1. Modernizace veřejné správy |
1.1 Využívání prvků procesního řízení a zavedení standardů vybraných agend
|
1.1.1 inventarizace agend / činností a výběr agend k vypracování procesního popisu / modelu
1.1.2 zhodnocení přínosů a nákladů metody u modelovaných agend
1.1.3 standardizace vybraných agend
|
1.2 Snižování regulatorní zátěže
|
1.2.1 nastavení podmínek a systémových nástrojů pro zlepšování zpracovávaných hodnocení dopadů právní regulace za účelem zkvalitnění legislativního prostředí, jak ex ante, tak i ex post, včetně podpory efektivního využívání nástroje CIA (Corruption Impact Assessment)
1.2.2 vytvoření metodiky pro hodnocení celkové regulační zátěže a její zapracování do procesu RIA
1.2.3 zavedení mechanismu systematického přezkumu a sledování změn v kvalitě předkládaných RIA (ex post RIA) dle stejné metodiky v rámci stávajícího procesu RIA
1.2.4 rozpracování metodiky měření administrativní zátěže a její využívání veřejnou správou
1.2.5 vytvoření koncepce snižování regulatorní zátěže, a to na základě revize dosavadních aktivit, spočívající ve vytvoření koordinovaného portfolia projektů zaměřených na snižování regulatorní zátěže
|
1.3 Rozšíření metod kvality ve veřejné správě
|
1.3.1 tvorba analýzy využívání metod kvality ve veřejné správě
1.3.2 zpracování metodiky zavádění systémů řízení kvality do správních úřadů
1.3.3 implementace metodik řízení kvality ve správních úřadech
1.3.4 realizace školení v oblasti řízení kvality pro zaměstnance správních úřadů a státní zaměstnance
1.3.5 metodická podpora řízení kvality na úrovni územních samosprávných celků
1.3.6 uplatňování Metodiky přípravy veřejných strategií a její zavádění do praxe
1.3.7 rozvoj systémů a nástrojů strategické práce ve veřejné správě
1.3.8 provedení analýz strategické dokumentace, hierarchizace systému strategií a dalších aktivit pro zkvalitňování strategické práce
|
1.4 Zavedení systému hodnocení veřejné správy
|
1.4.1 rozpracování návrhu fungování systému měření a hodnocení veřejné správy, včetně analýzy nákladů, přínosů a dopadů
1.4.2 legislativní zpracování navrženého řešení (v případě potřeby)
1.4.3 realizace (implementace) navrženého řešení - zavedení systému měření a hodnocení veřejné správy a tvorba příslušných metodik
|
|
2. Revize a optimalizace výkonu veřejné správy v území |
2.1 Harmonizace administrativního členění státu
|
2.1.1 vytvoření variant řešení stávajícího stavu a možností zjednodušení a harmonizace výkonu státní správy v území, včetně analýzy jejich nákladů, přínosů a dopadů
2.1.2 projednání variant řešení s relevantními zainteresovanými stranami a výběr varianty
2.1.3 legislativní zpracování navrženého řešení
2.1.4 realizace (implementace) navrženého řešení
|
2.2 Revize a úprava funkce územně členěných měst
|
2.2.1 revize stávajícího stavu a tvorba kritérií pro stanovení statutárního města a způsob jeho dalšího členění
2.2.2 jednotné stanovení rozsahu přenesené působnosti vykonávané v rámci správního obvodu městské části
2.2.3 novelizace příslušné legislativy
|
2.3 Optimalizace systému veřejnoprávních smluv
|
2.3.1 revize a úprava pravidel pro uzavírání veřejnoprávních smluv
2.3.2 zlepšení systému a realizace kontrol výkonu přenesené působnosti na úrovni krajů
2.3.3 nastavení pravidel a systému pro publikaci veřejnoprávních smluv
2.3.4 novelizace příslušné legislativy
|
2.4 Úprava a optimalizace systému financování přeneseného výkonu státní správy
|
2.4.1 validace a rozpracování již existujících variant možných úprav systému financování přeneseného výkonu státní správy včetně příslušných podkladových analýz (zaměřených zejména na náklady, přínosy a dopady)
2.4.2 projednání variant řešení s relevantními zainteresovanými stranami a výběr varianty
2.4.3 realizace (implementace) vybrané varianty
|
2.5 Snížení rizika platební neschopnosti územní samosprávy
|
2.5.1 posílení vzdělávání členů orgánů a zaměstnanců územních samospráv v oblasti finančního řízení – představitelé územních samospráv by měli získat znalosti z oblasti účetnictví, rozpočetnictví, kontroly, zadávání veřejných zakázek tak, aby byli schopni samostatně analyzovat finanční rizika zamýšlených investičních i neinvestičních projektů a plánovat dlouhodobý rozvoj svého území a majetku
