..vyberte místo
Zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategické práce
Metodika přípravy veřejných strategií
Databázi pro MMR zajišťuje NSZM na platformě infosystému DATAPLÁN
Databázi pro MMR zajišťuje NSZM na platformě infosystému DATAPLÁN
KRAJ LIBERECKÝ
www stránky
www stránky
KRAJ LIBERECKÝ
Organizační struktura
Telefon | +420 485 226 234 |
---|---|
Adresa | -- |
Gesce
..archiv
Spolugesce
..archiv
Spolupráce
..archiv
Gesce
..archiv
Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Libereckého kraje 2016-2020 (Liberecký kraj)
1.1 | Zajistit kapacitní dostupnost předškolního vzdělávání | viz dokument » |
1.1.1 | Navyšování kapacit povolit v individuálních případech s ohledem na demografický vývoj a další faktory v lokalitě | viz dokument » |
1.1.2 | Volné kapacity využít k reorganizaci především počtu dětí na třídu | viz dokument » |
1.2 | Zlepšit organizaci provozu mateřské školy k zajištění možnosti individuálnějšího přístupu k dětem v souladu s bezpečnostním zajištěním výuky | viz dokument » |
1.2.1 | Metodicky pomáhat při zavedení povinného posledního ročníku před nástupem do základní školy | viz dokument » |
1.2.1 | Vytvořit koncept systematické logopedické péče v kraji s propojením předškolního vzdělávání a prvního stupně základního vzdělávání | viz dokument » |
2.1 | Zajistit dostupnost povinného vzdělávání spádovým žákům | viz dokument » |
2.2 | Podpořit první stupeň základních škol v možnostech individuálního přístupu k žákům | viz dokument » |
2.2.1 | Vytvořit kritéria pro účelnou síť přípravných tříd základních škol v Libereckém kraji | viz dokument » |
2.2.2 | Využívat kapacity mateřských škol pro děti s odkladem povinné školní docházky formou oddělené třídy s intenzivní přípravou | viz dokument » |
2.2.3 | Zvýšení kapacit základních škol posuzovat individuálně z pohledu dostupnosti základního vzdělávání spádovým žákům, na základě demografického vývoje a dalších faktorů | viz dokument » |
2.2.4 | V konceptu systémové logopedické péče v kraji navázat cíleně na péči v předškolním vzdělávání | viz dokument » |
2.2.5 | Zvýšit počet asistentů pedagoga na prvním stupni základních škol Rozvinout síť škol umožňující kurzy pro žáky cizince v kraji, popřípadě rozšířit síť v kraji dle individuálních potřeb vzdělávání žáků cizinců. | viz dokument » |
2.3 | Podpořit kvalitu druhého stupně základního vzdělávání | viz dokument » |
2.3.1 | Zaměřit další vzdělávání pedagogů základních škol na přístupy k žákům v prostředí společného vzdělávání | viz dokument » |
2.3.2 | Snižovat kapacity víceletých gymnázií k podílu 5 % odchodu žáků na víceletá gymnázia a zajistit jejich rovnoměrnou dostupnost v kraji | viz dokument » |
2.3.3 | Kariérové poradenství a prevenci sociálně patologických jevů na druhém stupni zaměřit na péči o žáky ohrožené předčasnými odchody ze vzdělávání | viz dokument » |
3.1.1 | Zabezpečit vertikální i horizontální prostupnost oborů | viz dokument » |
3.1.2 | Vytvořit metodiku pro posuzování sítě oborů v návaznosti na předpokládané potřeby trhu práce | viz dokument » |
3.1.3 | Podporovat technické a přírodovědné vzdělávání | viz dokument » |
3.1.4 | U oborů s předpokladem nižšího počtu uplatnitelných absolventů na trhu práce podporovat víceoborové třídy | viz dokument » |
3.2 | Pokračovat v systému společného přijímacího řízení | viz dokument » |
3.2.1 | Stanovovat odpovídající limity úspěšnosti ve vybraných kategoriích vzdělávání při přijímacím řízení na střední školy | viz dokument » |
