MINISTERSTVO VNITRA
Strategický rámec rozvoje veřejné správy ČR 2014-2020 [akt. 2015]
1. Modernizace veřejné správy
1.1 Využívání prvků procesního řízení a zavedení standardů vybraných agend
Deskriptory:
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
1.2 Snižování regulatorní zátěže
Deskriptory:
XVII.a legislativní a regulační prostředí
1.2.1 nastavení podmínek a systémových nástrojů pro zlepšování zpracovávaných hodnocení dopadů právní regulace za účelem zkvalitnění legislativního prostředí, jak ex ante, tak i ex post, včetně podpory efektivního využívání nástroje CIA (Corruption Impact Assessment)
1.3 Rozšíření metod kvality ve veřejné správě
Deskriptory:
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.c veřejné služby
2. Revize a optimalizace výkonu veřejné správy v území
2.1 Harmonizace administrativního členění státu
Deskriptory:
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
2.2 Revize a úprava funkce územně členěných měst
Deskriptory:
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
2.3 Optimalizace systému veřejnoprávních smluv
Deskriptory:
XVII.a legislativní a regulační prostředí
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
2.4 Úprava a optimalizace systému financování přeneseného výkonu státní správy
Deskriptory:
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
2.5 Snížení rizika platební neschopnosti územní samosprávy
2.5.1 posílení vzdělávání členů orgánů a zaměstnanců územních samospráv v oblasti finančního řízení – představitelé územních samospráv by měli získat znalosti z oblasti účetnictví, rozpočetnictví, kontroly, zadávání veřejných zakázek tak, aby byli schopni samostatně analyzovat finanční rizika zamýšlených investičních i neinvestičních projektů a plánovat dlouhodobý rozvoj svého území a majetku
2.5.2 zpracování podkladových analýz a variant možností zvýšení finanční autonomie (např. zavedením místních daní, zvýšením pravomocí obcí ovlivnit jejich příjmy z daní)
3. Zvýšení dostupnosti a transparentnosti veřejné správy prostřednictvím nástrojů eGovernmentu
3.1 Dobudování funkčního rámce eGovernmentu
Deskriptory:
V.c infrastruktura ICT
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
V.e interoperabilita
XVII.a legislativní a regulační prostředí
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XVII.h participace občanů na veřejné správě
3.1.1 dobudování architektury eGovernmentu řízeným způsobem ve všech jeho čtyřech vrstvách a informačních systémů pro potřeby veřejné správy, a to při zajištění standardů kybernetické bezpečnosti v souladu s relevantní právní úpravou a při vyvážené aplikaci principu open data
3.1.2 dobudování informačních a komunikačních systémů veřejné správy, realizace bezpečnostních opatření podle zákona o kybernetické bezpečnosti
3.1.3 realizace plošně využitelného, jednotného, státem garantovaného a v rámci EU interoperabilního systému elektronické identifikace, autentizace a autorizace pro klíčové agendové a provozní informační systémy spravované OVM podle principů, které předpokládá nařízení EU eIDAS (Electronic Identification and Signature)
3.1.4 rozšíření, propojení a konsolidace datového fondu veřejné správy a jeho efektivní a bezpečné využívání dle jednotlivých agend i na principu “opendata“, které bude založeno na zásadě sdílení jednou pořízených dat za účelem jejich přístupnosti dalším subjektům veřejné správy i mimo ni a to zejména pro zajištění úplného elektronického podání u vybraných agend, elektronizace agend (např. eEducation, eCulture, eHealth, eInclusion, eCommerce, eBusiness, eJustice, eProcurement, eLegislativa, eSbírka) včetně podpůrných nástrojů jako jsou např. úložiště či sítě, modernizace informačních a komunikačních systémů pro specifické potřeby subjektů veřejné správy a složek IZS, bezpečnostních systémů v oblasti justice a vězeňství, dopravních systémů, varovných systémů apod.
3.1.5 podpora vzniku a vybavení orgánů veřejné moci pro ochranu infrastruktury ICT a zajištění řízeného a bezpečného sdílení dat veřejné správy v souladu se zákonem o kybernetické bezpečnosti, a to včetně komunikační a radiokomunikační infrastruktury státu
3.1.6 koncepční zajištění fungování eGovernmentu a realizace projektů ICT, aby role MV (respektive Útvaru hlavního architekta – dále také ÚHA) byla upravena tak, že bude zajištěna architektonická konzistence provozovaných prvků eGovernmentu formou vydávání vyjádření ÚHA u všech ICT projektů veřejné správy (MV i dalších orgánů státní správy) bez ohledu na způsob jejich financování; koordinace ICT projektů veřejné správy bude upravena tak, aby probíhalo na nadresortní, flexibilnější a transparentnější platformě než doposud pod záštitou předsedy vlády se zázemím v rámci MV
3.1.7 novelizace platné právní úpravy vztahující se k eGovernmentu s cílem odstranit její nejednoznačnost a zajištění přijímání takové legislativy, aby realizované projekty nebyly v rozporu s platnou / novelizovanou právní úpravou
4. Profesionalizace a rozvoj lidských zdrojů ve veřejné správě
4.1. Implementace služebního zákona
Deskriptory:
VI.f lidské zdroje VaV
VI.h další vzdělávání
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
4.1.1 rozvoj nadresortního řídicího, koncepčního, metodického, koordinačního a kontrolního orgánu (útvar MV, který je garantem státní služby dle aktuálního návrhu služebního zákona)
4.2 Řízení a rozvoj lidských zdrojů ve správních úřadech
Deskriptory:
VI.f lidské zdroje VaV
VI.h další vzdělávání
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě