Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR
Portál strategických dokumentů v ČR
Názvy hierarchických úrovní |
4.1. | "Specifický cíl" |
4.1.1 | "Hlavní aktivita" |
4.1.1.1 | "Specifická aktivita" |
SRRVS: Implementační plán pro strategický cíl 4: Profesionalizace a rozvoj lidských zdrojů ve veřejné správě (2015) [akt. 2015]
4.1. Implementace služebního zákona
4.1.1 Prezentace řešení zákona o státní službě a jeho implementačního procesu EK
4.1.1.1 Koordinace postupu přípravy na jednání s EK
4.1.1.2 Příprava argumentace pro prezentaci zákona o státní službě
4.1.1.3 Jednání s EK, prezentace nově schválené právní normy a plánu přípravy na její praktickou aplikaci
4.1.2 Organizace a systemizace
4.1.2.1 Vypracování metodického pokynu k přípravě první systemizace služebních a pracovních míst
4.1.2.2 Příprava návrhu první systemizace správních / služebních úřadů ke schválení vládou (s účinností od 1. července 2015)
4.1.2.3 Stanovení organizačních struktur správních úřadů (s účinností od 1. července 2015)
4.1.2.4 Vyhodnocení účinnosti první systemizace a prvních organizačních struktur správních úřadů podle zákona o státní službě pro provedení následné zpřesňující systemizace ve smyslu § 184 odst. 3 zákona o státní službě
4.1.3 Pokračování legislativního procesu – vydání prováděcích právních předpisů
4.1.3.1 Iniciace legislativních prací, určení gestorů, vytvoření ad hoc pracovních skupin dle typu podzákonného předpisu
4.1.3.2 Zabezpečení legislativního procesu u prováděcích právních předpisů k zákonu o státní službě, změny stávajících podzákonných předpisů. Vydání nových prováděcích právních předpisů.
4.1.3.3 Revize vydaných podzákonných předpisů, změny v případě potřeby
4.1.4 Řízení ve věci státní služby (příprava na rozhodování ve věcech služebního poměru)
4.1.4.1 Administrace správního řízení, pohyb spisů apod.
4.1.4.2 Příprava vzorů rozhodnutí a jiných písemných úkonů služebních orgánů
4.1.4.3 Odborné řízení rozhodování ve věci státní služby
4.1.4.4 Posouzení nezbytnosti a následná příprava závazných pravidel pro určeníkonkrétní výše příplatků za vedení v rámci stanoveného rozpětí (formou nařízení vlády)