3.3 | Zvyšovat uplatnitelnost a flexibilitu absolventů na trhu práce | viz dokument » |
3.3.2 | Rozšířit pravidelnou spolupráci s partnery při tvorbě oborové nabídky ve vztahu k aktuálním požadavkům zaměstnavatelů a trhu práce | viz dokument » |
3.3.4 | Spolupracovat se zaměstnavateli na realizaci odborného výcviku a odborné praxe | viz dokument » |
3.3.5 | Podporovat možnosti získávání kvalifikovaných odborníků z praxe pro praktickou výuku na školách, popřípadě realizace DVPP a stáží pedagogů odborného výcviku v reálném prostředí zaměstnavatelů | viz dokument » |
3.4 | Snižovat předčasné odchody ze vzdělávání | viz dokument » |
3.4.1 | Činnosti kariérového poradce a školního metodika prevence na středních školách více zacílit na snižování předčasných odchodů ze vzdělávání | viz dokument » |
3.5 | Zvyšovat znalosti, schopnosti a dovednosti žáků a pedagogů odpovídající potřebám trhu práce | viz dokument » |
3.6 | Zlepšit efektivitu a kvalitu vzdělávání v oborech nástavbového studia | viz dokument » |
3.6.2 | Zaměřit se na přijímání žáků do oborů nástavbového studia, průběžné hodnocení a motivaci k dokončení vzdělávání | viz dokument » |
4.1.1 | Podporovat obory vyšších odborných škol, které umožňují oboustrannou prostupnost na vysoké školy | viz dokument » |
4.1.2 | V síti vyšších odborných škol upřednostňovat obory technicky zaměřené, obory ojedinělé a prakticky zaměřené | viz dokument » |
4.1.3 | V rámci praktické přípravy studentů vyšších odborných škol podporovat úzkou spolupráci se zaměstnavateli s možnostmi uplatnění po absolvování vyšších odborných škol | viz dokument » |
5.1 | Zavést do praxe škol legislativní změny ve vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami | viz dokument » |
5.1.1 | Zajistit komplexní další vzdělávání pedagogických pracovníků v souvislostech nové legislativy | viz dokument » |
5.2 | Vytvářet ve školách všech stupňů i typů podmínky pro individuální přístup a rozvoj všech dětí, žáků a studentů | viz dokument » |
5.2.1 | Uvést do praxe podpůrná opatření pro zajištění rovného přístupu k dětem, žákům a studentům | viz dokument » |
5.2.2 | Podporovat speciální školy pro zdravotně postižené děti a žáky, případně formy skupinové integrace pro žáky, jejichž individuální integrace vzhledem k míře postižení, socializaci a dalším faktorům není prospěšná rozvoji dítěte | viz dokument » |
5.2.3 | Podpořit rovnoměrné a efektivní využívání sítě tříd s upraveným vzdělávacím programem s důrazem na skutečné potřeby a dostupnost | viz dokument » |
5.3 | Rozšířit a zkvalitnit péči o nadané žáky | viz dokument » |
5.3.1 | Rozvinout systém identifikace nadaných žáků a možností jejich vzdělávání v hlavním vzdělávacím proudu | viz dokument » |
6.1 | Zavést do školské poradenské praxe legislativní změny ve vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami | viz dokument » |
6.1.1 | Podporovat vzdělávání poradenských pracovníků při zavádění legislativních změn vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami | viz dokument » |
6.2 | Nastavit rovnoměrně dostupný poradenský systém | viz dokument » |
6.2.1 | Posílit poradenský systém až na úroveň obcí s rozšířenou působností | viz dokument » |
6.2.3 | Podporovat možnosti systematického a dlouhodobého působení pracovníků školních poradenských pracovišť ve všech jeho funkcích | viz dokument » |
