Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak MINISTERSTVO ZAHRANIČNÍCH VĚCÍ
MINISTERSTVO ZAHRANIČNÍCH VĚCÍ
www stránky

MINISTERSTVO ZAHRANIČNÍCH VĚCÍ

Priority a formy činnosti Českých center 2021-2022

Priority a formy činnosti Českých center 2021-2022
1.PRIORITY ČINNOSTI 2021/22 V NÁVAZNOSTI NA STRATEGII ČESKÝCH CENTER
1.1Strategické budování moderního brandu ČR excelující v mnoha odvětvích – důraz na bohatou kulturní tradici a inspirativní současnost
1.2Prezentace v osvědčených i nových uměleckých formátech s propojením na kreativní průmysly a podpora jejich inovačního potenciálu
1.3Zapojení do místních socio-kulturních kontextů, tvůrčí i partnerské včlenění do kulturních map měst a míst v zahraničí
1.4Implementace aktuálních globálních témat (ekologie – udržitelnost, společenská odpovědnost, kulturní diverzita, gender)
1.5Evropská identita – spolupráce v rámci EUNIC, zapojení do víceletých multilaterárních evropských projektů, hodnotový leadership
1.6Jednotná a strategická prezentace ČR – meziresortní partnerská spolupráce, podpora regionů, posilování principu síťovosti při programaci ČC
1.7Výuka češtiny, podpora a propagace vzdělávání, spolupráce se školami a univerzitami v zahraničních teritoriích
2.FORMY ČINNOSTI A PREZENTACE NEJEN V POST/COVIDOVÉ ÉŘE
2.1Programace klasického eventového formátu s reprezentativním obsahem či kurátorovaným výběrem (výstavy, koncerty, projekce, představení, diskuse aj.)
2.2Oborový i neformální networking; program kurátorských a novinářských cest; podpora rezidenčních či tvůrčích pobytů
2.3Iniciace udržitelných aktivit a dlouhodobých projektů, vytváření příležitostí pro růst nových talentů
2.4Vlastní projektová či vydavatelská činnost a partnerská podpora vzniku nových uměleckých i odborných počinů
2.5Systematické mapování českých stop v zahraničních teritoriích
2.6Partnerství při budování místních sousedských vztahů a zapojování do komunitních projektů s včleněním tvůrčího českého prvku či oborového know-how
2.7Práce se veřejným prostorem napříč žánry a kulturně-sociálním spektrem (např. poezie/citáty na veřejně exponovaných místech; street art/tematické muraly; hudba/hudební festivaly typu street party; videomapping; site specific performance apod.)
2.8On-line obsah: Podcasty (rozhovory na aktuální témata; profily významných osobností či českých fenoménů), debatní stoly Science Café, Instagramové projekty, využití funkčních platforem pro koncepčně zaměřený obsah – Playlisty na Spotify aj.; virtuální prohlídky výstav prostřednictvím online galerií či tematické videoseriály
3.TEMATICKÉ PRIORITY
3.1UDRŽITELNOST, EKOLOGIE, SPOLEČENSKÁ ZODPOVĚDNOST A ROVNOST
3.2INOVACE / BUDOUCNOST / VAVAI
3.3IDENTITA / KREATIVITA / TRADICE
3.4EVROPSKÁ IDENTITA
4.VÝUKA ČEŠTINY, VZDĚLÁVÁNÍ, SPOLUPRÁCE SE ŠKOLAMI A UNIVERZITAMI V TERITORIU
4.1VÝUKA ČEŠTINY
4.2PODPORA A PROPAGACE VZDĚLÁVÁNÍ
4.3TEMATIKA VZDĚLÁVÁNÍ
5.DLOUHODOBÁ PARTNERSKÁ SPOLUPRÁCE NA BÁZI UZAVŘENÝCH MEMORAND
6.INSPIRATIVNÍ VÝROČÍ