1. Nepříznivý demografický vývoj |
1.1 Pestrá nabídka kvalitních škol a školských zařízení
|
1.1.2 Zřízení zařízení jeselského typu
1.1.3 Dostupnost školy a školských zařízení
1.1.5 Budování partnerství škol a školských zařízení v česku a zahraničí
|
|
1.2.1 Inormační zdroje o školách a školských zařízení
1.2.2 Budování vztahu kola - rodina - obec/mikroregion
1.2.4 Podpora zavedení společné regionální zpětné vazby kvality škol a pedagogů
|
|
2. Dostatek financí pro školu a její potřeby |
2.1 Spolupráce škol a školských zařízení
|
2.1.1 Neformální spolupráce školských zařízení
2.1.3 Finanční podpora sdíleného personálu
|
2.2 Alternativní zdroje příjmů škol a školských zařízení
|
2.2.1 Hospodářská činnost školských zařízení
|
|
3. Zajištění kvalitních pedagogů a dalšího personálu pro vzdělávací proces |
3.1 Dostatek kvalifikovaných pedagogů
|
3.1.1 Nefinanční motivace pro přilákání pedagogů do regionu
3.1.2 Spolupráce s učiteli na rodičovské dovolené nebo v důchodovém věku
3.1.3 Spolupráce s pedagogickou fakultou při získávání nových pedagogů
3.1.4 Zajistit kvalitní jazykovou výuku
|
3.2 Dostatek podpůrného kvalitního (nepedagogického) personálu pro vzdělávací proces
|
3.2.1 Zapojení lidí z praxe do činností
3.2.2 Výpomoc při nepedagogické činnosti
3.2.3 Sdílení podpůrného personálu více školami
3.2.4 Dostatek odborných pracovníků ve vzdělávacím procesu
|
3.3 Zajištění systémové personální podpory školám v regionu
|
3.3.1 Vytvořit institut školního metodika pro ORP
|
|
4. Kvalitní vzdělávací proces odpovídající aktuálním požadavkům |
4.1 Ředitelé škol v regionu jsou lídři a manažeři
|
4.1.2 Zefektivnění komunikace
4.1.3 Vzdělávání ředitelů škol
4.1.4 Profesní portfolio ředitelů MŠ a ZŠ
|
4.2 Učitel je klíčovým předpokladem kvality vzdělávání
|
4.2.1 Podpora pedagogů při zavádění aktivit rozvíjející osobnostní a sociální dovednosti dětí a žáků
4.2.2 Sdílení hodnot a přístupu ke vzdělávání v rámci pedagogického sboru MŠ a ZŠ
4.2.3 Vzdělávání pedagogů MŠ a ZŠ
4.2.4 Profesní portfolio učitelů MŠ a ZŠ
|
4.3 Zlepšení spolupráce a dosažení souladu mezi aktéry vzdělávání v regionu
|
4.3.1 Vzdělávání zřizovatelů
4.3.2 Komunikace s řediteli a sdílení dobré praxe
4.3.3 Spolupráce s veřejností
4.3.4 Komunikující školy otevřené pro rodiče
4.3.5 Systém spolupráce mezi shodnými a návaznými stupni vzdělávání
4.3.6 Spolupráce škol se subjekty v území
|
4.4 Kvalitní a inspirativní prostředí ke vzdělávání a odstranění bariér pro znevýhodněné skupiny
|
4.4.1 Odstranění stavebních bariér ve školských zařízeních
4.4.2 Odstranění kulturních a komunikačních bariér
4.4.3 Kvalitní vybavení skoly pro vzdělávání
4.4.4 Vytvoření příjemného prostředí školy
|
4.5 Aktivní zapojení volnočasových aktivit do vzdělávacího procesu
|
4.5.1 Škola podporuje neformální vzdělávání
4.5.2 Škola využívá ve výuce místní experty a zajímavé osobnosti
|
|