční podpora sdíleného personálu |
2.2 | Alternativní zdroje příjmů škol a školských zařízení |
2.2.1 | Hospodářská činnost školských zařízení |
2.2.2 | Dotační management |
3. | Zajištění kvalitních pedagogů a dalšího personálu pro vzdělávací proces |
3.1 | Dostatek kvalifikovaných pedagogů |
3.1.1 | Nefinanční motivace pro přilákání pedagogů do regionu |
3.1.2 | Spolupráce s učiteli na rodičovské dovolené nebo v důchodovém věku |
3.1.3 | Spolupráce s pedagogickou fakultou při získávání nových pedagogů |
3.1.4 | Zajistit kvalitní jazykovou výuku |
3.2 | Dostatek podpůrného kvalitního (nepedagogického) personálu pro vzdělávací proces |
3.2.1 | Zapojení lidí z praxe do činností |
3.2.2 | Výpomoc při nepedagogické činnosti |
3.2.3 | Sdílení podpůrného personálu více školami |
3.2.4 | Dostatek odborných pracovníků ve vzdělávacím procesu |
3.3 | Zajištění systémové personální podpory školám v regionu |
3.3.1 | Vytvořit institut školního metodika pro ORP |
4. | Kvalitní vzdělávací proces odpovídající aktuálním požadavkům |
4.1 | Ředitelé škol v regionu jsou lídři a manažeři |
4.1.1 | Akční plánování |
4.1.2 | Zefektivnění komunikace |
4.1.3 | Vzdělávání ředitelů škol |
4.1.4 | Profesní portfolio ředitelů MŠ a ZŠ |
4.2 | Učitel je klíčovým předpokladem kvality vzdělávání |
4.2.1 | Podpora pedagogů při zavádění aktivit rozvíjející osobnostní a sociální dovednosti dětí a žáků |
4.2.2 | Sdílení hodnot a přístupu ke vzdělávání v rámci pedagogického sboru MŠ a ZŠ |
4.2.3 | Vzdělávání pedagogů MŠ a ZŠ |
4.2.4 | Profesní portfolio učitelů MŠ a ZŠ |
4.3 | Zlepšení spolupráce a dosažení souladu mezi aktéry vzdělávání v regionu |
4.3.1 | Vzdělávání zřizovatelů |
4.3.2 | Komunikace s řediteli a sdílení dobré praxe |
4.3.3 | Spolupráce s veřejností |
4.3.4 | Komunikující školy otevřené pro rodiče |
4.3.5 | Systém spolupráce mezi shodnými a návaznými stupni vzdělávání |
4.3.6 | Spolupráce škol se subjekty v území |
4.4 | Kvalitní a inspirativní prostředí ke vzdělávání a odstranění bariér pro znevýhodněné skupiny |
4.4.1 | Odstranění stavebních bariér ve školských zařízeních |
4.4.2 | Odstranění kulturních a komunikačních bariér |
4.4.3 | Kvalitní vybavení skoly pro vzdělávání |
4.4.4 | Vytvoření příjemného prostředí školy |
4.5 | Aktivní zapojení volnočasových aktivit do vzdělávacího procesu |
4.5.1 | Škola podporuje neformální vzdělávání |
4.5.2 | Škola využívá ve výuce místní experty a zajímavé osobnosti |