6.3 | Snížit předčasné odchody ze vzdělávání | viz dokument » |
7.1 | Zajistit dostupnost základního uměleckého vzdělávání v celém kraji | viz dokument » |
7.1.1 | Využít stávající kapacity základních uměleckých škol pro rovnoměrnou dostupnost základního uměleckého vzdělávání | viz dokument » |
7.1.2 | Ověřovat systém výběrového řízení základních uměleckých škol při přijímání žáků do oborů ZUŠ | viz dokument » |
7.2 | Zachovat, popřípadě zvyšovat kvalitu uměleckého vzdělávání | viz dokument » |
7.2.1 | Zabezpečit, zejména však koordinovat vysoce specifické vzdělávání pedagogů ZUŠ | viz dokument » |
8.1 | Zajistit možnost docházky do školních družin pro 50 % žáků prvního stupně základní školy | viz dokument » |
8.1.1 | Při žádostech o zápis kapacit do rejstříku škol a školských zařízení zohledňovat potřeby ředitelů škol v nerovnoměrném rozložení procentního podílu žáků jednotlivých tříd zapsaných ve školní družině | viz dokument » |
8.2 | Zachovat stávající síť středisek volného času | viz dokument » |
8.2.1 | Nezvyšovat kapacity středisek volného času | viz dokument » |
8.3 | Obsahové zaměření zájmových útvarů a dalších činností provázat na priority vzdělávání | viz dokument » |
8.3.1 | Podporovat aktivity vedoucí k nadaným dětem, žákům a studentům | viz dokument » |
8.3.2 | Vytvářet podmínky pro činnosti zájmového vzdělávání pro děti, žáky a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami | viz dokument » |
8.3.3 | Podporovat materiální a personální zabezpečení středisek volného času k zajištění kvalitních zájmových útvarů v souladu s aktuální poptávkou v oblasti volnočasových aktivit | viz dokument » |
9.1 | Přizpůsobit organizaci dětských domovů požadavkům nové legislativy s důrazem na oblast zavádění standardů kvality | viz dokument » |
9.1.1 | Se sociálními partnery systému ústavní výchovy podporovat aktivity vedoucí k funkční pěstounské péči | viz dokument » |
9.1.2 | Činnost středisek výchovné péče bude podporována s ohledem na aktuální potřeby a dostupnost v jednotlivých částech kraje | viz dokument » |
9.1.3 | Pokračovat v koncepci rodinného prostředí organizace dětských domovů | viz dokument » |
9.1.4 | V dětských domovech podporovat kvalifikované zaměstnance pro práci s dětmi, které jsou obtížně umístitelné do pěstounské péče | viz dokument » |
10a.1 | Zajistit dostupnost domovů mládeže | viz dokument » |
10a.1.1 | Optimalizovat kapacity domovů mládeže s ohledem na demografický vývoj a dostupnost | viz dokument » |
10a.2 | Zajistit kvalitu materiálního a kulturního zázemí domovů mládeže | viz dokument » |
10a.2.1 | Stanovit standardy pro materiální vybavení domovů mládeže | viz dokument » |
10a.2.2 | Podporovat kulturní a volnočasové aktivity domovů mládeže | viz dokument » |
10b.1 | Podporovat školy a školská zařízení v aktivitách vedoucích ke zdravému školnímu stravování | viz dokument » |
10b.1.1 | Navyšování kapacit zařízení školního stravování v návaznosti na kritéria a zásady rozvoje vzdělávací soustavy v daném segmentu vzdělávání | viz dokument » |
10b.1.3 | Podporovat školy zapojené do projektu „Zdravá školní jídelna“ | viz dokument » |
10b.2 | Podporovat začlenění dětí, žáků, studentů, kteří se nemohou účastnit z finančních důvodů školního stravování | viz dokument » |
10b.2.1 | Zabezpečit školní stravování dětem, žákům a studentům, kteří se jej z finančních důvodů nemohou účastnit | viz dokument » |
11.1 | Přiblížit možnosti dalšího vzdělávání ve školách široké veřejnosti | viz dokument » |
