4.1. Implementace služebního zákona |
4.1.1 Prezentace řešení zákona o státní službě a jeho implementačního procesu EK
|
4.1.1.1 Koordinace postupu přípravy na jednání s EK
4.1.1.2 Příprava argumentace pro prezentaci zákona o státní službě
4.1.1.3 Jednání s EK, prezentace nově schválené právní normy a plánu přípravy na její praktickou aplikaci
|
4.1.2 Organizace a systemizace
|
4.1.2.1 Vypracování metodického pokynu k přípravě první systemizace služebních a pracovních míst
4.1.2.2 Příprava návrhu první systemizace správních / služebních úřadů ke schválení vládou (s účinností od 1. července 2015)
4.1.2.3 Stanovení organizačních struktur správních úřadů (s účinností od 1. července 2015)
4.1.2.4 Vyhodnocení účinnosti první systemizace a prvních organizačních struktur správních úřadů podle zákona o státní službě pro provedení následné zpřesňující systemizace ve smyslu § 184 odst. 3 zákona o státní službě
|
4.1.3 Pokračování legislativního procesu – vydání prováděcích právních předpisů
|
4.1.3.1 Iniciace legislativních prací, určení gestorů, vytvoření ad hoc pracovních skupin dle typu podzákonného předpisu
4.1.3.2 Zabezpečení legislativního procesu u prováděcích právních předpisů k zákonu o státní službě, změny stávajících podzákonných předpisů. Vydání nových prováděcích právních předpisů.
4.1.3.3 Revize vydaných podzákonných předpisů, změny v případě potřeby
|
4.1.4 Řízení ve věci státní služby (příprava na rozhodování ve věcech služebního poměru)
|
4.1.4.1 Administrace správního řízení, pohyb spisů apod.
4.1.4.2 Příprava vzorů rozhodnutí a jiných písemných úkonů služebních orgánů
4.1.4.3 Odborné řízení rozhodování ve věci státní služby
4.1.4.4 Posouzení nezbytnosti a následná příprava závazných pravidel pro určeníkonkrétní výše příplatků za vedení v rámci stanoveného rozpětí (formou nařízení vlády)