4.1.4.5 Zabezpečení vzniku kárných komisí I. stupně a II. stupně (odvolací kárné komise)
4.1.4.6 Proškolení služebních orgánů a představených v oblasti rozhodování podle zákona o státní službě
4.1.5 Činnosti, které nemají charakter správního řízení
4.1.5.1 Vyhlášení výběrového řízení a jmenování náměstka pro státní službu
4.1.5.2 Vyhlášení výběrového řízení a jmenování personálního ředitele sekce pro státní službu
4.1.5.3 Postavení a řešení situace těch, kteří se stanou ex lege vedoucími služebních úřadů
4.1.5.4 Vyhlášení výběrových řízení a jmenování státních tajemníků v ministerstvech a v Úřadu vlády
4.1.5.5 Samotný „převod“ zaměstnanců. Metodika, vzory rozhodnutí atd.
4.1.5.6 Vyhlášení a provádění výběrových řízení na místa představených
4.1.5.7 Příprava metodického pokynu o přijímání nových státních zaměstnanců a o výběrových řízeních po 1. červenci 2015
4.1.5.8 Nastavení pravidel metodické, koordinační a kontrolní role mezi sekcí pro státní službu a služebními orgány
4.1.5.9 Služební předpisy
4.1.5.10 Proškolení služebních orgánů a představených v oblasti provádění činnosti podle zákona o státní službě
4.1.5.11 Příprava standardizovaných formulářů a vzorů dokumentů k ostatním činnostem
4.1.6 Vzdělávání státních zaměstnanců a úřednická zkouška
4.1.6.1 Příprava na provedení úřednických zkoušek – obecné části
4.1.6.2 Příprava na provedení zvláštní části úřednické zkoušky
4.1.6.3 Zabezpečení přihlašování a průběhu úřednické zkoušky
4.1.6.4 Příprava rámcových pravidel vzdělávání státních zaměstnanců
4.1.6.5 Realizace vzdělávání podle ZSS (interní procesy)
4.1.7 Informační systém o státní službě
4.1.7.1 Vybudování první etapy informačního systému o státní službě
4.1.7.2 Analýza nezbytných funkcionalit Informačního systému o státní službě - druhá etapa (provedení ISSS)
4.1.7.3 Vybudování a provoz informačního systému - druhá etapa
4.2. Řízení a rozvoj lidských zdrojů ve správních úřadech
4.2.1 Realizace analýz současného stavu personálních procesů
4.2.1.1 Stanovení gestora (v rámci MV) za celkové měření (včetně sběru dat) a vyhodnocení stavu personálních procesů napříč jednotlivými správními úřady při respektování jejich specifik podle natavených 8 pilířů
4.2.1.2 Stanovení orgánů správních úřadů, které budou podléhat hodnocení, včetně stanovení útvarů odpovědných za dodání dat v rámci hierarchie jednotlivých orgánů veřejné moci, podle nastavených 8 pilířů
4.2.1.3 Zpracování analýzy současného stavu personálních procesů ve správních úřadech, podle 8 nastavených pilířů, s přihlédnutím ke zhodnocení stavu personálních procesů ve správních úřadech v ČR a zhodnocení současného stavu nastavených personálních procesů ve VS používaných v zahraničí, zejména pak v zemích EU
Analýza systému odměňování v podmínkách ZSS
4.2.2 Návrh nastavení relevantních personálních procesů ve správních úřadech
4.2.2.1 Navržení řešení k nastavení relevantních personálních procesů ve správních úřadech na základě provedené analýzy, podle 8 pilířů
4.2.2.2 Zpracování návrhu nastavení systému personálních procesů
4.2.2.3 Zhodnocení a posouzení potřeby úpravy legislativních předpisů pro vybrané nastavení personálních procesů
4.2.2.4 Rozhodnutí o způsobu financování navrženého řešení nastavení personálních procesů ve správních úřadech, všech 8 pilířů
4.2.3 Navržení způsobu implementace navrženého řešení
4.2.3.1 Příprava implementace v jednotlivých pilířích, případná příprava úpravy legislativních předpisů pro vybrané nastavení personálních procesů ve správních úřadech
4.2.3.2 Zpracování návrhu usnesení vlády k navrženému nastavení personálních procesů ve správních úřadech dle jednotlivých pilířů (bude zahrnovat i úkol tvorby metodiky) a jeho předložení vládě ke schválení
4.2.3.3 Tvorba metodik k vybranému řešení k jednotlivým pilířům personálních procesů
4.2.4 Implementace navrženého řešení
4.2.4.1 Seznámení vedoucích zaměstnanců správních úřadů se schválenými postupy při zavádění personálních procesů ve správních úřadech dle jednotlivých pilířů
4.2.4.2 Vytvoření systému vzdělávání personalistů a liniových manažerů dle jednotlivých pilířů
4.2.4.3 Zahájení používání personálních nástrojů dle jednotlivých pilířů, metodická podpora realizátorům
4.2.5 Realizace navrženého řešení
4.2.5.1 Vlastní realizace navržených řešení dle jednotlivých pilířů, včetně průběžného sběru dat k evaluaci
4.2.5.2 Metodická podpora realizátorům personálních procesů dle jednotlivých pilířů při jejich implementaci
4.2.6 Provedení evaluace a vypracování Evaluační zprávy
4.2.6.1 Sběr dat a zpracování „Evaluačních zpráv dle jednotlivých pilířů personálních procesů a návrh opatření za dané období“- hodnocení dopadů, nákladů a přínosů ex post
4.2.6.2 Předložení Evaluační zprávy vládě ke schválení
4.2.7 Implementace korekcí vyplývajících z provedené evaluace
4.2.7.1 Příprava implementace korekcí v jednotlivých pilířích na základě provedené evaluace
4.2.7.2 Seznámení vedoucích zaměstnanců a personalistů správních úřadů se schválenými korekcemi v postupech při personálních procesech ve správních úřadech dle jednotlivých pilířů
4.2.7.3 Metodická podpora realizátorům korekcí v personálních procesech dle jednotlivých pilířů při jejich implementaci