2.5.2 zpracování podkladových analýz a variant možností zvýšení finanční autonomie (např. zavedením místních daní, zvýšením pravomocí obcí ovlivnit jejich příjmy z daní)
2.5.3 projednání variant řešení s relevantními zainteresovanými stranami a výběr varianty a její implementace
2.5.4 tvorba pravidel a možných způsobů řešení úpadku územních samospráv a jejich implementace
|
|
3. Zvýšení dostupnosti a transparentnosti veřejné správy prostřednictvím nástrojů eGovernmentu |
3.1 Dobudování funkčního rámce eGovernmentu
|
3.1.1 dobudování architektury eGovernmentu řízeným způsobem ve všech jeho čtyřech vrstvách a informačních systémů pro potřeby veřejné správy, a to při zajištění standardů kybernetické bezpečnosti v souladu s relevantní právní úpravou a při vyvážené aplikaci principu open data
3.1.2 dobudování informačních a komunikačních systémů veřejné správy, realizace bezpečnostních opatření podle zákona o kybernetické bezpečnosti
3.1.3 realizace plošně využitelného, jednotného, státem garantovaného a v rámci EU interoperabilního systému elektronické identifikace, autentizace a autorizace pro klíčové agendové a provozní informační systémy spravované OVM podle principů, které předpokládá nařízení EU eIDAS (Electronic Identification and Signature)
3.1.4 rozšíření, propojení a konsolidace datového fondu veřejné správy a jeho efektivní a bezpečné využívání dle jednotlivých agend i na principu “opendata“, které bude založeno na zásadě sdílení jednou pořízených dat za účelem jejich přístupnosti dalším subjektům veřejné správy i mimo ni a to zejména pro zajištění úplného elektronického podání u vybraných agend, elektronizace agend (např. eEducation, eCulture, eHealth, eInclusion, eCommerce, eBusiness, eJustice, eProcurement, eLegislativa, eSbírka) včetně podpůrných nástrojů jako jsou např. úložiště či sítě, modernizace informačních a komunikačních systémů pro specifické potřeby subjektů veřejné správy a složek IZS, bezpečnostních systémů v oblasti justice a vězeňství, dopravních systémů, varovných systémů apod.
3.1.5 podpora vzniku a vybavení orgánů veřejné moci pro ochranu infrastruktury ICT a zajištění řízeného a bezpečného sdílení dat veřejné správy v souladu se zákonem o kybernetické bezpečnosti, a to včetně komunikační a radiokomunikační infrastruktury státu
3.1.6 koncepční zajištění fungování eGovernmentu a realizace projektů ICT, aby role MV (respektive Útvaru hlavního architekta – dále také ÚHA) byla upravena tak, že bude zajištěna architektonická konzistence provozovaných prvků eGovernmentu formou vydávání vyjádření ÚHA u všech ICT projektů veřejné správy (MV i dalších orgánů státní správy) bez ohledu na způsob jejich financování; koordinace ICT projektů veřejné správy bude upravena tak, aby probíhalo na nadresortní, flexibilnější a transparentnější platformě než doposud pod záštitou předsedy vlády se zázemím v rámci MV
3.1.7 novelizace platné právní úpravy vztahující se k eGovernmentu s cílem odstranit její nejednoznačnost a zajištění přijímání takové legislativy, aby realizované projekty nebyly v rozporu s platnou / novelizovanou právní úpravou
3.1.8 tvorba koncepčně-strategického materiálu, který závazně upraví podmínky v oblasti ICT z hlediska dodržování principů 3E
3.1.9 prosazování principu open data, především ve vztahu k jeho aplikační praxi
|
|
4. Profesionalizace a rozvoj lidských zdrojů ve veřejné správě |
4.1. Implementace služebního zákona
|
4.1.1 rozvoj nadresortního řídicího, koncepčního, metodického, koordinačního a kontrolního orgánu (útvar MV, který je garantem státní služby dle aktuálního návrhu služebního zákona)
4.1.2 realizace podkladových analýz a tvorba organizačních, finančních, personalistických a vzdělávacích procesů v oblasti státní služby a souvisejících metodických doporučení
4.1.3 tvorba služebních předpisů konkretizujících procesy služebního zákona
|
4.2 Řízení a rozvoj lidských zdrojů ve správních úřadech
|
4.2.1 realizace analýz současného stavu personálních procesů ve státní správě
4.2.2 tvorba a nastavení systému všech relevantních procesů v oblasti řízení lidských zdrojů ve správních úřadech a souvisejících metodických doporučení
4.2.3 zajištění ICT podpory personálního řízení
4.2.4 revize a úprava systému vzdělávání ve správních úřadech
4.2.5 tvorba služebních předpisů konkretizujících postupy (procesy) služebního zákona
|
|