Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak KRAJ PLZEŇSKÝ
KRAJ PLZEŇSKÝ
www stránky

KRAJ PLZEŇSKÝ

Názvy hierarchických úrovní
"Prioritní oblast"
1 "Oblast vzdělávání"
1.1 "Opatření"

Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Plzeňského kraje 2024-2028

Rozvoj regionálního školství - průřezová opatření

1 Vzdělávání pro udržitelnost


2 Digitální vzdělávání


3 Klíčové kompetence pro celoživotní učení


4 Well-being, duševní zdraví, bezpečné prostředí a podpora pohybových aktivit


5 Zajištění potřebných kapacit středních škol a jejich oborové struktury odpovídající potřebám trhu práce


6 Spolupráce v území


Strategie rozvoje regionálního školství v kraji

A Předškolní vzdělávání

A.1 Dostupné předškolní vzdělávání v souladu se zákonnou nárokovostí od 3 let věku dítěte

A.2 Redukce počtu odkladů povinné školní docházky

B Základní vzdělávání

B.1 Podpora obcí při zajišťování povinného základního vzdělávání

B.2 Prevence a intervence předčasných odchodů ze základního vzdělávání

B.3 Mezinárodní spolupráce základních škol

C Střední a vyšší odborné vzdělávání

C.1 Zkvalitnění vzdělávání na školách

C.2 Spolupráce mezi školami všech stupňů

C.3 Rozvoj spolupráce škol se zaměstnavateli

C.4 Přizpůsobení nabídky vyšších odborných škol potřebám v území

D Rozvoj pedagogických, didaktických a manažerských kompetencí pracovníků ve vzdělávání

D.1 Podpora ředitelů a širšího vedení škol v oblasti strategického řízení

D.2 Podpora implementace strategického řízení ve školách

D.3 Podpora stávajících učitelů a pracovníků ve školství

D.4 Spolupráce se vzdělávacími institucemi v oblasti přípravy učitelů

E Rovný přístup a efektivní podpora pro všechny žáky bez rozdílu

E.1 Účelná a smysluplná integrace žáků se SVP

E.2 Podpora speciálního školství na území kraje

E.3 Podpora zajištění bezbariérového přístupu v budovách škol a školských zařízení

E.4 Zajištění kvality a dostupnosti poradenských služeb

E.5 Zvýšení kvality, personálního a finančního zajištění ŠPP

E.6 Podpora škol a školských zařízení pro práci s nadanými a mimořádně nadanými žáky

E.7 Podpora nadaných a mimořádně nadaných žáků

E.8 Podpora škol v oblasti vzdělávání dětí/žáků s odlišným mateřským jazykem

E.9 Spolupráce klíčových partnerů v oblasti vzdělávání dětí/žáků s odlišným mateřským jazykem

F Náhradní výchovná péče a prevence rizikového chování

F.1 Meziresortní spolupráce na úrovni kraje při realizaci poskytované péče o ohrožené děti v resortu školství

F.2 Pobytová zařízení komunitního typu

F.3 Snahy o úpravu legislativy týkající se ústavní výchovy na základě poznatků z praxe

F.4 Rozvoj efektivní, systémové, provázané, jednotné a kooperující spolupráce všech subjektů participujících na oblasti primární prevence, a to na horizontální i vertikální úrovni

F.5 Realizace a finanční podpora dalšího vzdělávání ŠMP, pedagogických pracovníků, MP v PPP i NNO v oblasti prevence rizikového chování a supervize

G Vzdělávání v celoživotní perspektivě

G.1 Podpora kompetencí pro řízení vlastní kariéry (CMS)

G.2 Zvýšení účasti obyvatel v celoživotním učení/vzdělávání

G.3 Propojení všech složek vzdělávání – formálního, zájmového, uměleckého a neformálního vzdělávání

G.4 Podpora školských zařízení pro zájmové vzdělávání, základní umělecké vzdělávání a organizací pracujících s dětmi a mládeží

Strategie dalšího rozvoje sítě škol a školských zařízení

Kritéria rozvoje a optimalizace vzdělávací soustavy a struktury budoucí vzdělávací nabídky škol