Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak MINISTERSTVO ZAHRANIČNÍCH VĚCÍ
MINISTERSTVO ZAHRANIČNÍCH VĚCÍ
www stránky

MINISTERSTVO ZAHRANIČNÍCH VĚCÍ

Priority a formy činnosti Českých center 2021-2022

1. PRIORITY ČINNOSTI 2021/22 V NÁVAZNOSTI NA STRATEGII ČESKÝCH CENTER

1.1 Strategické budování moderního brandu ČR excelující v mnoha odvětvích – důraz na bohatou kulturní tradici a inspirativní současnost


1.2 Prezentace v osvědčených i nových uměleckých formátech s propojením na kreativní průmysly a podpora jejich inovačního potenciálu


1.3 Zapojení do místních socio-kulturních kontextů, tvůrčí i partnerské včlenění do kulturních map měst a míst v zahraničí


1.4 Implementace aktuálních globálních témat (ekologie – udržitelnost, společenská odpovědnost, kulturní diverzita, gender)


1.5 Evropská identita – spolupráce v rámci EUNIC, zapojení do víceletých multilaterárních evropských projektů, hodnotový leadership


1.6 Jednotná a strategická prezentace ČR – meziresortní partnerská spolupráce, podpora regionů, posilování principu síťovosti při programaci ČC


1.7 Výuka češtiny, podpora a propagace vzdělávání, spolupráce se školami a univerzitami v zahraničních teritoriích


2. FORMY ČINNOSTI A PREZENTACE NEJEN V POST/COVIDOVÉ ÉŘE

2.1 Programace klasického eventového formátu s reprezentativním obsahem či kurátorovaným výběrem (výstavy, koncerty, projekce, představení, diskuse aj.)


2.2 Oborový i neformální networking; program kurátorských a novinářských cest; podpora rezidenčních či tvůrčích pobytů


2.3 Iniciace udržitelných aktivit a dlouhodobých projektů, vytváření příležitostí pro růst nových talentů


2.4 Vlastní projektová či vydavatelská činnost a partnerská podpora vzniku nových uměleckých i odborných počinů


2.5 Systematické mapování českých stop v zahraničních teritoriích


2.6 Partnerství při budování místních sousedských vztahů a zapojování do komunitních projektů s včleněním tvůrčího českého prvku či oborového know-how


2.7 Práce se veřejným prostorem napříč žánry a kulturně-sociálním spektrem (např. poezie/citáty na veřejně exponovaných místech; street art/tematické muraly; hudba/hudební festivaly typu street party; videomapping; site specific performance apod.)


2.8 On-line obsah: Podcasty (rozhovory na aktuální témata; profily významných osobností či českých fenoménů), debatní stoly Science Café, Instagramové projekty, využití funkčních platforem pro koncepčně zaměřený obsah – Playlisty na Spotify aj.; virtuální prohlídky výstav prostřednictvím online galerií či tematické videoseriály


3. TEMATICKÉ PRIORITY

3.1 UDRŽITELNOST, EKOLOGIE, SPOLEČENSKÁ ZODPOVĚDNOST A ROVNOST


3.2 INOVACE / BUDOUCNOST / VAVAI


3.3 IDENTITA / KREATIVITA / TRADICE


3.4 EVROPSKÁ IDENTITA


4. VÝUKA ČEŠTINY, VZDĚLÁVÁNÍ, SPOLUPRÁCE SE ŠKOLAMI A UNIVERZITAMI V TERITORIU

4.1 VÝUKA ČEŠTINY


4.2 PODPORA A PROPAGACE VZDĚLÁVÁNÍ


4.3 TEMATIKA VZDĚLÁVÁNÍ


5. DLOUHODOBÁ PARTNERSKÁ SPOLUPRÁCE NA BÁZI UZAVŘENÝCH MEMORAND

6. INSPIRATIVNÍ VÝROČÍ