4.1.4.5 Zabezpečení vzniku kárných komisí I. stupně a II. stupně (odvolací kárné komise)
4.1.4.6 Proškolení služebních orgánů a představených v oblasti rozhodování podle zákona o státní službě
|
4.1.5 Činnosti, které nemají charakter správního řízení
|
4.1.5.1 Vyhlášení výběrového řízení a jmenování náměstka pro státní službu
4.1.5.2 Vyhlášení výběrového řízení a jmenování personálního ředitele sekce pro státní službu
4.1.5.3 Postavení a řešení situace těch, kteří se stanou ex lege vedoucími služebních úřadů
4.1.5.4 Vyhlášení výběrových řízení a jmenování státních tajemníků v ministerstvech a v Úřadu vlády
4.1.5.5 Samotný „převod“ zaměstnanců. Metodika, vzory rozhodnutí atd.
4.1.5.6 Vyhlášení a provádění výběrových řízení na místa představených
4.1.5.7 Příprava metodického pokynu o přijímání nových státních zaměstnanců a o výběrových řízeních po 1. červenci 2015
4.1.5.8 Nastavení pravidel metodické, koordinační a kontrolní role mezi sekcí pro státní službu a služebními orgány
4.1.5.9 Služební předpisy
4.1.5.10 Proškolení služebních orgánů a představených v oblasti provádění činnosti podle zákona o státní službě
4.1.5.11 Příprava standardizovaných formulářů a vzorů dokumentů k ostatním činnostem
|
4.1.6 Vzdělávání státních zaměstnanců a úřednická zkouška
|
4.1.6.1 Příprava na provedení úřednických zkoušek – obecné části
4.1.6.2 Příprava na provedení zvláštní části úřednické zkoušky
4.1.6.3 Zabezpečení přihlašování a průběhu úřednické zkoušky
4.1.6.4 Příprava rámcových pravidel vzdělávání státních zaměstnanců
4.1.6.5 Realizace vzdělávání podle ZSS (interní procesy)
|
4.1.7 Informační systém o státní službě
|
4.1.7.1 Vybudování první etapy informačního systému o státní službě
4.1.7.2 Analýza nezbytných funkcionalit Informačního systému o státní službě - druhá etapa (provedení ISSS)
4.1.7.3 Vybudování a provoz informačního systému - druhá etapa
|
|
4.2. Řízení a rozvoj lidských zdrojů ve správních úřadech |
4.2.1 Realizace analýz současného stavu personálních procesů
|
4.2.1.1 Stanovení gestora (v rámci MV) za celkové měření (včetně sběru dat) a vyhodnocení stavu personálních procesů napříč jednotlivými správními úřady při respektování jejich specifik podle natavených 8 pilířů
4.2.1.2 Stanovení orgánů správních úřadů, které budou podléhat hodnocení, včetně stanovení útvarů odpovědných za dodání dat v rámci hierarchie jednotlivých orgánů veřejné moci, podle nastavených 8 pilířů
4.2.1.3 Zpracování analýzy současného stavu personálních procesů ve správních úřadech, podle 8 nastavených pilířů, s přihlédnutím ke zhodnocení stavu personálních procesů ve správních úřadech v ČR a zhodnocení současného stavu nastavených personálních procesů ve VS používaných v zahraničí, zejména pak v zemích EU
Analýza systému odměňování v podmínkách ZSS
|
4.2.2 Návrh nastavení relevantních personálních procesů ve správních úřadech
|
4.2.2.1 Navržení řešení k nastavení relevantních personálních procesů ve správních úřadech na základě provedené analýzy, podle 8 pilířů
4.2.2.2 Zpracování návrhu nastavení systému personálních procesů
4.2.2.3 Zhodnocení a posouzení potřeby úpravy legislativních předpisů pro vybrané nastavení personálních procesů
4.2.2.4 Rozhodnutí o způsobu financování navrženého řešení nastavení personálních procesů ve správních úřadech, všech 8 pilířů
|
4.2.3 Navržení způsobu implementace navrženého řešení
|
4.2.3.1 Příprava implementace v jednotlivých pilířích, případná příprava úpravy legislativních předpisů pro vybrané nastavení personálních procesů ve správních úřadech
4.2.3.2 Zpracování návrhu usnesení vlády k navrženému nastavení personálních procesů ve správních úřadech dle jednotlivých pilířů (bude zahrnovat i úkol tvorby metodiky) a jeho předložení vládě ke schválení
4.2.3.3 Tvorba metodik k vybranému řešení k jednotlivým pilířům personálních procesů
|
4.2.4 Implementace navrženého řešení
|
4.2.4.1 Seznámení vedoucích zaměstnanců správních úřadů se schválenými postupy při zavádění personálních procesů ve správních úřadech dle jednotlivých pilířů
4.2.4.2 Vytvoření systému vzdělávání personalistů a liniových manažerů dle jednotlivých pilířů
4.2.4.3 Zahájení používání personálních nástrojů dle jednotlivých pilířů, metodická podpora realizátorům
|
4.2.5 Realizace navrženého řešení
|
4.2.5.1 Vlastní realizace navržených řešení dle jednotlivých pilířů, včetně průběžného sběru dat k evaluaci
4.2.5.2 Metodická podpora realizátorům personálních procesů dle jednotlivých pilířů při jejich implementaci
|
4.2.6 Provedení evaluace a vypracování Evaluační zprávy
|
4.2.6.1 Sběr dat a zpracování „Evaluačních zpráv dle jednotlivých pilířů personálních procesů a návrh opatření za dané období“- hodnocení dopadů, nákladů a přínosů ex post
4.2.6.2 Předložení Evaluační zprávy vládě ke schválení
|
4.2.7 Implementace korekcí vyplývajících z provedené evaluace
|
4.2.7.1 Příprava implementace korekcí v jednotlivých pilířích na základě provedené evaluace
4.2.7.2 Seznámení vedoucích zaměstnanců a personalistů správních úřadů se schválenými korekcemi v postupech při personálních procesech ve správních úřadech dle jednotlivých pilířů
4.2.7.3 Metodická podpora realizátorům korekcí v personálních procesech dle jednotlivých pilířů při jejich implementaci
|
|