11.1.1 | Propagovat školy jako centra celoživotního vzdělávání | viz dokument » |
11.1.2 | Rozšiřovat počet škol, které jsou autorizovanou osobou pro ověřování profesních kvalifikací | viz dokument » |
11.1.3 | Koordinovat poskytování dalšího vzdělávání školami | viz dokument » |
11.2 | Posílit koordinační funkce Centra vzdělanosti Libereckého kraje | viz dokument » |
12.1 | Zvyšovat prestiž pedagogických pracovníků ve společnosti | viz dokument » |
12.1.1 | Metodicky podporovat zavedení kariérního systému | viz dokument » |
12.2 | Posilovat odbornost pedagogických pracovníků | viz dokument » |
12.2.1 | V rámci DVPP se zaměřit na společné vzdělávání | viz dokument » |
12.2.2 | V rámci DVPP středních škol se zaměřit na vzdělávání pedagogů odborného výcviku v moderních postupech a technologiích v prostředí zaměstnavatelů | viz dokument » |
13.1 | Zvýšit kompetence ředitelů škol v oblastech řízení školy | viz dokument » |
13.1.1 | Podporovat cílené vzdělávání ředitelů škol v oblastech řízení školy a manažerských dovednostech | viz dokument » |
13.2 | Zlepšit spolupráci a metodické vedení na všech úrovních regionálního školství | viz dokument » |
13.2.1 | Podporovat pravidelnou spolupráci správních orgánů na všech úrovních s důrazem na spolupráci odboru školství, mládeže, tělovýchovy a sportu se zástupci zřizovatelů obcí s rozšířenou působností | viz dokument » |
13.2.2 | Na všech úrovních správy efektivně analyzovat data za účelem nastavení optimální sítě škol a školských zařízení | viz dokument » |
13.2.3 | Vypracovat systém sběru dat pro ověření uplatnitelnosti absolventů oborů středních škol na trhu práce s dopadem do sítě oborů v Libereckém kraji | viz dokument » |
14a.1 | Dostupnými prostředky zkvalitňovat jazykovou výuku na všech stupních vzdělávání | viz dokument » |
14a.1.1 | Nezvyšovat kapacity jazykových škol v kraji | viz dokument » |
14a.1.2 | Zaměřit se na podporu dlouhodobého vzdělávání pedagogů cizích jazyků | viz dokument » |
14a.1.3 | Podporovat výjezdy pedagogů, žáků a studentů do zemí vyučovaného jazyka | viz dokument » |
14a.1.4 | Při výuce jazyků využívat nových metod a technologií | viz dokument » |
14a.1.5 | Vzhledem k regionální poloze kraje podpořit výuku německého jazyka na základních a středních školách | viz dokument » |
14b.1 | Pro řízení škol i vzdělávání zajistit účelné a moderní informační a komunikační technologie ve školách | viz dokument » |
14b.1.1 | Podporovat obnovu a modernizaci stávajících informačních a komunikačních technologií ve školách | viz dokument » |
14b.2 | Zvýšit efektivitu využívání informačních a komunikačních technologií ve školách | viz dokument » |
14b.2.1 | Podporovat vzdělávání pedagogů v oblasti praktického využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce | viz dokument » |
14b.2.2 | Podporovat spolupráci škol za účelem výměny zkušeností v oblasti využívání informačních a komunikačních technologií | viz dokument » |
14c.1 | Podporovat změnu pohledu na činnost školy a její aktivity v důsledcích působení na zdravý životní styl žáků | viz dokument » |
14c.1.1 | Podporovat aktivity ve výuce i v mimoškolních činnostech směřující ke zdravému životnímu stylu i případných dopadů negativního přístupu ke zdravému životnímu stylu | viz dokument » |
14c.1.2 | Zvýšit spolupráci škol a poradenských služeb na všech úrovních k prevenci v oblasti zdravého tělesného a psychického vývoje dětí, žáků a studentů | viz dokument » |
