Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak KRAJ PLZEŇSKÝ
KRAJ PLZEŇSKÝ
www stránky

KRAJ PLZEŇSKÝ

Názvy hierarchických úrovní
"Prioritní oblast"
1 "Oblast vzdělávání"
1.1 "Opatření"

Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Plzeňského kraje 2024-2028

Rozvoj regionálního školství - průřezová opatření

1 Vzdělávání pro udržitelnost

2 Digitální vzdělávání

3 Klíčové kompetence pro celoživotní učení

4 Well-being, duševní zdraví, bezpečné prostředí a podpora pohybových aktivit

5 Zajištění potřebných kapacit středních škol a jejich oborové struktury odpovídající potřebám trhu práce

6 Spolupráce v území

Strategie rozvoje regionálního školství v kraji

A Předškolní vzdělávání

A.1 Dostupné předškolní vzdělávání v souladu se zákonnou nárokovostí od 3 let věku dítěte
A.2 Redukce počtu odkladů povinné školní docházky

B Základní vzdělávání

B.1 Podpora obcí při zajišťování povinného základního vzdělávání
B.2 Prevence a intervence předčasných odchodů ze základního vzdělávání
B.3 Mezinárodní spolupráce základních škol

C Střední a vyšší odborné vzdělávání

C.1 Zkvalitnění vzdělávání na školách
C.2 Spolupráce mezi školami všech stupňů
C.3 Rozvoj spolupráce škol se zaměstnavateli
C.4 Přizpůsobení nabídky vyšších odborných škol potřebám v území

D Rozvoj pedagogických, didaktických a manažerských kompetencí pracovníků ve vzdělávání

D.1 Podpora ředitelů a širšího vedení škol v oblasti strategického řízení
D.2 Podpora implementace strategického řízení ve školách
D.3 Podpora stávajících učitelů a pracovníků ve školství
D.4 Spolupráce se vzdělávacími institucemi v oblasti přípravy učitelů

E Rovný přístup a efektivní podpora pro všechny žáky bez rozdílu

E.1 Účelná a smysluplná integrace žáků se SVP
E.2 Podpora speciálního školství na území kraje
E.3 Podpora zajištění bezbariérového přístupu v budovách škol a školských zařízení
E.4 Zajištění kvality a dostupnosti poradenských služeb
E.5 Zvýšení kvality, personálního a finančního zajištění ŠPP
E.6 Podpora škol a školských zařízení pro práci s nadanými a mimořádně nadanými žáky
E.7 Podpora nadaných a mimořádně nadaných žáků
E.8 Podpora škol v oblasti vzdělávání dětí/žáků s odlišným mateřským jazykem
E.9 Spolupráce klíčových partnerů v oblasti vzdělávání dětí/žáků s odlišným mateřským jazykem

F Náhradní výchovná péče a prevence rizikového chování

F.1 Meziresortní spolupráce na úrovni kraje při realizaci poskytované péče o ohrožené děti v resortu školství
F.2 Pobytová zařízení komunitního typu
F.3 Snahy o úpravu legislativy týkající se ústavní výchovy na základě poznatků z praxe
F.4 Rozvoj efektivní, systémové, provázané, jednotné a kooperující spolupráce všech subjektů participujících na oblasti primární prevence, a to na horizontální i vertikální úrovni
F.5 Realizace a finanční podpora dalšího vzdělávání ŠMP, pedagogických pracovníků, MP v PPP i NNO v oblasti prevence rizikového chování a supervize

G Vzdělávání v celoživotní perspektivě

G.1 Podpora kompetencí pro řízení vlastní kariéry (CMS)
G.2 Zvýšení účasti obyvatel v celoživotním učení/vzdělávání
G.3 Propojení všech složek vzdělávání – formálního, zájmového, uměleckého a neformálního vzdělávání
G.4 Podpora školských zařízení pro zájmové vzdělávání, základní umělecké vzdělávání a organizací pracujících s dětmi a mládeží

Strategie dalšího rozvoje sítě škol a školských zařízení

Kritéria rozvoje a optimalizace vzdělávací soustavy a struktury budoucí vzdělávací nabídky škol