Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR
Portál strategických dokumentů v ČR
Názvy hierarchických úrovní |
| "Prioritní oblast" |
1 | "Oblast vzdělávání" |
1.1 | "Opatření" |
Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Plzeňského kraje 2024-2028
Rozvoj regionálního školství - průřezová opatření
1 Vzdělávání pro udržitelnost
3 Klíčové kompetence pro celoživotní učení
4 Well-being, duševní zdraví, bezpečné prostředí a podpora pohybových aktivit
5 Zajištění potřebných kapacit středních škol a jejich oborové struktury odpovídající potřebám trhu práce
Strategie rozvoje regionálního školství v kraji
A Předškolní vzdělávání
A.1 Dostupné předškolní vzdělávání v souladu se zákonnou nárokovostí od 3 let věku dítěte
A.2 Redukce počtu odkladů povinné školní docházky
B Základní vzdělávání
B.1 Podpora obcí při zajišťování povinného základního vzdělávání
B.2 Prevence a intervence předčasných odchodů ze základního vzdělávání
B.3 Mezinárodní spolupráce základních škol
C Střední a vyšší odborné vzdělávání
C.1 Zkvalitnění vzdělávání na školách
C.2 Spolupráce mezi školami všech stupňů
C.3 Rozvoj spolupráce škol se zaměstnavateli
C.4 Přizpůsobení nabídky vyšších odborných škol potřebám v území
D Rozvoj pedagogických, didaktických a manažerských kompetencí pracovníků ve vzdělávání
D.1 Podpora ředitelů a širšího vedení škol v oblasti strategického řízení
D.2 Podpora implementace strategického řízení ve školách
D.3 Podpora stávajících učitelů a pracovníků ve školství
D.4 Spolupráce se vzdělávacími institucemi v oblasti přípravy učitelů
E Rovný přístup a efektivní podpora pro všechny žáky bez rozdílu
E.1 Účelná a smysluplná integrace žáků se SVP
E.2 Podpora speciálního školství na území kraje
E.3 Podpora zajištění bezbariérového přístupu v budovách škol a školských zařízení
E.4 Zajištění kvality a dostupnosti poradenských služeb
E.5 Zvýšení kvality, personálního a finančního zajištění ŠPP
E.6 Podpora škol a školských zařízení pro práci s nadanými a mimořádně nadanými žáky
E.7 Podpora nadaných a mimořádně nadaných žáků
E.8 Podpora škol v oblasti vzdělávání dětí/žáků s odlišným mateřským jazykem
E.9 Spolupráce klíčových partnerů v oblasti vzdělávání dětí/žáků s odlišným mateřským jazykem
F Náhradní výchovná péče a prevence rizikového chování
F.1 Meziresortní spolupráce na úrovni kraje při realizaci poskytované péče o ohrožené děti v resortu školství
F.2 Pobytová zařízení komunitního typu
F.3 Snahy o úpravu legislativy týkající se ústavní výchovy na základě poznatků z praxe
F.4 Rozvoj efektivní, systémové, provázané, jednotné a kooperující spolupráce všech subjektů participujících na oblasti primární prevence, a to na horizontální i vertikální úrovni
F.5 Realizace a finanční podpora dalšího vzdělávání ŠMP, pedagogických pracovníků, MP v PPP i NNO v oblasti prevence rizikového chování a supervize
G Vzdělávání v celoživotní perspektivě
G.1 Podpora kompetencí pro řízení vlastní kariéry (CMS)
G.2 Zvýšení účasti obyvatel v celoživotním učení/vzdělávání
G.3 Propojení všech složek vzdělávání – formálního, zájmového, uměleckého a neformálního vzdělávání
G.4 Podpora školských zařízení pro zájmové vzdělávání, základní umělecké vzdělávání a organizací pracujících s dětmi a mládeží
Strategie dalšího rozvoje sítě škol a školských zařízení
Kritéria rozvoje a optimalizace vzdělávací soustavy a struktury budoucí vzdělávací nabídky škol