14c.1.3 | Podporovat všestrannou nabídku sportovních a volnočasových aktivit pro širokou základnu žáků bez ohledu na výkonovou složku aktivit | viz dokument » |
14c.1.4 | Podporovat školy zapojené do projektu „Škola podporující zdraví“ | viz dokument » |
14c.1.5 | Změny provozních a organizačních podmínek škol přizpůsobovat pozitivnímu dopadu na vytváření příznivého klimatu ve škole, režimu života a vztahů mezi žáky | viz dokument » |
14d.1 | Zvýšit účast žáků na výuce tělesné výchovy | viz dokument » |
14d.1.1 | Podporovat metodické vedení vyučujících tělesné výchovy | viz dokument » |
14d.1.2 | Vyhodnocovat stav výuky tělesné výchovy a vztah k pohybu dětí, žáků a studentů | viz dokument » |
14d.2 | Zlepšit vztah k pohybu dětí, žáků a studentů | viz dokument » |
14d.2.1 | Zlepšit materiální podmínky pro výuku tělesné výchovy | viz dokument » |
14e.1 | Udržet stabilní krajský systém EVVO a VUR pokrývající všechny oblasti a stupně vzdělávání a celoživotní vzdělávání | viz dokument » |
14e.1.1 | Popularizovat oblast EVVO a VUR | viz dokument » |
14e.1.2 | Podporovat vzájemnou spolupráci škol a spolupráci škol s dalšími organizacemi v oblasti EVVO a VUR | viz dokument » |
14e.1.3 | Oceňovat školy, školská zařízení, neziskové a další vzdělávací organizace s kvalitními programy EVVO a VUR | viz dokument » |
14e.1.4 | Podporovat ekologicky šetrné provozy škol a školských zařízení Libereckého kraje | viz dokument » |
14f.1 | Zlepšit spolupráci mezi jednotlivými úrovněmi pracovišť primární prevence | viz dokument » |
14f.1.1 | Zmapovat minimální preventivní programy na školách | viz dokument » |
14f.1.2 | Podpořit spolupráci škol s externími subjekty v oblasti primární prevence, zejména s certifikovanými poskytovateli | viz dokument » |
14f.2 | Motivovat pracoviště primární prevence k aktivitám v souladu s aktuálními hrozbami | viz dokument » |
14f.2.1 | Podpořit činnost okresních metodiků prevence | viz dokument » |
14f.2.2 | Podporovat specializační studium školních metodiků prevence | viz dokument » |
Spolugesce
..archiv
Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Libereckého kraje 2016-2020 (Liberecký kraj)
3.1 | Upravovat síť oborů středních škol dle demografického vývoje a požadavků trhu práce | viz dokument » |
3.3.3 | Pokračovat ve stipendijním programu Libereckého kraje pro vybrané obory středních škol a zvyšovat podíl zaměstnavatelů na jeho finančním zabezpečení | viz dokument » |
3.6.1 | Nezvyšovat stávající kapacity oborů nástavbového studia | viz dokument » |
4.1 | Zachování sítě vyšších odborných škol v kraji | viz dokument » |
6.2.2 | Přizpůsobit poradenská pracoviště a profilaci odborníků školských poradenských zařízení aktuálním potřebám společného vzdělávání | viz dokument » |
6.3.1 | Z úrovně školních poradenských pracovišť se zaměřit na problematiku předčasných odchodů ze vzdělávání | viz dokument » |
10b.1.2 | Aplikovat nové poznatky pro zajištění pestré a výživově hodnotné stravy | viz dokument » |
12.2.3 | Na všech úrovních využívat výměny zkušeností mezi školami, vzájemných stáží a příkladů dobré praxe | viz dokument » |
Spolupráce
..archiv
Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Libereckého kraje 2016-2020 (Liberecký kraj)
9.1.2 | Činnost středisek výchovné péče bude podporována s ohledem na aktuální potřeby a dostupnost v jednotlivých částech kraje | viz dokument » |