Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak MINISTERSTVO ZAHRANIČNÍCH VĚCÍ
MINISTERSTVO ZAHRANIČNÍCH VĚCÍ
www stránky

MINISTERSTVO ZAHRANIČNÍCH VĚCÍ

Rozbalit detaily

Priority a formy činnosti Českých center 2021-2022

1. PRIORITY ČINNOSTI 2021/22 V NÁVAZNOSTI NA STRATEGII ČESKÝCH CENTER

1.1 Strategické budování moderního brandu ČR excelující v mnoha odvětvích – důraz na bohatou kulturní tradici a inspirativní současnost

Deskriptory:
IV.a infrastruktura a kapacita pro výzkum a vývoj
XIV.c propagace a marketing cestovního ruchu
XV.a kulturní dědictví
XX.e zahraniční pomoc a mezinárodní spolupráce
XX.i Evropská unie

1.2 Prezentace v osvědčených i nových uměleckých formátech s propojením na kreativní průmysly a podpora jejich inovačního potenciálu

Deskriptory:
XIV.c propagace a marketing cestovního ruchu
XV.c propagace a marketing kultury

1.3 Zapojení do místních socio-kulturních kontextů, tvůrčí i partnerské včlenění do kulturních map měst a míst v zahraničí

Deskriptory:
XV.c propagace a marketing kultury
XX.e zahraniční pomoc a mezinárodní spolupráce

1.4 Implementace aktuálních globálních témat (ekologie – udržitelnost, společenská odpovědnost, kulturní diverzita, gender)

Deskriptory:
XX.e zahraniční pomoc a mezinárodní spolupráce

1.5 Evropská identita – spolupráce v rámci EUNIC, zapojení do víceletých multilaterárních evropských projektů, hodnotový leadership

Deskriptory:
XX.i Evropská unie

1.6 Jednotná a strategická prezentace ČR – meziresortní partnerská spolupráce, podpora regionů, posilování principu síťovosti při programaci ČC

Deskriptory:
XIV.c propagace a marketing cestovního ruchu
XV.c propagace a marketing kultury
XX.e zahraniční pomoc a mezinárodní spolupráce
XX.i Evropská unie

1.7 Výuka češtiny, podpora a propagace vzdělávání, spolupráce se školami a univerzitami v zahraničních teritoriích

Deskriptory:
VI.e vysokoškolské vzdělávání
VI.h další vzdělávání

2. FORMY ČINNOSTI A PREZENTACE NEJEN V POST/COVIDOVÉ ÉŘE

2.1 Programace klasického eventového formátu s reprezentativním obsahem či kurátorovaným výběrem (výstavy, koncerty, projekce, představení, diskuse aj.)

Deskriptory:
XV.c propagace a marketing kultury
XX.i Evropská unie

2.2 Oborový i neformální networking; program kurátorských a novinářských cest; podpora rezidenčních či tvůrčích pobytů

2.3 Iniciace udržitelných aktivit a dlouhodobých projektů, vytváření příležitostí pro růst nových talentů

2.4 Vlastní projektová či vydavatelská činnost a partnerská podpora vzniku nových uměleckých i odborných počinů

2.5 Systematické mapování českých stop v zahraničních teritoriích

2.6 Partnerství při budování místních sousedských vztahů a zapojování do komunitních projektů s včleněním tvůrčího českého prvku či oborového know-how

2.7 Práce se veřejným prostorem napříč žánry a kulturně-sociálním spektrem (např. poezie/citáty na veřejně exponovaných místech; street art/tematické muraly; hudba/hudební festivaly typu street party; videomapping; site specific performance apod.)

2.8 On-line obsah: Podcasty (rozhovory na aktuální témata; profily významných osobností či českých fenoménů), debatní stoly Science Café, Instagramové projekty, využití funkčních platforem pro koncepčně zaměřený obsah – Playlisty na Spotify aj.; virtuální prohlídky výstav prostřednictvím online galerií či tematické videoseriály

3. TEMATICKÉ PRIORITY

3.1 UDRŽITELNOST, EKOLOGIE, SPOLEČENSKÁ ZODPOVĚDNOST A ROVNOST

3.2 INOVACE / BUDOUCNOST / VAVAI

3.3 IDENTITA / KREATIVITA / TRADICE

3.4 EVROPSKÁ IDENTITA

4. VÝUKA ČEŠTINY, VZDĚLÁVÁNÍ, SPOLUPRÁCE SE ŠKOLAMI A UNIVERZITAMI V TERITORIU

4.1 VÝUKA ČEŠTINY

4.2 PODPORA A PROPAGACE VZDĚLÁVÁNÍ

4.3 TEMATIKA VZDĚLÁVÁNÍ

5. DLOUHODOBÁ PARTNERSKÁ SPOLUPRÁCE NA BÁZI UZAVŘENÝCH MEMORAND

6. INSPIRATIVNÍ VÝROČÍ